1. Опис навчальної дисципліни
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, рівень вищої освіти |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
||
Кількість кредитів – 4 |
Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»
|
Нормативна
|
|
Цикл професійної підготовки |
|||
Розділів – 2 |
Спеціальність 072 «Менеджмент»
|
Рік підготовки: |
|
Загальна кількість годин – 120 |
1-й |
1-й |
|
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 3 самостійної роботи студента – 6 |
Освітньо-професійна програма Промисловий менеджмент
|
24 год. |
8 год. |
Практичні
|
|||
12 год. |
4 год. |
||
Рівень вищої освіти: магістерський
|
Самостійна робота |
||
84 год. |
108 год. |
||
Вид підсумкового контролю: екзамен
|
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою є оволодіння теоретичними знаннями з питань управління інноваційно - інвестиційною діяльністю промислового підприємства, а також інструментарієм, методикою розроблення інноваційно - інвестиційних стратегій розвитку промислового підприємства та набуття практичних вмінь і навичок щодо методів оцінки інноваційно - інвестиційних проектів.
Основними завданнями викладання дисципліни «Менеджмент інноваційно – інвестиційної діяльності в промисловості» є:
- розкрити закономірності і механізм інвестиційних відносин держави, промислових підприємств та фізичних осіб;
- сформувати вміння використовувати закономірності в практиці інвестування;
- визначати заходи з використання інвестицій як одного з дієвих важелів економічної політики держави;
- сформувати базові та спеціальні навички управління інноваційною діяльністю
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- сутність інвестицій та інвестиційної діяльності;
- сутність інвестиційного ринку і механізмів його функціонування;
- класифікацію об’єктів та напрямів інвестування;
- особливості та форми здійснення реальних інвестицій;
- методику розробки і впровадження реальних інвестиційних проектів;
- форми фінансових інвестицій і політику управління ними;
- методологію обґрунтування фінансово-інвестиційних рішень;
методи оцінки ефективності інвестиційних проектів
- теоретичні основи, методологію інноваційного менеджменту;
- сутність та значення інновацій в діяльності підприємства;
- форми і засоби фінансування нововведень;
- оцінку ефективності використання інновацій;
- принципи формування й реалізації державної інноваційної політики;
- особливості організації інноваційної діяльності в регіонах;
- умови й особливості розвитку інноваційної сфери в Україні;
- особливості організаційних структур інноваційних організацій;
- методи оцінки ризиків;
- стратегію і тактику оновлення виробництва;
- передумови та мотиви оновлення виробництва;
- суть і принципи планування інновацій;
- суть інноваційних проектів та їх зміст;
- критерії оцінки інноваційних проектів.
вміти:
- застосовувати на практиці базові інструменти оцінки грошових потоків інвестиційних проектів;
- методологію аналізу показників економічної ефективності й окупності інвестицій;
- оцінювати вплив інфляції на інвестиції;
- застосовувати методологію оцінки ефективності окремих фінансових інструментів.
- застосовувати в практичній діяльності сучасну теорію та інструментарій інноваційного менеджменту;
- самостійно вирішувати інноваційні завдання - від прогнозування можливих нововведень до їхнього комерційного використання у підприємницьких структурах;
- оцінювати ефективність конкретних інноваційних проектів.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
Загальні компетентності
1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій інноваційно – інвестиційного менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани інноваційно – інвестиційної діяльності;
3. Здатність до ефективного використання та розвитку інноваційно – інвестиційних ресурсів промислового підприємства;
4. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі інноваційно – інвестиційного управління;
5. Здатність розробляти інноваційно – інвестиційні проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість;
6. Здатність аналізувати й структурувати проблеми промислового підприємства, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Міждисциплінарні зв’язки.
Навчальна дисципліна «Менеджмент інноваційно – інвестиційної діяльності в промисловості» продовжує підготовку студента і базується на знаннях, отриманих при вивченні багатьох дисциплін.
Розділи курсу «Менеджмент інноваційно – інвестиційної діяльності в промисловості» зв'язані з іншими економічними дисциплінами, які студенти вивчали раніше, зокрема: «Менеджмент бізнес-процесів», «Управління потенціалом промислового підприємства». Знання з перелічених курсів дозволять студентам якісно засвоїти основні положення та навички, які стануть базою для вивчення теоретичних і практичних питань з курсу «Менеджмент інноваційно – інвестиційної діяльності в промисловості».
«Менеджмент інноваційно – інвестиційної діяльності в промисловості» є дисципліною, за допомогою якої покращуються можливості вивчення таких дисциплін як «Ринкове ціноутворення в промисловості» та «Фінансовий менеджмент в промисловості».
- Docente: Шапуров Олександр Олександрович
- Асистент із правами викладача: Голомб Вікторія Володимирівна