Тема 1. Вступ. Сутність поняття «комунікація» в маркетингу План: 1. Поняття «комунікація»: визначення, підходи до інтерпретації. 2. Маркетинг як «філософія сучасних суспільних відносин». 3. Моделі комунікації. Ефекти «ореолу» та когнітивного дисонансу. 4. Маркетингові комунікації: інтерпретація феномена. Завдання та функції маркетингових комунікацій. 5. План маркетингових комунікацій та їх ринок. Література: Основна: 1. Блайт Дж. Маркетинговые коммуникации: Что? Как? И почему? / пер. с англ. Днепропетровск : Баланс-Клуб. 2004. 368 с. 2. Ковальчук С. В., Карпенко В. Л., Коваль Л. М., Бойко Р. В., Бичікова Л. А. та ін. Маркетинг : навч. посіб. / за ред. Ковальчука С. В. Львів : Новий Світ. 2000. 2011. 679 с. 3. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навч. посіб. ; 2-ге вид., доп. Київ : КНЕУ. 2003. 440 с. 4. Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. 5. Романов А. А., Панько А. В. Маркетинговые коммуникации. Москва : Эксмо. 2006. 432 с. 6. Ромат Є. В., Микало О. І. Продакт плейсмент : навч. посіб. Київ : Торг-екон. ун-т. 2015. 300 с. 7. Ромат Є., Сендеров Д. Реклама : учеб. ; 8-е изд. Санкт-Петербург : Питер. 2013. 512 с. Додаткова: 8. Бугрим В. В. Іміджологія /Іміджмейкінг : навч. посіб. / за ред. В. В. Різуна. Київ : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет». 2013. 255 с. 9. Карпенко Н. В. Маркетинг : навч. посіб. Харків : Студцентр. 2004. 208 с. 10. Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс / пер с англ. Москва: Издательский дом "Вильяме". 2007. 656 с. URL : http://htbiblio.yolasite.com/resources/12.11.15/Kotler_kratkiy_2007.pdf 11. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / пер. с франц. Санкт-Петербург : Наука. 1996. 589 с. 12. Смит П., Бєрри К., Пулфорд А. Коммуникации стратегического марктеинга. URL : http://adhdportal.com/book_2255.html Завдання для самостійної роботи студента: 1. Визначте характеристики «комунікації» в контексті маркетингу. 2. Спробуйте самостійно розбудувати комунікаційний процес будь-якої фірми з її цільовими аудиторіями. Простежте можливі бар’єри в такій комунікації та запропонуйте шлях вирішення цієї ситуації. 3. Спробуйте на конкретних прикладах пояснити такі явища, як «ефект ореолу» та ефект «когнітивного дисонансу». 4. Поняття «маркетингові комунікації» розкладіть за окремими компонентами і поясність роль кожного із них у досягненні маркетингової цілі. Тема. Реклама в контексті маркетингових комунікацій План: 1. Реклама як вид масової комунікації та засіб управління. 2. Принципи та функції реклами. 3. Застосування реклами в маркетингових комунікаціях. Маркетингова роль реклами. 4. Варіанти моделювання змісту рекламного звернення. 5. Роль реклами в системі маркетингових комунікацій. 6. Реклама та життєвий цикл товару. Література: Основна: 1. Блайт Дж. Маркетинговые коммуникации: Что? Как? И почему? / пер. с англ. Днепропетровск : Баланс-Клуб. 2004. 368 с. 2. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навч. посіб. ; 2-ге вид., доп. Київ : КНЕУ. 2003. 440 с. 3. Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. 4. Ромат Є. В., Микало О. І. Продакт плейсмент : навч. посіб. Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т. 2015. 300 с. 5. Ромат Є., Сендеров Д. Реклама : учеб. ; 8-е изд. Санкт-Петербург : Питер. 2013. 512 с. Додаткова: 6. Ковальчук С. В., Карпенко В. Л., Коваль Л. М., Бойко Р. В., Бичікова Л. А. та ін. Маркетинг : навч. посіб. / за ред. Ковальчука С. В. Львів : Новий Світ. 2000. 2011. 679 с. 7. Романов А. А., Панько А. В. Маркетинговые коммуникации. Москва : Эксмо. 2006. 432 с. 8. Уэллс У., Мориарти С., Бернетт Дж. Реклама: принципы и практика. 7-е изд. / пер. с англ. под ред. Л. Богомоловой. Санкт-Петербург : Питер. 2008. 736 с. 9. Шарков Ф. И., Бузин В. Н. Интегрированные коммуникации : массовые коммуникации и медиапланирование : учебник / под общ. ред. Ф. И. Шаркова. Москва : Издательско-торговая корпорация «Дашковы Ко». 2012. 488 с. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Зробіть добірку визначень реклами, які, на Вашу думку, є найближчими до сфери маркетингових комунікацій. 2. Простежте та систематизуйте переваги та недоліки реклами в налагодженні та підтримці комунікації з цільовою аудиторією. Відзначте їх значущість в маркетинговій галузі. 3. Структуруйте та опишіть функціональні ролі реклами в маркетингових комунікаціях. 4. Спробуйте знайти зразки реклами, яка, на Вашу думку, відтворює той чи інший життєвий цикл реклами. Поясніть. 5. Сформуйте підбірку рекламних практик, які відповідають видам реклами, що найкраще реалізують маркетингові цілі. Охарактеризуйте. Тема 3. Інтегровані маркетингові комунікації План: 1. Інтегровані маркетингові комунікації: визначення, суть явища. 2. Підходи до інтерпретації інтегрованих маркетингових комунікацій. 3. Концепція інтегрованих маркетингових комунікацій. 4. Синергетичний ефект як функціональна особливість ІМК. 5. Чинники формування інтегрованих маркетингових комунікацій. 6. Систематизація засобів маркетингових комунікацій в концепції ІМК: - основні засоби маркетингових комунікацій; - синтетичні засоби маркетингових комунікацій. 7. Чинники застосування засобів системи ІМК. Література: Основна: 1. Дубовик Т. В. Інтернет-маркетингові комунікації : монографія. Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т. 2014. 332 с. 2. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навч. посіб. ; 2-ге вид., доп. Київ : КНЕУ. 2003. 440 с. 3. Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. 4. Романов А. А., Панько А. В. Маркетинговые коммуникации. Москва : Эксмо. 2006. 432 с. 5. Ромат Є. В., Микало О. І. Продакт плейсмент : навч. посіб. Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т. 2015. 300 с. 6. Ромат Є., Сендеров Д. Реклама : учебник ; 8-е изд. Санкт-Петербург : Питер. 2013. 512 с. 7. Уэллс У., Мориарти С., Бернетт Дж. Реклама: принципы и практика. 7-е изд. / пер. с англ. под ред. Л. Богомоловой. Санкт-Петербург : Питер. 2008. 736 с. 8. Шарков Ф. И., Бузин В. Н. Интегрированные коммуникации : массовые коммуникации и медиапланирование : учебник / под общ. ред. Ф. И. Шаркова. Москва : Издательско-торговая корпорация «Дашковы Ко». 2012. 488 с. Додаткова: 9. Батра, Раджив, Майерс, Джон Дж., Аакер, Дэвид А. Рекламный менеджмент / пер. с англ. 5-е изд. Москва; Санкт-Петербург; Киев: Издательский дом "Вильяме", 2004. 784 с. С.444 URL : http://www.al24.ru/wp-content/uploads/2013/01/%D1%80%D0%B5%D0%BA_1.pdf 10. Блайт Дж. Маркетинговые коммуникации: Что? Как? И почему? / пер. с англ. Днепропетровск : Баланс-Клуб. 2004. 368 с. 11. Бугрим В.В. Іміджологія /Іміджмейкінг : навч. посіб. / за ред. В. В. Різуна. Київ : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет». 2013. 255 с. 12. Карпенко Н. В. Маркетинг : навч. посібник. Харків : Студцентр. 2004. 208 с. 13. Ковальчук С. В., Карпенко В. Л., Коваль Л. М., Бойко Р. В., Бичікова Л. А. та ін. Маркетинг : навч. посіб. / за ред. Ковальчука С. В. Львів : Новий Світ. 2000. 2011. 679 с. 14. Ромат Е. В. Реклама : краткий курс. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 176 с. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Опишіть характеристики та функціональні можливості явища інтегрованих маркетингових комунікацій. 2. Ознайомтесь із працею Джона Дейтона «Интегрированные маркетинговые коммуникации на практике» URL : http://www.williamspublishing.com/PDF/5-8459-0831-0/part.pdf . Із наведеного прикладу застосування інтегрованих маркетингових комунікацій у кризовій ситуації проаналізуйте використані засоби маркетингових комунікацій, які були використані під час відновлення іміджу та репутації. Сформуйте план-конспект, де вкажіть ті прагматичні ефекти, яких вдалось досягти через застосування відповідних засобів маркетингових комунікації. Тема . PR в концепції інтегрованих фахових комунікацій. 1. Зв’язки з громадськістю як спосіб формування позитивного ставлення/іміджу громадськості до фірми/товару: завдання, функції, методи. 2. Зв’язки з громадськістю та пропаганда. 3. Організація корпоративних зовнішніх та внутрішніх комунікацій. Явище корпоративної культури в контексті концепції ІМК. 4. Інвестор рилейшнз: специфіка реалізації. Завдання: Проаналізувати практики інтеграції паблік рилейшнз з іншими засобами комунікації 1. Братко О. С. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. Тернопіль: Карт-бланш, 2006. 275 с. URL : https://www.nung.edu.ua/files/attachments/mpk_posibnyk.pdf 2. Курбан О.В. PR у маркетингових комунікаціях : навч. посібник. Київ: Кондор-Видавництво, 2014. 246 с. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/30450/1/O_Kurban_PRMC_2014.pdf 3. Липчук В. В., Дудяк А. П., Бугіль С. Я. Маркетинг : основи теорії та практики : навч. посіб. / за загальною ред. В. В. Липчука. Львів : «Новий Світ-2000»; «Магнолія плюс». 2003. 288 с. 4. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навч. посіб. 2-ге вид., доп. Київ : КНЕУ. 2003. 440 с. 5. Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. 6. Ромат Є., Сендеров Д. Реклама : учебник. Санкт-Петербург : Питер. 2013. 512 с. Тема 5. Роль реклами в системі основних засобів маркетингових комунікацій План: 1. Стимулювання збуту як специфічний спосіб маркетингових комунікацій. 2. Своєрідність реалізації комунікації шляхом персонального продажу та директ-маркетингу. 3. Зв’язки з громадськістю як спосіб формування позитивного ставлення/іміджу громадськості до фірми/товару. 4. «Комунікаційна суміш»: особливості взаємокореляції. Роль реклами. Література: Основна: 1. Блайт Дж. Маркетинговые коммуникации: Что? Как? И почему? / пер. с англ. Днепропетровск : Баланс-Клуб. 2004. 368 с. 2. Карпенко Н. В. Маркетинг : навч. посіб. Харків : Студцентр. 2004. 208 с. 3. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / пер. с франц. Санкт-Петербург : Наука. 1996. 589 с. 4. Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. 5. Ромат Є., Сендеров Д. Реклама : ученик ; 8-е изд. Санкт-Петербург : Питер. 2013. 512 с. 6. Уэллс У., Мориарти С., Бернетт Дж. Реклама: принципы и практика. 7-е изд. / пер. с англ. под ред. Л. Богомоловой. Санкт-Петербург : Питер. 2008. 736 с. Додаткова: 7. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навч. посіб. 2-ге вид., доп. Київ : КНЕУ. 2003. 440 с. 8. Ромат Є. В., Микало О. І. Продакт плейсмент : навч. посіб. Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т. 2015. 300 с. 9. Ромат Е. В. Реклама : краткий курс. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 176 с. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Наведіть приклади стимулювання попиту, що використовуються в реальній практиці фірм. 2. Змоделюйте своє бачення інтеграції основних маркетингових комунікацій. Аргументуйте свою позицію. 3. Спробуйте сформувати маркетингову політику комунікацій для обраного Вами товару/послуги/фірми. Обґрунтуйте доцільність використання саме цих засобів. Тут слід визначити філософію фірми, аудиторію, вказати можливих конкурентів на ринку, виокремити цінність свого товару і продемонструвати шляхи ведення комунікативної політики у позиціонуванні товару споживачам. 4. Сформуйте таблицю, в якій представте засоби маркетингових комунікацій (ті, які належать до групи основних) з їх характеристиками й запропонуйте ті засоби маркетингових комунікацій, які підтримують та взаємодоповнюють одне одного. Тема 6. Синтетичні засоби маркетингових комунікацій та реклама: специфіка кореляції План: 1. Брендинг та роль реклами в системі ІМК. 2. Продакт плеймент як своєрідна технологія реалізації маркетингової комунікації. 3. Інтегровані маркетингові комунікації в місцях продажу. 4. Гіфт-маркетинг як маркетингова технологія «лайф плейсмент» . 5. Спонсорство та івент-маркетинг. 6. Специфіка кореляції реклами з синтетичними засобами маркетингових комунікацій. Література: Основна: 1. Блайт Дж. Маркетинговые коммуникации: Что? Как? И почему? / пер. с англ. Днепропетровск : Баланс-Клуб. 2004. 368 с. 2. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навч. посіб. 2-ге вид., доп. Київ : КНЕУ. 2003. 440 с. 3. Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. 4. Ромат Є. В., Микало О. І. Продакт плейсмент : навч. посіб. Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т. 2015. 300 с. 5. Ромат Є., Сендеров Д. Реклама : учебник ; 8-е изд. Санкт-Петербург : Питер. 2013. 512 с. 6. Уэллс У., Мориарти С., Бернетт Дж. Реклама: принципы и практика ; 7-е изд. / пер. с англ. под ред. Л. Богомоловой. Санкт-Петербург : Питер. 2008. 736 с. 7. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / пер. с франц. Санкт-Петербург : Наука. 1996. 589 с. Завдання для самостійної роботи студента: 1. Розробіть таблицю, яка б презентувала характеристики та процеси інтеграції кожного із проаналізованих комунікативних засобів. Тут зокрема доцільно скористатися працею [6]. 2. Проаналізуйте та опишіть носії ІМКМП у відомих Вам торгівельних центрах, мережах магазинів. Охарактеризуйте їх доцільність. Запропонуйте додаткові можливі варіанти. Уявіть собі ситуацію, коли всі ці ІМКМП були відсутні. На Вашу думку, чи вплинула б така ситуація на кількість продажів? 3. Розробіть презентацію, в якій будуть висвітлені аспекти реалізації реклами в аналізованих маркетингових технологіях. 4. Спробуйте знайти рекламу того чи того товару/бренду у використанні продакт плейсмент. 5. Запропонуйте використання продукт плейсменту того чи того товару/фірми та розробки його реклами. Тема 7. Інтегровані комунікації в міжнародній комунікаційній політиці. 1. Міжнародна комунікаційна політика. Комплекс інтегрованих маркетингових комунікацій. 2. Трансформація ролі засобів маркетингових комунікацій в контексті міжнародної маркетингової комунікації. Міжнародна комунікаційна програма. 3. Специфіка формулювання повідомлення в реалізації міжнародної маркетингової комунікації. 4. Тенденції та характеристики розвитку інтегрованих маркетингових комунікацій в контексті світової економіки. Основна: 5. Курбан О.В. PR у маркетингових комунікаціях : навч. посібник. Київ: Кондор-Видавництво, 2014. 246 с. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/30450/1/O_Kurban_PRMC_2014.pdf 6. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / пер. с французского. Санкт-Петербург : Наука, 1996. XV+589 с. 7. Липчук В. В., Дудяк А. П., Бугіль С. Я. Маркетинг : основи теорії та практики : навч. посіб. / за загальною ред. В. В. Липчука. Львів : «Новий Світ-2000»; «Магнолія плюс». 2003. 288 с. 8. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навч. посіб. 2-ге вид., доп. Київ : КНЕУ. 2003. 440 с. 9. Основи реклами і зв'язків із громадськістю: підручник / за заг. ред. В. Ф. Іванова, В. В. Різуна. Київ : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет». 2011. 431 с. 10. Примак Т. О. Маркетингові комунікації на сучасному ринку : навч. посіб. Київ : МАУП. 2003. 200 с. 11. Ромат Є. В., Микало О. І. Продакт плейсмент : навч. посіб. Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т. 2015. 300 с. 12. Ромат Є., Сендеров Д. Реклама : учебник. Санкт-Петербург : Питер. 2013. 512 с. Тема 8. Інтегровані комунікації в мережі Інтернет. Види електронних комунікацій в маркетинговій діяльності. Інтернет як чинники розвитку нової форми маркетингу. Переваги та недоліки інтернет-технологій. Електронний бізнес (e-business) як нова технологія в маркетингу. Типи комп’ютерних комунікацій (асинхронна/e-mail, рознесена у часі/он-лайн, пошук сайту/веб-сайти, синхронна комунікація/один на один). Бізнес в Інтернеті (електронний бізнес) та маркетингові комунікації. Інтранет та екстранет як складники ІМК. Функціональні можливості реклами в Інтернеті: переваги та недоліки Електронні медіа як база для реалізації маркетингових комунікацій. Визначення поняття «потенціал інтегрованих маркетингових комунікацій торговельного підприємства в мережі Інтернет» та його елементи. Концепція інтегрованих Інтернет-маркетингових комунікацій. Структура, ознаки та цілі інтегрованих Інтернет-маркетингових комунікацій (ІІнМК). Чинники здійснення ІІнМК. Класифікаційні ознаки ІІнМК. Вірусний та партизанський маркетинг. 1. Братко О. С. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. Тернопіль: Карт-бланш, 2006. 275 с. URL : https://www.nung.edu.ua/files/attachments/mpk_posibnyk.pdf 2. Курбан О.В. PR у маркетингових комунікаціях : навч. посібник. Київ: Кондор-Видавництво, 2014. 246 с. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/30450/1/O_Kurban_PRMC_2014.pdf Дубовик Т. В. Потенціал інтегрованих маркетингових комунікацій торговельного підприємства в мережі Інтернет. Актуальні проблеми економіки. 2012. №3. С. 168–173 . 4. Кожухівська Р. Б. Суть і принципи реалізації інтегрованих маркетингових комунікацій. Бізнесінформ. № 3. 2013. С. 362-367. URL : http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2013-3_0-pages-362_367.pdf