Метою навчальної дисципліни «Історія української та зарубіжної культури» є формування у студентів знань про сутність культури як форми людської діяльності, її різновиди та історико-типологічні ознаки, історію та сучасний стан української культури, про досвід існування українського народу в системі загальнолюдських цінностей і досягнень, її роль у вихованні особистості та розвитку суспільства.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Історія української та зарубіжної культури» є:

розкрити єдність і різноманітність культур народів світу на прикладі української культури;

ознайомити студентів з основами сучасних підходів до історії національної культури, особливостями історичного розвитку української культури;

виявити зв’язок української культури з соціальними, політичними, цивілізаційними, побутовими, мистецькими явищами і процесами;

навчити студентів вільно оперувати сучасними концептами історичної культурології та широким фактологічним матеріалом;

визначити значення мистецтва в життєдіяльності людини, у творчості та вдосконалені особистості, гуманізації суспільних відносин;

формувати у студентів активну громадянську позицію та національну свідомість на основі отриманих знань;

розвивати у студентів художньо-образне та логічне мислення, формувати творчі підходи та естетичні смаки.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

тенденції та закономірності розвитку світового та українського культурного процесу;

поняття «культура» (етимологія та зміст терміна), функції, структуру, основні форми та типологію культур;

місце української культури в системі світової культури та цивілізації;

культурно-історичні епохи та історичні етапи розвитку української культури;

художні стилі та течії у світовій культурі та їх особливості в Україні;

досягнення видатних діячів світової та української культури;

основні шедеври та пам’ятки світової та української культури.

вміти:

аналізувати культури різних народів в їхньому взаємозв’язку;

розглядати проблеми розвитку культури України в контексті світової культури;

встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між суспільно-політичними та культурними процесами і явищами;

розрізняти культурні епохи, напрямки, течії, школи, художні стилі в мистецтві й літературі;

оперувати культурологічними термінами та поняттями на високому інтелектуальному рівні;

вести наукову дискусію, висловлювати свої думки і відстоювати свою точку зору, використовувати набуті знання при прийнятті рішень суспільного значення;

конспектувати зміст лекцій, вибирати оптимальні шляхи підготовки до семінарських занять та виконання завдань самостійної роботи;

робити висновки й узагальнення на основі опрацювання літератури, вміти користуватися періодичними виданнями, знаходити необхідні матеріали відповідно до проблеми, що вивчається;

готувати повідомлення (доповіді), реферати, презентації, складати тести, кросворди, тези виступів тощо;

пояснювати сутність національних та загальнолюдських цінностей;

збагачувати власну духовну культуру шляхом самоосвіти;

використовувати духовно-культурний досвід минулого для визначення шляхів і напрямків культурно-національного відродження в Україні;

реалізовувати отримані знання для визначення лінії власної поведінки в сучасних умовах розмаїття художніх стилів культури;

застосовувати отримані знання в освітньо-педагогічній і науково-дослідницькій роботі.


Кредити: 3
Семестр: 124