Мета викладання навчальної дисципліни – розкриття наукових концепцій, дидактико-методичних понять, методів та технологій сучасного уроку письма, особистісно-професійне зростання майбутнього вчителя початкової школи, зорієнтованого на індивідуальний розвиток дитини і потреби сучасної школи; формування у нього вмінь і навичок каліграфічного письма.
Завдання навчальної дисципліни:
– створення сприятливих умов для повноцінної реалізації та самореалізації потенційних професійних можливостей студентів;
– оволодіння майбутніми фахівцями дидактико-методичними знаннями, вміннями і навичками з навчальної дисципліни;
– усвідомлення практичної значущості теоретичних знань для творчої педагогічної діяльності вчителя;
– розвиток у майбутніх педагогів умінь до моделювання уроку письма;
– формування готовності до творчої професійної діяльності.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
 - типи письма, що лягли в основу розвитку культури;
- методи навчання каліграфічного письма;
- умови навчання письма та письмове приладдя;
 - види та прийоми роботи при проведенні уроків письма;
- порядок ведення, перевірки зошитів та оцінювання робіт із каліграфії;
 - особливості роботи з ліворукими учнями.
Студентиповинні вміти:
 - орієнтуватися в лініях зошитів із графічними сітками № 1, 2, 3, 5 та навчати цієї орієнтації учнів початкових класів;
- формувати в дітей навички правильно сидіти за партою, тримати ручку і класти зошит під час письма;
- називати елементи букв, пояснювати учням їхнє написання, каліграфічно зображувати елементи в зошиті та на дошці;
 - каліграфічно правильно зображувати рукописні рядкові і великі букви української абетки та пояснювати учням це написання;
- правильно поєднувати букви у процесі написання слів, навчати молодших школярів використовувати природні способи поєднань (верхнє, середнє і нижнє);
-  складати плани-конспекти уроків письма добукварного, букварного та післябукварного періодів;
- розробляти каліграфічні хвилинки для вдосконалення графічної навички письма в учнів 2- 4 класів;
 - виявляти недоліки в письмі учнів та добирати графічні вправи для їхнього виправлення;
 - каліграфічно писати цифри арабського шрифту, пояснювати їхнє зображення учням;
- навчати дітей відповідно до вимог оформлювати зошити з математики.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
загальнонавчальна – здатність навчатися й оволодівати сучасними знаннями, зокрема, інноваційними методичними підходами, сучасними системами, методиками, технологіями навчання, розвитку й виховання учнів початкової школи; чинним нормативним забезпеченням початкової освіти тощо.;
адаптивна – здатність до адаптації в професійно-педагогічному середовищі та дії в нових ситуаціях, зокрема тих, що передбачають навчання, розвиток і виховання молодших школярів;
предметна філологічна – здатність до застосування професійно профільованих лінгвістичних знань, умінь та навичок, що становлять теоретичну й практичну основу навчання української мови в початковій школі;
диференціально-психологічна – здатність до застосування знань про особливості навчального матеріалу учнями початкової школи відповідно до їхніх індивідуальних та вікових особливостей;
дидактична – спроможність обґрунтовано обирати прийоми, засоби, технології, форми організації навчання, адекватні дидактичній ситуації;
методична – здатність ефективно діяти, вирішуючи стандартні й проблемні методичні завдання під час навчання учнів письма;
 предметно-змістова – володіння змістовим аспектом комунікації, термінологією, мовленнєвими конструкціями для проведення уроків каліграфії та здатність до вирішення питань у конкретній навчальній ситуації.

Кредити: 4
Семестр: 224