ШКІЛЬНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУРИ

Метою освіти ХХІ століття є формування особистості, здатної вийти за межі отриманих знань, відкритої до інновацій, саморозвитку та безперервної освіти упродовж всього життя. Тому викладання літератури в сучасній школі ставить високі вимоги до вчителя – він повинен досконало володіти навчальним предметом, усвідомлювати його роль як репрезентанта фундаментальних цінностей української культури, невід’ємного складника діалогу культур, чинника формування ідентичності тощо. Тож «Шкільний курс літератури» покликаний удосконалити знання студента про систему теоретико-літературних термінів і понять, аналіз літературного твору та виробити вміння і навички аналізувати художні тексти, включені до навчальних програм середніх закладів освіти, згідно з віковими особливостями та здатністю до освоєння матеріалу учнями.

Мета визначається необхідністю вивчення родо-жанрової специфіки шкільного курсу української літератури, усвідомлення естетично-художніх особливостей творів, осмислення відмінностей між ними, виявлення продовження і розвитку традицій на різних етапах літературного процесу.

Основні завдання курсу полягають у виробленні розуміння особливостей шкільного курсу української літератури, в засвоєнні найважливіших теоретичних проблем, пов’язаних з шкільним вивченням письменства, у сформуванні навичок аналізу літературних творів та суджень про їх наукову, історичну, художню та естетичну цінність.

Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких результатів:

·  за підсумками вивчення курсу студент повинен знати:

-       традиційні й новітні теорії та методи літературознавства як підґрунтя системного підходу до вивчення літератури;

-       традиційні і сучасні джерела інформації, можливості інформаційних і комунікаційних технологій у процесі вивчення літератури;

-       етичні норми як передумову створення сприятливих умов для навчання і виховання у вишівському й шкільному колективах, виконання професійних обов’язків;

-       теоретичні проблеми, пов’язані з вивченням української літератури й її шкільного курсу зокрема, перспективи удосконалення знань та особливості їх застосування в умовах зміни умов діяльності та професійних завдань; 

-       вимоги навчальної програми з української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах.

·  за підсумками вивчення курсу студент повинен вміти:

-       творчо, критично, аналітично добирати і використовувати літературознавчі методології задля досягнення навчальних і професійних цілей;

-       віднаходити та використовувати джерела офіційної інформації про актуальні проблеми та основні тенденції розвитку сучасного літературознавства, працювати з бібліотечними фондами, фаховими філологічними виданнями;

-       діяти відповідно до етичних міркувань, соціально свідомо, коректно, із урахуванням різноманітності та мультикультурності;

-       в команді та самостійно з високим рівнем автономності виявляти, ставити та вирішувати фахові проблеми;

-       реалізовувати навчальну програму з української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах,  відповідально ставитися до забезпечення якості знань учнів.

·   засвоєння курсу передбачає набуття компетентностей:

-       pдатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;

-       здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;

-       здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;

-       навички обдумування;

-       здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;

-       навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);

-       критичне осмислення основних  світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;

-       знання сучасних теоретичних основ предметної спеціалізації з української мови та літератури, зарубіжної літератури;

-       уміння застосовувати елементи теоретичного та експериментального дослідження в професійній діяльності.


Кредити: 6
Семестр: 224