План 1. Менеджмент як система управління. Медіаменеджмент (4 год). 1. Менеджмент як процес управління. Визначення поняття та функціональні характеристики. 2. Історичні факти становлення менеджменту. Завдання менеджменту. 3. Характеристика менеджменту в ЗМІ. Медіаменеджмент. 4. Медіаекономіка/економіка ЗМІ. Маркетинг в сфері ЗМІ. Визначення та інтерпретація понять. 5. Медіаменеджмент як дисципліна. Міждисциплінарність медіаменеджменту (зв’язок дисципліни з економікою, соціологією, політологія, культурологія, психологією). 6. Функції медіаменеджменту. 7. Принципи медіаменеджменту. 8. Завдання та структура медіаменеджменту. Л-ра: 1. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management Див. с.80-.. 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf Див. с.4-.. 3. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. Див. с. 48, 145-.. 4. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 180 с. https://docplayer.net/34727495-Konceptualni-osnovi-media-ekonomiki.html Див. С. 28-.. 5. Черемних І. В. Телевізійний маркетинг : навч. посіб. Вид., 2-ге, доп. Київ : ДП «Експрес-об’ява». 2018. 304 с. http://journlib.univ.kiev.ua/Books/TVmarketing.pdf Див. с. 19-20-… Додаткова: 6. Брадов В. В. Функціональні особливості менеджменту інформаційного виробництва. І н ф о р м а ц і й н е с у с п і л ь с т в о . В и п у с к 2 0 . 2 0 1 4 . ( л и п е н ь - г р у д е н ь ). С. 5-8. 7. Кириллова Н. Медименеджмент как феномен управленческой культуры информационной эпохи URL: http://elar.urfu.ru/bitstream/10995/22484/1/iurp-2013-119-09.pdf або Кириллова, Н. Б. Медиакультура и основы медиаменеджмента : учеб. пособ. Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2014. 184 с. Див. с. 94-97 8. Потребин А. В. Экономика и менеджмент СМИ: учеб.-метод. Комплекс. Минск.: БГУ, 2005. 155 с. Завдання: 1) сформуйте термінологічний апарат, який, на Вашу думку, презентує явище менеджменту у сфері мас-медіа (наприклад, менеджмент, медіаменеджмент і т.д.). 2). Сформуйте уявну ситуацію, на прикладі якої представте реалізацію завдань медіаменеджменту (усно, розбиратимемо на занятті). Тему 2. Медіаринок: своєрідність організації - самостійно. Хочу бачити короткі тезові доповіді (на вибір!). Можна письмові для добору балів (або усно, див. за часом на заняттях.). Варіанти: - Медіаринок як індустрія змістів (ринок інформації). Специфіка медіа-товару, медіа-бізнесу та медіаринку. - Медіаринок України. Сучасні тенденції на медіаринку. - Медіаринок в період розвитку цифрових технологій та глобалізації. Медіаменеджмент в умовах конвергенції ЗМІ та кросмедіа. Новації в менеджменті нових медіа. Тема 3. Медіапідприємство: особливості організації та форми управління 1. Медіапідприємство: функціонально-організаційні особливості. 2. Медіапідприємства за сферою функціонування та напрямом діяльності. 3. Форми медіапідприємств. 4. Інноваційно-орієнтовані організаційні структури. 5. Технологія створення медіапідприємства. Л-ра: 1. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. Див с. 112-129, 170-173, 190-198 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 3. Потребин А. В. Экономика и менеджмент СМИ: учеб.-метод. Комплекс. Минск.: БГУ, 2005. 155 с. http://elib.bsu.by/bitstream/123456789/17740/1/Potrebin_Ekonomika%20imanagement_UMK_2005.pdf Додаткова: 4. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 5. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 180 с. https://docplayer.net/34727495-Konceptualni-osnovi-media-ekonomiki.html 7. Яковлев, И. П. Стратегическое управление медиасферой: Учебное пособие.  — СПб.: С.-Петерб. гос. ун-т; Ин-т «Высшая школа журналистики и массовых коммуникаций», 2014. — 176 с. file:///C:/Users/Анна/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/4EQ5RR7V/file_1418205467_4201.pdf Завдання: проаналізувати регіональні медіа на предмет форм організації. Спробуйте сформулювати місію, мету свого медіапідприємства. План 4. Аудиторія та маркетингові дослідження 1. Маркетингові дослідження в сфері медіауправління: - основні завдання; - напрями і об’єкти; - вторинна та первинна маркетингова інформація. 2. Вивчення аудиторії: аналіз медіаринку: - сегментація та позиціонування; явище кастомінації; - потенційна та реальна аудиторії; - ціннісні мотивації аудиторії та тригери. 3. Відділ збуту та маркетингу: організація, функції. 4. Система маркетингових комунікацій: види та особливості застосування ЗМІ з читачами. Явище інтегрованих маркетингових комунікацій (останнє розкажу вам я). Л-ра: 1. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 3. Черемних І. В. Телевізійний маркетинг : навч. посіб. Вид., 2-ге, доп. Київ : ДП «Експрес-об’ява». 2018. 304 с. http://journlib.univ.kiev.ua/Books/TVmarketing.pdf Див., с. 66-.. 4. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. 5. Витвицька Ю. Н. Вивчення аудиторії на різних етапах редакційного менеджменту молодіжного видання. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2016 р. № 3 (27). С. 81-86 є в електронці 6. Альбарран Алан Б. Менеджмент електронних ЗМІ / пер. з англ. Н. Кашуби та А. Іщенка. Київ : Наука. 2009. URL : https://books.google.com.ua/books?id=HplQVkGH9XIC&lpg=PA25&dq=%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B6%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82+%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%85&pg=PP1&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false Ознайомтесь : 1) Дуцик Д. Олексій Хаб’юк: «У порівнянні з показниками рекламних ринків Німеччини, Польщі та Росії Україна на дуже низькому рівні розвитку» // https://ms.detector.media/trends/1411978127/oleksiy_khabyuk_u_porivnyanni_z_pokaznikami_reklamnikh_rinkiv_nimechchini_polschi_ta_rosii_ukraina_na_duzhe_nizkomu_rivni_rozvitku/ 2) Аналіз медійного ринку http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4983 Завдання: розробити проект планування збуту продукції з урахування маркетингових комунікацій Тема 5. Бізнес-планування в мас-медіа 1. Бізнес-план як інструмент управління підприємством. Визначення та характеристики. 2. Чинники та етапи бізнес-планування. 3. Типи бізнес-планів. 4. Структура та склад бізнес-плану. Л-ра: 1. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 3. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. 4. Черемних І. В. Телевізійний маркетинг : навч. посіб. Вид., 2-ге, доп. Київ : ДП «Експрес-об’ява». 2018. 304 с. http://journlib.univ.kiev.ua/Books/TVmarketing.pdf 5. Потребин А. В. Экономика и менеджмент СМИ: учеб.-метод. Комплекс. Минск.: БГУ, 2005. 155 с. http://elib.bsu.by/bitstream/123456789/17740/1/Potrebin_Ekonomika%20imanagement_UMK_2005.pdf 6.Иваницкий В. Л. Бизнес-концепция массмедиа и ее универсальная природа. Вестн. моск. ун-та. Сер. 10. Журналистика. 2010. № 3. С. 138-142. Вестн. моск. ун-та. сер. 10. Журналистика. 2010. № 4. 7. Яковлев, И. П. Стратегическое управление медиасферой: Учебное пособие.  — СПб.: С.-Петерб. гос. ун-т; Ин-т «Высшая школа журналистики и массовых коммуникаций», 2014. — 176 с. file:///C:/Users/Анна/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/4EQ5RR7V/file_1418205467_4201.pdf Завдання: спробуйте розробити бізнес-план уявного медіа (можна спільно). План 6. Менеджмент новин. 1. Роль новин в сучасному інформаційну просторі. Програмування новин. 2. Структура відділу новин. Бюджет та відділ новин. 3. Конвергенція як чинник трансформацій менеджменту новин. 4. Етичні стандарти в новинах. Явище спіндокторингу. Л-ра: 1. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 3. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. 4. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 180 с. https://docplayer.net/34727495-Konceptualni-osnovi-media-ekonomiki.html Див. С. 28-.. 5. Черемних І. В. Телевізійний маркетинг : навч. посіб. Вид., 2-ге, доп. Київ : ДП «Експрес-об’ява». 2018. 304 с. http://journlib.univ.kiev.ua/Books/TVmarketing.pdf 6. Альбарран Алан Б. Менеджмент електронних ЗМІ / пер. з англ. Н. Кашуби та А. Іщенка. Київ : Наука. 2009. URL : https://books.google.com.ua/books?id=HplQVkGH9XIC&lpg=PA25&dq=%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B6%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82+%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%85&pg=PP1&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false План 7. Редакційний менеджмент. 1. Редакційний менеджмент. Завдання та принципи редакційного менеджменту. 2. Структура редакції та основи професійних стандартів творчого колективу: - пірамідальна структура редакції; - плоска структура редакційногоколективу. 3. Менеджмент персоналу. Особистість топ-менеджер та особистості журналіста. 4.Типи медійного виробництва: крос-медійне, мультиплатформне, моноплатформне; проєктний, проєктно-індустріальний, індустріальний» («квазііндустріальний»). 5. Модель «конвергентної редакції»: топографія простору, планування матеріалів, нові редакторські професії. Принципи крос-медійного менеджменту. 6. Внутрішні та зовнішні комунікації. Побудова ефективного обміну інформацією. Для зацікавлених: Ирина Халлинг. Медиаменеджмент. Пособие для руководителей СМИ/ Пер. с шведского В. Менжун, перевод 4,9, 11 глав – В.Азбель, 2016. URL: https://irrp.org.ua/wp-content/uploads/2016/10/halling-mediamanagement.pdf Завдання: запропонуйте як керівник редакції певні мотиватори підвищення ефективності діяльності колективу. Л-ра: 1. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 3. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. 4. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 180 с. https://docplayer.net/34727495-Konceptualni-osnovi-media-ekonomiki.html Див. С. 28-.. 5. Черемних І. В. Телевізійний маркетинг : навч. посіб. Вид., 2-ге, доп. Київ : ДП «Експрес-об’ява». 2018. 304 с. http://journlib.univ.kiev.ua/Books/TVmarketing.pdf 6. Женченко М. І. Організаційні моделі редакцій ЗМІ в умовах мультиплатформного медіавиробництва URL : https://studfiles.net/preview/8099163/ План8. Медіабрендинг: формування та підтримка. 1. Брендинг в контексті медіаменеджменту. Функції бренда, чинники та особливості формування. 2. Стратегія медіабренда. Чинники розбудови медіабренда. Лінза бренда. Атрибути бренда. 3. Бренд-аудит та бізнес-план. 4. Бренд-бук як корпоративна ідентифікація. Унікальна торговельна пропозиція та алгоритм її створення. 5. Стратегії просування медіапродукту. Маркетингові стратегії 4 «Р» та 4 «С». Л-ра: 1. Альбарран Алан Б. Менеджмент електронних ЗМІ / пер. з англ. Н. Кашуби та А. Іщенка. Київ : Наука. 2009. URL : https://books.google.com.ua/books?id=HplQVkGH9XIC&lpg=PA25&dq=%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B6%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82+%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%85&pg=PP1&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false 2. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 3. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 4. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. 5. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 180 с. https://docplayer.net/34727495-Konceptualni-osnovi-media-ekonomiki.html Див. С. 28-.. 6. Черемних І. В. Телевізійний маркетинг : навч. посіб. Вид., 2-ге, доп. Київ : ДП «Експрес-об’ява». 2018. 304 с. http://journlib.univ.kiev.ua/Books/TVmarketing.pdf План 9. Реклама медіа та мас-медійної продукції. 1. Реклама медіа. Цілі рекламування. 2. Іміджева реклама: особливості позиціонування медіа. Рекламування 3. Форма, зміст та позиція редакції як важливі чинники реклами медіа. Рекламування медіа-продукту: алгоритм позиціонування. 4. Роль PR в рекламуванні медіа. 5. Явище інтегрованих маркетингових комунікацій. 6. Нові канали продажу. Інтернет. Он-лайн та офф-лайн. Л-ра: 1. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 3. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. 4. Батра, Раджив, Майерс, Джон Дж., Аакер, Дэвид А. Рекламный менеджмент / пер. с англ. 5-е изд. Москва; Санкт-Петербург; Киев : Издательский дом "Вильяме", 2004. 784 с. URL : http://www.al24.ru/wp-content/uploads/2013/01/%D1%80%D0%B5%D0%BA_1.pdf План 10. Службове спілкування. Стратегії ділового спілкування 1. Форми ділового спілкування. 2. Етичні правила службових відносин. 3. Службовий етикет: особливості реалізації. 4. Комунікативні принципи оптимізації службових відносин. 5. Комунікативні методи управлінського впливу. Л-ра: Осовська Г. В. Комунікації в менеджменті : курс лекцій. Київ : Кондор. 2008. 218 с. С. 35-43, 84-97 Кузьмін О. Є., Мельник О. Г., Петришин Н. Я. Менеджмент : навч. посіб. Київ : Академвидав. 2012. 296 с. Завдання: 1) проаналізуйте використання форм комунікації в практиці відомих Вам медіакомпаній; 2) сформуйте уявний службовий комунікативний конфлікт та запропонуйте шляхи його вирішення (див. зокрема Осовська, с. 107) План 11. Управління інноваціями у медіаіндустрії. 1. Інноваційна діяльність у сучасній медіаіндустрії. 2. Інноваційні стратегії розвитку телепідприємства. 3. Теоретичні засади інноваційної моделі медіаменеджменту. Інтелектуальна власність та її комерціалізація Л-ра: 1. Cучасний медіа-менеджмент в друкованих ЗМІ: шляхи роздержавлення української преси: вид 2-ге, доповн. та випаравлене / за ред. В. Іванова та Н. Ланге. Київ: ЦВП, АУП, 2008. 300 с. URL: https://issuu.com/aupfoundation/docs/modern_media_management 2. Основи медіаменеджменту друкованих ЗМІ. Дніпропетровськ: Дніпровський центр соціальних досліджень. 2008. 40 с. URL: https://j3.dcsi.dp.ua/wp-content/uploads/2008/07/bull_3.pdf 3. Основи медіаменеджменту [електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. Спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Медіаменеджмент та адміністрування у видавничо-поліграфічній галузі» / О. М. Барзилович, З. В. Григорова, Л. А. Пунчак та ін.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові данні. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 296 с. 4. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 180 с. https://docplayer.net/34727495-Konceptualni-osnovi-media-ekonomiki.html Див. С. 28-.. 5. Черемних І. В. Телевізійний маркетинг : навч. посіб. Вид., 2-ге, доп. Київ : ДП «Експрес-об’ява». 2018. 304 с. http://journlib.univ.kiev.ua/Books/TVmarketing.pdf