Тема 1. Комунікаційний менеджмент як стратегія управління комунікаціями Тема 2. Розбудова комунікаційної стратегії. Розбудова комунікаційної стратегії План 1. Поняття комунікаційної корпоративної концепції. Комунікаційна стратегія та стратегічне планування: - стратегічне планування; - тактичне планування; - ситуативне планування 2. SWOT-аналіз та стратегії комунікаційної діяльності організації. 3. Місія PR-стратегії. 4. Формулювання цілей у PR-плануванні. 5. Програмування. Стратегії й тактики. Елементи програмування. 6. Визначення цільових аудиторій. Модель зміни поведінки Б. Дж. Фогга. 7. Роль стейкхолдерів в організації комунікаційної стратегії. 8. Організація ключових повідомлень. Модель AIDA. Основні поняття: комунікаційна стратегія, стратегічне планування, комунікаційна корпоративна концепція, цільова аудиторія, ключове повідомлення, комунікаційний аудит, SWOT-аналіз, система SMART, модель AIDA, стейкхолдери, «третя сторона» Література: Основна: 1. Коник Д. Стратегічні комунікації : посібник для держслужбовців. Київ : б/в. 2016. 256 с. (Або див.: 1а. Коник Д. Л. Роль стратегічної комунікації в забезпеченні підтримки населенням реформ уряду. URL : http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/11441/Konyk_Rol%27_stratehichnoyi_komunikatsiyi.pdf?sequence=1&isAllowed=y) 2. Королько В. Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика : підручник. Київ : Видавничий дім «Скарби», 2001. 400 с. 3. Котлер Ф. Основы маркетинга / пер. с англ. Москва : Издательский дом «Вильяме», 2007. 656 с. URL : http://htbiblio.yolasite.com/resources/12.11.15/ Kotler_kratkiy_2007.pdf 4. Курбан О. Базові основи системного PR-планування. Вісник Книжкової палати. 2014. № 12. С. 36-38. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2014_12_13 5. Курбан О. В. PR у маркетингових комунікаціях : навч. посіб. Київ : Кондор-Видавництво, 2014. 246 с. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/id/ eprint/7623/1/Kurban_%20PR_v_marketungovih_komunikaciyah_%D1%81_246.pdf Додаткова: 6. Алешина И. В. Паблик рилейшнз для менеджеров : курс лекций. Москва : «ИКФ «ЭКМОС», 2004. 478. URL : https://www.booksite.ru/fulltext/publik/ index.htm 7. Глебова И. С., Тарасова Ю. А. URL : Паблик рилейшнз в современном бизнесе. URL : https://kpfu.ru/docs/F197295218/Posob_PR.pdf 8. Братко О. С. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. Тернопіль: Карт-бланш, 2006. 275 с. URL : https://www.nung.edu.ua/files/attachments/ mpk_posibnyk.pdf 9. Комунікаційний інструментарій для державних службовців. Київ. 2018 (Єршихіна Л. Ключові повідомлення). URL : https://eu-ua.org/sites/default/files/ communication-toolkit-a4u-mip-ukr.pdf 10. Королько В. Основы паблик рилейшнз. «Рефл-бук», «Ваклер», 2001. URL : http://univer.nuczu.edu.ua/tmp_metod/689/Kniga_-_OSNOVY__PABLIK_ RILEJShNZ_(Valentin_Korol'ko).pdf або: http://yanko.lib.ru/books/cultur/korolko-pr.htm 11. Олтаржевський Д. О. Основи та методи діяльності сучасних корпоративних медіа : монографія. Київ : Центр вільної преси, 2013. 312 с. 12. Примак Т. О. PR для менеджерів і маркетологів. URL : https://pidruchniki. com/1594102446631/marketing/yaki_dokumenti_pidgotuvati_informatsiyniy_privid 13. Ротовський А. А. Системний PR. Дніпропетровськ : Баланс Бізнес Букс, 2006. 256 с. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Запропонуйте свою ідею для розробки комунікаційної концепції, визначте мету, цільову аудиторію, стейкхолдерів та основний месидж. Спробуйте окреслити три рівні планування в PR. 2. На прикладі обраної Вами організації/фірми сформулюйте місію та цілі комунікації, охарактеризуйте актуалізовані цінності. Тема 3. Менеджмент подій План 1. Іvent-менеджмент. Поняття псевдоподії. 2. Форми спеціальних подій. 3. Документація для ЗМІ. 4. План корпоративних пабліситі. Моніторинг медіа. 6. Соціальні мережі в роботі фахівця з PR-комунікацій. Основні поняття: медіарилейшнз, подієвий (ivent-) менеджмент, спеціальні події, псевдоподії, прес-конференції, брифінги, сніданок із пресою, презентація, прес-тур, семінари та тренінги, прес-реліз, прес-кит, соціальні мережі, моніторинг, пабліситі Література: Основна: 1. Комунікаційний інструментарій для державних службовців. Київ, 2018. (Шамонова О., Вейгандт М. Соціальні мережі & блоги. С. 68-…). URL : https://eu-ua.org/sites/default/files/communication-toolkit-a4u-mip-ukr.pdf 2. Королько В. Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика : підручник. Київ : Видавничий дім «Скарби», 2001. 400 с. 3. Курбан О. В. PR у маркетингових комунікаціях : навч. посіб. Київ : Кондор-Видавництво, 2014. 246 с. http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/7623/1/ Kurban_%20PR_v_marketungovih_komunikaciyah_%D1%81_246.pdf 4. Примак Т. О. PR для менеджерів і маркетологів. URL : https:// pidruchniki.com/1594102446631/marketing/yaki_dokumenti_pidgotuvati_informatsiyniy_privid 5. Основи реклами і зв’язків із громадськістю : підручник / за заг. ред. В. Ф. Іванова, В. В. Різуна. Київ : Вид.-полігр. центр «Київ. ун-т», 2011. 431 с. 6. Тихомирова Є. Б. Зв’язки з громадськістю : навч. посіб. Київ : НМЦВО, 2001. 560 с. URL : http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/419/1/PR_ Tikhomirova.pdf Додаткова: 7. Алешина И. В. Паблик рилейшнз для менеджеров : курс лекций. Москва : «ИКФ«ЭКМОС», 2004 URL : https://www.booksite.ru/fulltext/publik/ text.pdf Або: URL : https://docplayer.ru/80671232-Alyoshina-i-v-pablik-rileyshnz-dlya-menedzherov-oglavlenie.html 8. Глебова И. С., Тарасова Ю. А. URL : Паблик рилейшнз в современном бизнесе. URL : https://kpfu.ru/docs/F197295218/Posob_PR.pdf 9. Коник Д. Стратегічні комунікації : посібник для держслужбовців. Київ : б/в, 2016. 256 с. 10. Ротовський А. А. Системний PR. Дніпропетровськ : Баланс Бізнес Букс, 2006. 256 с. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Сформулюйте прес-реліз для медіа щодо будь-якої події (реальної чи уявної). 2. Промоніторте види документів для ЗМІ. 3. Сформуйте план корпоративних пабліситі для будь-якої місцевої організації. 4. Оберіть, на власний розсуд, будь-яку форму спеціальної PR-події (прес-тур, прес-брифінг, прес-клуб, «круглий стіл», конференція, прес-презентація) та представте специфіку її реалізації на конкретному (вигаданому чи реальному) прикладі. 5. Спираючись на власний досвід/практику, прокоментуйте, які форми спеціальних подій зустрічаються в нашому місті. 6. Спробуйте організувати будь-яку подію для ЗМІ. Представте алгоритм дії (робота у групах). Тема 4. Комунікативний інструментарій в інформаційному просторі. Менеджмент новин. План 1. Інформаційний привід як важливий критерій публікації новини. 2. Основні вимоги до повідомлень для мас-медіа. 3. Порядок денний. 4. Менеджмент новин: інтерпретація комунікативного інструментарію. 5. Специфіка роботи з новиною: технологія спіндокторства. Основні поняття: новина, інформаційний (подієвий, оперативний) привід, порядок денний, «комунікативна правда», «заслужити пресу» Література: Основна: 1. Комунікаційний інструментарій для державних службовців. URL : https://eu-ua.org/sites/default/files/communication-toolkit-a4u-mip-ukr.pdf 2. Коник Д. Стратегічні комунікації : посібник для держслужбовців. Київ : б/в, 2016. 256 с. 3. Королько В. Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика : підручник. Київ : Видавничий дім «Скарби», 2001. 400 с. 4. Примак Т. О. PR для менеджерів і маркетологів. URL : https://pidruchniki. com/1594102446631/marketing/yaki_dokumenti_pidgotuvati_informatsiyniy_privid 5. Основи реклами і зв’язків із громадськістю : підручник / за заг. ред. В. Ф. Іванова, В. В. Різуна. Київ : Вид.-полігр. центр «Київ. ун-т», 2011. 431 с. 6. Тихомирова Є. Б. Зв’язки з громадськістю : навч. посіб. Київ : НМЦВО, 2001. 560 с. URL : http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/419/1/PR_ Tikhomirova.pdf Додаткова: 7. Алешина И. В. Паблик рилейшнз для менеджеров : курс лекций. «ИКФ«ЭКМОС». Москва, 2004 URL : https://www.booksite.ru/fulltext/publik/ text.pdf Або: URL : https://docplayer.ru/80671232-Alyoshina-i-v-pablik-rileyshnz-dlya-menedzherov-oglavlenie.html 8. Почепцов Г. Г. Стратегічні комунікації в політиці, бізнесі та державному управлінні : навч. посіб. Київ : Альтерпрес, 2008. 216 с. 9. Ротовський А. А. Системний PR. Дніпропетровськ : Баланс Бізнес Букс, 2006. 256 с. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Запропонуйте свій варіант інформаційного приводу для Вашої ідеї. 2. Пригадайте зразки псевдоподій. Чи є це явище поширеним у сучасному медійному просторі? Запропонуйте свої ідеї щодо створення псевдоподії. 3. Перегляньте будь-який блок новин. Охарактеризуйте його розбудову, послідовність подачі сюжетів. Чи виявили Ви сюжет, який, на Вашу думку, можна розглядати як формування інформаційного приводу, «прив’язування» тих чи інших питань організації/особи до актуальної сучасної проблеми? Поясніть. 4. Знайдіть або самостійно напишіть повідомлення фахівця з комунікацій із дотриманням відповідних критеріїв новинності. 5. Покажіть як матриця формування PR-текстів зумовлює підготовку повідомлень для ЗМІ? 6. Прогляньте будь-який блок новин, поясніть його розбудову. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Простежте протягом тижня за новинними блоками в мас-медіа та інтерпретуйте, як саме втілюється теорія порядку денного. 2. Чи зустрічалися вам факти застосування спіндокторингу? Тема 5. Управління іміджем: реалізація комунікативного інструментарію План 1. Імідж як стратегічна одиниця комунікації. 2. Аспекти формування/розбудови іміджу. Види та структура іміджу організації. 3. Стратегії іміджмейкінгу. 4. Соціальна відповідальність бізнесу як важливий складник імідж-менеджменту. Основні поняття: імідж, іміджмейкінг, стратегія, соціальна відповідальність бізнесу (СВБ), гуманізація бізнесу Література: Основна: 1. Зражевська Н. І. Комунікаційні технології : лекції. Черкаси: Брама-Україна, 2010. 224 с. URL : http://er.ucu.edu.ua/bitstream/handle/1/1026/%20%20% 20%20%20%20%20%20%20%20_%20._%20._%20%20%20%20_%20%20%20%20%20%20,_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20(1).pdf?sequence=1 2. Королько В. Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика : підручник. Київ : Видавничий дім «Скарби», 2001. 400 с. 3. Тихомирова Є. Б. Зв’язки з громадськістю : навч. посіб. Київ : НМЦВО, 2001. 560 с. URL : http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/419/1/PR_ Tikhomirova.pdf 4. Ротовський А. А. Системний PR. Дніпропетровськ : Баланс Бізнес Букс, 2006. 256 с. Додаткова: 5. Алешина И. В. Паблик рилейшнз для менеджеров : курс лекций. «ИКФ«ЭКМОС». Москва, 2004. URL : https://www.booksite.ru/fulltext/publik/ text.pdf Або: URL : https://docplayer.ru/80671232-Alyoshina-i-v-pablik-rileyshnz-dlya-menedzherov-oglavlenie.html 6. Березенко В. В. PR в Україні: наукове осмислення феномену : монографія / за загал. ред. В. М. Владимирова. Київ : Академія Української Преси, Центр Вільної Преси, 2013. 360 с. 7. Глебова И. С., Тарасова Ю. А. URL : Паблик рилейшнз в современном бизнесе. 2006. https://kpfu.ru/docs/F197295218/Posob_PR.pdf 8. Королько В. Основы паблик рилейшнз. «Рефл-бук», «Ваклер», 2001. URL : http://univer.nuczu.edu.ua/tmp_metod/689/Kniga_-_OSNOVY__PABLIK_ RILEJShNZ_(Valentin_Korol'ko).pdf 9. Почепцов Г. Г. Стратегічні комунікації в політиці, бізнесі та державному управлінні : навч. посіб. Київ : Альтерпрес, 2008. 216 с. 10. Чумиков А. Н. Имидж – репутация – бренд: традиционные подходы и новые технологии : сборник статей. Москва-Берлин : Директ-Медиа, 2015. 106 с. URL : https://pr-club.com/assets/files/pr_lib/pr_raboty/2016/Chumikov_ digest.pdf Завдання для самостійної роботи студента: 1. Наведіть приклади із реальної практики діяльності організацій/установ, що свідчать про їх соціальну відповідальність. Проаналізуйте основні напрямки її реалізації. Тема 6. Антикризові комунікації: специфіка розбудови План 1. Поняття криза/кризові ситуації та PR-комунікації. 2. Типологія криз. 3. Управління кризами. Кризові/антикризові комунікації. Посткризові комунікації. - етапи управління кризовими комунікаціями; - вимоги до повідомлень в кризових комунікаціях. 4. Функціональні завдання PR-служб у кризових комунікаціях. 5. Антикризові комунікаційні стратегії. Основні поняття: криза, кризова ситуація, кризові/антикризові комунікації, посткризові комунікації, управління кризами, кризовий менеджмент, інформаційний вакуум, політика «одного голосу», «підкорені медіа» Література: Основна: 1. Королько В. Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика : підручник. Київ : Видавничий дім «Скарби», 2001. 400 с. 2. Основи реклами і зв'язків із громадськістю: підручник / за заг. ред. В. Ф. Іванова, В. В. Різуна. Київ : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011. 431 с. 3. Почепцов Г. Г. Стратегічні комунікації в політиці, бізнесі та державному управлінні : навч. посіб. Київ : Альтерпрес, 2008. 216 с. 4. Студеникин Н. PR-защита бизнеса в корпоративных войнах : практикум победителя. Москва : Альпина Паблишерз, 2011. 386 с. URL : https://books. google.com.ua/books?id=Eh8vADJS1aMC&pg=PA169&lpg=PA169&dq=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D1%8F+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F+%D0%B2+%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D0%B5+%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D1%83%D0%B5%D1%82+%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%B8%D1%8E+%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B0+%D0%B2+%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%8C&source=bl&ots=IEQiihxRQG&sig=ACfU3U2bNN6urTXP7jrZ36Dxf_VjU5Q5-g&hl= ru&sa=X&ved=2ahUKEwjYjMLF4-PmAhXktYsKHeI4CMIQ6AEwAHoECAo QAQ#v=onepage&q=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D1%8F%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D0%B5%20%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D1%83%D0%B5%D1%82%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%B8%D1%8E%20%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B0%20%D0%B2%20%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%8C&f=false 5. Тихомирова Є. Б. Зв’язки з громадськістю : навч. посіб. Київ : НМЦВО, 2001. 560 с. URL : http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/419/1/PR_ Tikhomirova.pdf Додаткова: 6. Зражевська Н. І. Комунікаційні технології : лекції. Черкаси: Брама-Україна, 2010. 224 с. URL : http://er.ucu.edu.ua/bitstream/handle/1/1026/%20% 20%20%20%20%20%20%20%20%20_%20._%20._%20%20%20%20_%20%20%20%20%20%20,_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20(1).pdf?sequence=1 7. Комунікаційний інструментарій для державних службовців. Київ : б/в., 2018. URL : https://eu-ua.org/sites/default/files/communication-toolkit-a4u-mip-ukr.pdf 8. Коник Д. Стратегічні комунікації : посібник для держслужбовців. Київ : б/в., 2016. 256 с. 9. Королько В. Основы паблик рилейшнз. «Рефл-бук», «Ваклер», 2001. URL : http://univer.nuczu.edu.ua/tmp_metod/689/Kniga_-_OSNOVY__PABLIK_ RILEJShNZ_(Valentin_Korol'ko).pdf 10. Романовський О. Г., Середа Н. В., Воробйова Є. В. Основи паблік рилейшнз : навч.-метод. посіб. Харків : НТУ «ХПІ», 2015. 176 с. URL : http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/24307/1/Romanovskyi_Osnovy_pablik_2015.pdf 11. Даулинг Г. Методы спасения репутации фирмы. URL : https://psycho.ru/ library/857 Завдання для самостійної роботи студента: 1. Наведіть приклади кризових ситуацій та проаналізуйте проведену кризову комунікацію (у разі її наявності) або запропонуйте власний підхід до організації такого типу комунікацій із громадськістю. Охарактеризуйте доцільність використання тих чи інших комунікаційних засобів. Запропонуйте додаткові можливі варіанти. 2. Запропонуйте власний підхід до кризових комунікацій. 3. Проаналізуйте кризову ситуацію, пов’язану з препаратом Тейленол та охарактеризуйте використану систему, що посприяла відновленню довіри з цільовою аудиторією, яка б презентувала їх. 4. Розробіть презентацію, в якій будуть висвітлені аспекти реалізації комунікації організації з громадськістю в кризових ситуаціях. 5. Представте кризові ситуації в бізнесі, політиці чи державному управлінні. Прокоментуйте роль спіндокторинга в умовах кризових комунікацій. 6. Проаналізуйте комунікаційні стратегії антикризових комунікацій, спробуйте підібрати відповідні сучасні практики. 7. Розробіть таблицю, в якій будуть представлені вимоги до організації ефективної кризової комунікації. Охарактеризуйте будь-яку відому Вам кризову ситуацію з позиції цих правил поведінки. Наприклад: (таблиця сформована за: див. : 1. Коник Д. Стратегічні комунікації : посібник для держслужбовців. Київ : б/в., 2016. 256 с. 2. Почепцов Г. Г. Стратегічні комунікації в політиці, бізнесі та державному управлінні : навч. посіб. Київ : Альтерпрес, 2008. 216 с. 3. Голуб О. Ю. Коммуникации в кризисных ситуациях: модели интернет-присутствия https://cyberleninka.ru/article/n/kommunikatsii-v-krizisnyh-situatsiyah-modeli-internet-prisutstviya) Тема 8. Нові комунікаційні технології. Концепція ІМК План 1. Система маркетингових комунікацій: концепція інтегрованих комунікацій 2. Синергетичний ефект: особливості реалізації. 3. Інноваційні комунікаційні технології: - інвестор рилейшнз; - екологічний брендинг. Основні поняття:система маркетингових комунікацій, інтегровані маркетингові комунікації, синергетичний ефект, інвестор рилейшнз, екологічний брендинг Література: Дубовик Т. В. Інтеграція інтернет-маркетингових комунікацій. Економічний часопис – XXI. 2014. № 11-12. С. 116–119. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecchado_2014_11-12_30 Кожухівська Р. Б. Суть і принципи реалізації інтегрованих маркетингових комунікацій. Бізнесінформ. № 3. 2013. С. 362-367. URL : http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2013-3_0-pages-362_367.pdf Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. Курбан О. В. PR у маркетингових комунікаціях : навч. посіб. Київ : Кондор-Видавництво, 2014. 246 с. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/7623/1/Kurban_%20PR_v_marketungovih_komunikaciyah_%D1%81_246.pdf Романов А. А., Панько А. В. Маркетинговые коммуникации. Москва : Эксмо. 2006. 432 с. URL : http://www.al24.ru/wp-content/uploads/2012/12/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BC%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8.pdf Тема 8. Оцінювання ефективності реалізації комунікацій План 1. Складники оціночного дослідження. 2. Критерії оцінки PR-програми. 3. Формули читабельності Р. Френча та Р. Ганнінга. 4. Особливості оцінки ходу реалізації та виконання PR-програми. Основні поняття: оцінювання, оціночне дослідження, читабельність/формули читабельності, контент-аналіз, експонування повідомлень Література: Основна: 1. Братко О. С. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. Тернопіль : Карт-бланш, 2006. 275 с. URL : https://www.nung.edu.ua/files/attachments/ mpk_posibnyk.pdf 2. Комунікаційний інструментарій для державних службовців. Київ : б/в., 2018. URL : https://eu-ua.org/sites/default/files/communication-toolkit-a4u-mip-ukr.pdf 3. Коник Д. Стратегічні комунікації : посібник для держслужбовців. Київ : б/в., 2016. 256 с. 4. Королько В. Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика : підручник. Київ : Видавничий дім «Скарби», 2001. 400 с. 5. Примак Т. О. PR для менеджерів і маркетологів. URL : https://pidruchniki.com/1594102446631/marketing/yaki_dokumenti_pidgotuvati_informatsiyniy_privid Додаткова: 6. Алешина И. В. Паблик рилейшнз для менеджеров : курс лекций. Москва : «ИКФ«ЭКМОС», 2004 URL : https://www.booksite.ru/fulltext/publik/ text.pdf Або: URL : https://docplayer.ru/80671232-Alyoshina-i-v-pablik-rileyshnz-dlya-menedzherov-oglavlenie.html 7. Олтаржевський Д. О. Основи та методи діяльності сучасних корпоративних медіа : монографія. Київ : Центр вільної преси, 2013. 312 с. 8. Курбан О. В. PR у маркетингових комунікаціях : навч. посіб. Київ : Кондор-Видавництво, 2014. 246 с. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/ 7623/1/Kurban_%20PR_v_marketungovih_komunikaciyah_%D1%81_246.pdf 9. Оливер С. Стратегия в паблик рилейшнз. URL : https://www.studmed. ru/view/oliver-sandra-strategiya-v-pablik-rileyshnz_f29cda00145.html Завдання для самостійної роботи студента: 1. Продемонструйте будь-який метод оцінки будь-якого напрямку дослідження. 2. Здійсність моніторинг медіа (предмет вивчення обираєте на власний розсуд).