Теми лекційного курсу: Тема 1. PR-діяльність: планування та розбудова комунікаційної стратегії PR-комунікації: специфіка реалізації. PR як управлінська функція та різновид комунікаційного менеджменту. Управлінський та стратегічний підходи до тлумачення PR. Стратегія як узагальнена модель, концепція діяльності фірми/організації. Місія, філософія та цілі як підґрунтя організації PR-стратегії. Комунікаційна стратегія та стратегічне планування (стратегічне планування; тактичне планування; ситуативне планування). Алгоритм планування PR-програм (АЦСТДК). SWOT-аналіз та стратегії комунікаційної діяльності організації. Місія PR-стратегії. Формулювання цілей у PR-плануванні. Програмування. Стратегії й тактики. Організація ключових повідомлень. Пре-тестування повідомлень. Тема 2. Організація роботи з медіа. Менеджмент новин Менеджмент новин: визначення поняття. Спіндокторинг: інтерпретація явища. Спіндокторинг як комунікативний інструментарій. Специфіка роботи з новиною: технології спіндокторства. Інформаційний (подієвий, оперативний) привід як важливий критерій публікації новини. Сильні та слабкі інформаційні приводи. Новина: тлумачення та основні характеристики. Критерії новинності. Структура новини. Правило «п’яти W». Поняття «комунікативна правда» в контексті PR-діяльності. Основні вимоги до повідомлень для мас-медіа. Порядок денний як порядок подачі інформації в новинному блоці. Публічна промова: загальна характеристика. Явище спічрайтингу. Усний монологічний виступ: типи та моделі. Підготовка до діалогу. Робота зі ЗМІ. Інтерв’ю для медіа: особливості підготовки та організації. Тема 3. Тема: Іvent-менеджмент. Взаємодія зі ЗМІ Організації роботи зі ЗМІ: особливості налагодження контакту та взаємодії. Типи засобів масової комунікації: функціональні характеристики. Іvent-менеджмент. Спеціальна подія як метод управління інформацією. Поняття псевдоподії. Форми спеціальних подій (прес-конференції, брифінги, сніданок із пресою, презентація, прес-тур, семінари, тренінги). Документація для ЗМІ (прес-реліз, прес-кит та ін.). Принцип «перевернутої піраміди» та «пірамідальна» подача інформації як два основні варіанти викладу матеріалу в прес-релізі. План корпоративних пабліситі. Моніторинг медіа. Тема 4. PR у формуванні іміджу та підтримки репутації. Імідж як стратегічна одиниця комунікації. Визначення поняття «імідж». Функціональні характеристики іміджу. Аспекти формування/розбудови іміджу. Види та структура іміджу організації. Явище іміджевої реклами. Явище іміджмейкінгу. Стратегії прикладного іміджмейкінгу. Гуманізація бізнесу як сучасні тенденції функціонування організацій. Соціальна відповідальність бізнесу (СВБ) як важливий складник імідж-менеджменту. Тема 5. Іміджева реклама. Поняття та суть явища іміджева реклама. Функції, завдання та характеристики іміджевої реклами. Функціонально-типологічні характеристики іміджевої реклами. Прийоми формування – «атракціон – неочікуваність», «атракціон – рекорд». Прийоми створення іміджевої реклами - свідоцтва відомих особистостей (позитивні асоціації, демонстрація товару); «парадоксальне свідоцтво»/«негативне свідоцтво», прийом суміжності. Прийоми переконання - ірраціональні/додаткові характеристики товару, демонстрація ситуації споживання із позитивними почуттями, демонстрація референтної / цільової групи споживачів, формування репутації товару. Тема 6. PR та антикризові комунікації Інтерпретація PR-комунікацій в контексті кризи/кризової ситуації. Базові параметри кризової ситуації. Типологія криз. Управління кризами. Поняття «кризовий менеджмент»/антикризове реагування (планування). Кризові/антикризові комунікації. Феномен «інформаційного вакууму» в контексті кризових комунікацій. Посткризові комунікації. Етапи управління кризовими комунікаціями. Вимоги до повідомлень в кризових комунікаціях. Функціональні завдання PR-служб у кризових комунікаціях. Антикризові комунікаційні стратегії. Змістово-емоційне наповнення повідомлень. Політика «одного голосу» як важливий аспект кризових комунікацій. «Підкорені медіа». Тема 7. Реклама та PR в контексті інтегрованих комунікацій Роль маркетингових комунікацій в реалізації стратегічних комунікацій. Завдання та функції маркетингових комунікацій. План маркетингових комунікацій. Система маркетингових комунікацій. Складники системи маркетингових комунікацій (типи). Концепція інтегрованих маркетингових комунікацій як стратегії «єдиного голосу». PR в контексті інших інструментів маркетингових комунікацій. Переваги та недоліки реклами в ІМК. Інноваційні технології інтегрованих комунікацій. Індивідуальне практичне завдання На власний розсуд обрати уявну чи реальну організацію/ідею й спробувати розробити стратегічні комунікації (варто вказати філософію, місію, мету та завдання майбутньої комунікації), розпланувати за етапами, тактичними засобами (представити план комунікацій). Розробити план взаємодії зі ЗМІ (чітко визначити ЗМІ для контакту, обґрунтувати вибір), показати результати їх моніторингу, а також підготувати публічний виступ. У результаті презентувати цілісний самостійний проєкт. 1. Сформулювати уявну кризову ситуацію та запропонувати комунікаційні заходи. 2. Запропонувати методику оцінювання реалізації комунікаційної кампанії. 3. Представити спічрайтерське повідомлення. Охарактеризувати його доцільність. 4. Показати специфіку подачі матеріалу в мас-медіа. 5. Розробити події для мас-медіа.