Sunday 30 June 2024 18:32 PM
Сайт: Система електронного забезпечення навчання ЗНУ
Курс: Механізм побудови партнерських відносин у бізнесі (Дибчинська Яна Станіславівна) (Механізм побудови партнерських відносин у бізнесі (Дибчинська Яна Станіславівна))
Глосарій: Глосарій
С
Соціальна віддача від інвестицій (англ. SROI) - спосіб допомогти донору зрозуміти відчутний вплив даного ним пожертвування; конкретні, вимірні результати демонструються двома способами: по-перше, необхідно відстежувати скільки людей отримали користь з субсидій і як їхнє життя покращилось, розрахувати унікальну цифру витрат на одне життя; по-друге, власні показники для вимірювання дозволяють донорам зрозуміти, чи піддаються кількісній оцінці соціальні наслідки внеску як фінансової віддачі даному співтовариству та оцінити вплив одного проекту в порівнянні з іншим, навіть якщо проекти не схожі.
|
Соціальна відповідальність бізнесу - філософія поведінки і концепція розбудови ділового співтовариства компаніями та окремими представниками бізнесу своєї діяльності, спрямованої на задоволення очікувань заінтересованих сторін з метою сталого розвитку та збереження ресурсів для майбутніх поколінь з огляду на наступні пріоритети:
➢ виробництво якісної продукції та послуг для споживачів;
➢ створення привабливих робочих місць, інвестиції в розвиток виробництва та людського потенціалу;
➢ неухильне виконання вимог законодавства: податкового, трудового, екологічного;
➢ розбудова добросовісних і взаємовигідних відносин з усіма заінтересованими сторонами;
➢ ефективне ведення бізнесу, орієнтоване на створення доданої економічної вартості та підвищення національної конкурентоспроможності в інтересах акціонерів і суспільства;
➢ урахування суспільних очікувань і загальноприйнятих етичних норм у практиці ведення справ;
➢ внесок у формування громадянського суспільства через партнерські програми та проекти суспільного розвитку.
|
Соціальна звітність - нефінансові дані, що охоплюють питання персоналу, суспільний економічний розвиток, участь заінтересованих сторін, може включати екологічні показники.
|
Соціальна інтеграція - інтеграція осіб, або груп, у суспільство в якості громадян або членів різних громадських соціальних мереж; принципово корениться в ринку праці або економічній інтеграції.
|
Соціальна реклама (англ. social advertising) - вид реклами, що представляє суспільні і державні інтереси, спрямований на досягнення добродійних цілей; виключає згадування комерційних організацій і індивідуальних підприємців, конкретних марок товарів, що є результатом підприємницької діяльності некомерційних організацій.
|
Соціальне партнерство (англ. social partnership) - по-перше, конструктивна взаємовигідна співпраця між трьома секторами суспільства – державними структурами, комерційними підприємствами і некомерційними організаціями з метою вирішення проблем соціальної сфери на користь всього населення або його окремих груп, що проживають на даній території; по-друге - система взаємин між працівниками (представниками працівників), працедавцями (представниками працедавців), органами державної влади, органами місцевого самоврядування, направлена на забезпечення узгодження інтересів працівників і працедавців з питань урегулювання трудових відносин і інших безпосередньо пов'язаних з ними відносин (так званий «трейдюніоністський» варіант визначення).
|
Соціальне підприємництво - практика прагнення одночасно до фінансової та соціальної віддачі з інвестицій ("подвійний підсумок");підприємницька діяльність, націлена на пом'якшення або вирішення соціальних проблем, що характеризується такими основними ознаками: соціальний вплив (англ. social impact) - цільова спрямованість на вирішення / пом'якшення існуючих соціальних проблем, сталі позитивні вимірні соціальні результати; інноваційність - застосування нових, унікальних підходів, що дозволяють збільшити соціальний вплив; самоокупність і фінансова стійкість - здатність соціального підприємства вирішувати соціальні проблеми доти, доки це необхідно і за рахунок доходів, отриманих від власної діяльності; масштабованість і тиражованість - збільшення масштабу діяльності соціального підприємства (на національному та міжнародному рівні) і розповсюдження досвіду (моделі) з метою збільшення соціального впливу; підприємницький підхід - здатність соціального підприємця бачити проблеми ринку, знаходити можливості, акумулювати ресурси, розробляти нові рішення, які надають довгостроковий позитивний вплив на суспільство в цілому.
|
Соціальний звіт (нефінансовий звіт) (англ. social report) - публічний інструмент інформування акціонерів, співробітників, партнерів і всього суспільства про те, як і якими темпами компанія реалізує закладені у своїй місії або стратегічних планах розвитку цілі щодо економічної сталості, соціального благополуччя та екологічної стабільності.
|
Соціальний капітал - фонд загального сенсу і довіри в даному співтоваристві; необхідна умова для співпраці та організованої людської поведінки, зокрема, бізнесу; може трансформуватися, споживатися або поповнюватися як і фінансовий капітал.
|
Соціальний підприємець - той, хто визначає і втілює в життя нові можливості для бізнесу, але спонукуваний громадським та соціальним благом, а не потребою отримати особисту вигоду.
|
Соціальні інвестиції компанії (англ. social investment, синоніми: етичне або соціально-відповідальне інвестування) - підтримка конкретної діяльності або напряму розвитку в співтоваристві шляхом прямих або опосередкованих інвестицій.
|
Соціальні партнери - організації заінтересованих сторін, що беруть участь у процесі соціального діалогу (об'єднання роботодавців, професійні спілки, державні органи та / або представники громадянського суспільства, неурядові організації тощо).
|
Соціальні підприємства - це бізнеси, які мають соціальну та / або природоохоронну мету в рамках своєї основної місії; часто використовують бізнес-моделі зі змішаними цінностями, які поєднують дохід від комерційної діяльності зі структурою або елементом, що породжує соціальні цінності; спрямовані на соціальні та природоохоронні цілі.
|
Соціальновідповідальний маркетинг - форма адресної фінансової допомоги, що полягає у використанні відсотка від продажів конкретного товару або послуги на проведення соціальних програм компанії
|
Соціальновідповідальні інвестиції (англ. social responsible investment) - інвестиції в соціальновідповідальні компанії
|
Спонсорство (англ. sponsorship) - здійснення юридичною або фізичною особою (спонсором) внеску (у вигляді надання майна, результатів інтелектуальної діяльності, надання послуг, проведення робіт) у діяльність іншої юридичної або фізичної особи (спонсорованого) на умовах розповсюдження спонсорованим реклами про спонсора, його товари.
|
Сталий розвиток (англ. sustainable development) - розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливості майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби.
|
Стандарт AA1000 (англ. AccountAbility 1000) - міжнародний стандарт соціальної звітності, розроблений Інститутом з проблем соціально-етичної відповідальності (Institute of Social and Ethical Accountability), міжнародною організацією, що сприяє розвитку корпоративного бізнесу і підготовці професійних кадрів в області соціальноетичної відповідальності і звітності.
|
Стандарт SA 8000 (англ. Social Accountability 8000) - розроблений Радою з економічних пріоритетів Акредитаційного агентства; охоплює стандарти і моніторингові програми за такими тематичними напрямами: дитяча праця, примусова праця, дисциплінарна практика, недискримінація, зарплата і пільги, робочий час, охорона здоров'я і безпека, свобода об'єднання і укладення колективного договору тощо.
|
Стандарт за поданням корпоративної соціальної звітності - правила і показники розкриття інформації про соціальну активність компанії, принципи, що розробляються авторитетними міжнародними організаціями і мають рекомендаційний характер.
|
Стандарти Саншайн за поданням корпоративних звітів для заінтересованих сторін - ухвалені в 1996 році Альянсом стейкхолдерів (США), асоціацією, об'єднуючою природоохоронні і релігійні організації, а також організації по захисту прав споживачів; містять провідні принципи щодо того, яку інформацію корпорації повинні регулярно представляти в щорічному 'Корпоративному звіті для заінтересованих сторін', що надається клієнтам (про продукцію і послуги), співробітникам (гарантія зайнятості, безпеки і охорони здоров'я, рівні можливості при наймі), місцевому співтовариству (структура власності, фінансові показники, вплив на зовнішнє середовище, об'єм податкових виплат, кількість створених робочих місць, інвестиції і добродійна діяльність), широкій громадськості (торгівля з недружніми країнами, виконувані державні замовлення, штрафи, які були стягнуті з компанії).
|
Страхування D & O (англ. Directors and officers liability insurance, D & O insurance) - страхування відповідальності посадових осіб компанії з метою відшкодування витрат компанії або її керівників за судовими позовами з боку акціонерів або третіх осіб.
|
Суспільний аудит (англ. social audit) - систематична оцінка суспільного впливу компанії порівняно з прийнятими стандартами і очікуваннями.
|