СЛОВНИК ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ ТА ПОНЯТЬ Брифінг – 1) зустріч представників державних органів, зовнішньополітичних, військових та інших відомств, міжнародних організацій, з представниками преси, радіо, телебачення з метою інформування про важливі події, хід міжнародних переговорів, конференцій, симпозіумів, засідання про позиції і погляди учасників та досягнуті результати. Він вирізняється меншою офіційністю та тривалістю, ніж прес-конференція. 2) інструктаж, формування завдання для творчої команди під час роботи Горизонтальна комунікація – передбачає спілкування з метою обміну інформацією між людьми, які перебувають на однакових ієрархічних сходинках, або не пов’язані прямим підпорядкуванням. Громадська думка – відображення об’єктивної дійсності в поняттях, висновках, судженнях; прояв суспільної свідомості, в якому відтворюється ставлення великих соціальних груп, народу, соціальної системи, суспільства в цілому до явищ, що викликають суспільний інтерес. Ділова стратегія – дії, спрямовані на отримання довготривалих ділових переваг. Інформаційний вакуум – особливий стан інформаційного поля організації, коли воно заповнюється суперечливою, нелегітимною інформацією, яка не ініційована організацією та зашкоджує її репутації. Івент – спеціальний захід, подієвий маркетинг, що має на меті створення чи закріплення позитивного іміджу, вплив на запрошених осіб. Івент-менеджмент – організація подієвих заходів; сукупність процесів, необхідних для провадження певного заходу або проектів. Ефективність системи стратегічних комунікацій – ступінь відповідності вжитих заходів та витрачених ресурсів, у тому числі інформаційних резервів щодо досягнутих цілей. Завдання стратегічних комунікацій – наперед визначений, запланований для виконання обсяг роботи з реалізації кожного компонента стратегічних комунікацій. Зв’язки зі ЗМІ – компонент системи стратегічних комунікацій, особливий вид діяльності, змістом якої є формування керованої системи інформаційних зв’язків через цілеспрямоване формування певної визначеної громадської думки засобами масової інформації; діяльність, спрямована на встановлення взаємовигідних відносин між організацією і засобами масової інформації, від якої залежить успіх функціонування системи стратегічних комунікацій. Кампанія – низка рекламних, маркетингових або PR заходів, розрахованих на певний період часу та пов’язаних між собою єдиною темою та завданнями. Комунікаційний менеджмент розуміють як професійну діяльність, яка спрямована на досягнення ефективної комунікації як всередині так і зовні організації шляхом реалізації комунікаційної політики. Комунікативна стратегія – когнітивний процес у спілкуванні, за якого відбувається глобальний рівень усвідомлення ситуації, в якому мовець співвідносить свою комунікативну мету з конкретним мовним вираженням. Комунікативний імідж – образ, що утворюється на підставі спілкування, застосування особистістю певних комунікативних технологій. Криза – це гостра форма прояву протиріч, пов’язана з порушенням соціальної стабільності, з перервою у функціонуванні певної соціальної системи. Кризова комунікація – взаємодія суб’єктів в умовах різної зміни ходу комунікативного процесу, що викликало ускладнення у звичайному обміні повідомленнями. Повідомлення (ключове повідомлення, месидж, послання) – це невелике за розміром твердження, засноване на достовірній інформації, що ґрунтується та розповсюджується організацією з метою надати переконливі аргументи представникам цільових аудиторій для спонукання їх до здійснення певних дій (або демонстрування відповідної поведінки) згідно з цілями згаданої організації. Ключове PR-повідомлення – основне смислове послання, яке передає джерело PR-комунікації своїй аудиторії під час інформування. Політика «одного голосу» – комунікування зі ЗМІ та цільовими аудиторіями, залучення стейкхолдерів. Контент (змістове наповнення) повідомлень, що поширюються держорганами у кризовій ситуації. Порядок денний – порядок подачі новини, який формується у відповідності до владного бачення головних подій. Менеджмент – сукупність методів та важелів впливу на дії людей з метою досягнення відповідних цілей фірми/організації в конкурентному середовищі. Спеціальні події – це заходи, які проводяться фірмами та організаціями для привернення уваги громадськості до себе, своєї діяльності та своєї продукції. Стейкхолдери – компанії/організації, які підтримують чи навпаки можуть перешкоджати просуванню відповідних ідей. Стратегія – мистецтво підготовки і ведення військових дій; мистецтво спрямування дій і вчинків інших людей за визначеним напрямом; документ зі сформованим переліком цілей і засобів їх досягнення; планування та втілення в життя певної лінії за допомогою використання й комбінування усіх доступних засобів і методів тактики. Стратегія – засоби та процес, за допомогою яких організація прагне виконати свою місію. Соціальна корпоративна відповідальність бізнесу (СКВ) – це вільний вибір на користь зобов’язання підвищувати благополуччя громадян шляхом застосування відповідних підходів у веденні бізнесу, а також наданням корпоративних ресурсів. Тактика – це рішення, зумовлені розвитком подій, що пов’язані власне з реалізацією загальної концепції стратегічного плану на оперативному рівні реальних подій, засобів інформації та методів, які планують і послідовно використовують для здійснення стратегії. Тактика – набір рішень та дій, спрямованих на досягнення цілей в короткотерміновій перспективі. Управління кризами – це попередження надзвичайної ситуації, підготовка до неї, яка дозволяє швидко взяти її під контроль. Управління проблемами – здатність зрозуміти, мобілізувати, координувати та підпорядковувати всі функції планування стратегії і тактики, всю майстерність паблік рилейшнз досягненню єдиної мети – активній участі в розробці політики щодо громадськості, від якої залежить доля людей та інституту. Цільова аудиторія – сукупність людей, що має подібне ставлення до однієї й тієї ж проблеми, зазвичай це представники одного віку, статі, матеріального статку і т.д.