Метою навчальної дисципліни «Історія української та зарубіжної культури» є формування у студентів знань про сутність культури як форми людської діяльності, її різновиди та історико-типологічні ознаки, історію та сучасний стан української культури, про досвід існування українського народу в системі загальнолюдських цінностей і досягнень, її роль у вихованні особистості та розвитку суспільства.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Історія української та зарубіжної культури» є:
розкрити єдність і різноманітність культур народів світу на прикладі української культури;
ознайомити студентів з основами сучасних підходів до історії національної культури, особливостями історичного розвитку української культури;
виявити зв’язок української культури з соціальними, політичними, цивілізаційними, побутовими, мистецькими явищами і процесами;
навчити студентів вільно оперувати сучасними концептами історичної культурології та широким фактологічним матеріалом;
визначити значення мистецтва в життєдіяльності людини, у творчості та вдосконалені особистості, гуманізації суспільних відносин;
формувати у студентів активну громадянську позицію та національну свідомість на основі отриманих знань;
розвивати у студентів художньо-образне та логічне мислення, формувати творчі підходи та естетичні смаки.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
тенденції та закономірності розвитку світового та українського культурного процесу;
поняття «культура» (етимологія та зміст терміна), функції, структуру, основні форми та типологію культур;
місце української культури в системі світової культури та цивілізації;
культурно-історичні епохи та історичні етапи розвитку української культури;
художні стилі та течії у світовій культурі та їх особливості в Україні;
досягнення видатних діячів світової та української культури;
основні шедеври та пам’ятки світової та української культури.
вміти:
аналізувати культури різних народів в їхньому взаємозв’язку;
розглядати проблеми розвитку культури України в контексті світової культури;
встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між суспільно-політичними та культурними процесами і явищами;
розрізняти культурні епохи, напрямки, течії, школи, художні стилі в мистецтві й літературі;
оперувати культурологічними термінами та поняттями на високому інтелектуальному рівні;
вести наукову дискусію, висловлювати свої думки і відстоювати свою точку зору, використовувати набуті знання при прийнятті рішень суспільного значення;
конспектувати зміст лекцій, вибирати оптимальні шляхи підготовки до семінарських занять та виконання завдань самостійної роботи;
робити висновки й узагальнення на основі опрацювання літератури, вміти користуватися періодичними виданнями, знаходити необхідні матеріали відповідно до проблеми, що вивчається;
готувати повідомлення (доповіді), реферати, презентації, складати тести, кросворди, тези виступів тощо;
пояснювати сутність національних та загальнолюдських цінностей;
збагачувати власну духовну культуру шляхом самоосвіти;
використовувати духовно-культурний досвід минулого для визначення шляхів і напрямків культурно-національного відродження в Україні;
реалізовувати отримані знання для визначення лінії власної поведінки в сучасних умовах розмаїття художніх стилів культури;
застосовувати отримані знання в освітньо-педагогічній і науково-дослідницькій роботі.