СЛОВНИК ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ ТА ПОНЯТЬ Брендинг – процес створення індивідуального обличчя продукту. Присвоєння певного імені продукту з метою покращення його впізнаваності. Виставка товару на місці продажу – викладка товару, оформлена виробником та використовувана магазином для просування певної марки чи лінії товару. Інтегровані маркетингові комунікації – практика уніфікації всіх засобів маркетингової комунікації для передачі цільовій аудиторії послідовного переконливого повідомлення, яке сприяє реалізації цілей компанії. Ефект «ореола» - упевненість в тому, що якщо одна із якостей продукту відмінна, то і всі інші також. Життєвий цикл товару/послуги - період часу, протягом якого товар продається на ринку. Життєздатність товару включає кілька стадій: розробка товару, впровадження товару на ринок, зростання попиту, зрілість товару, спад. На різній стадії використовуються різні маркетингові заходи. Зв’язки з громадськістю або паблік рилейшнз - скоординована діяльність на створення позитивного благополучного іміджу товару в публіки за допомогою здійснення певних дій – публікації досить важливих комерційних новин у популярних газетах чи отримання сприятливої реакції на радіо, телебаченні чи сцені, які не оплачуються із засобів компанії, що продає продукт. Комунікація – процес обміну осмисленою інформацією між людьми з допомогою інтенції та різних засобів зв’язку з метою формування єдиної психологічної настроєності відправника й одержувача інформації та створення умов для нормального функціонування людини, організацій, культури і суспільства загалом. Маркетинг – сфера діяльності, спрямована на здійснення між виробниками та споживачами обміну товарами та послугами. Маркетингові комунікації – діяльність підприємства, спрямована на інформування, переконання і нагадування цільовій аудиторії про його товари, стимулювання їх збуту, створення позитивного іміджу фірми у суспільстві та налагоджування тісних взаємовигідних партнерських зв’язків між підприємством і громадськістю, а також оцінювання ринкової ситуації через зворотний інформаційний потік з метою адаптації цілей фірми до ситуації, яка склалася. Маркетинг-мікс – сукупність видів маркетингової діяльності щодо товару, його ціни, розподілу та комунікацій, спрямованих на збільшення шансів придбання товару споживачами. Маркетингові комунікації – процес ефективного донесення інформації про продукт або ідею до цільової аудиторії. Елемент маркетинг-міксу. Маркетингові комунікації-мікс – комбінація інструментів (особисті продажі, реклама, стимулювання збуту, паблік рилейшнз, упаковка) використовуваних для досягнення мети маркетингових комунікацій. Маркетингова політика комунікацій – комплекс заходів, використаних фірмою для інформування, переконання чи нагадування споживачам про свої товари (послуги). Перспективний курс дій фірми, спрямований на забезпечення взаємодії з усіма суб’єктами маркетингової системи з метою задоволення потреб споживачів і отримання прибутку. Медіамікс – комбінація з декількох засобів доставки інформації. Інтегровані маркетингові комунікації – це концепція планування маркетингових комунікацій, яка передбачає пошук оптимального поєднання її окремих напрямків шляхом інтеграції всіх окремих звернень з метою забезпечення максимального впливу на цільову аудиторію. Прямий продаж (особистий продаж, direct marketing) – безпосередній контакт, який налагоджує маркетер із потенційним споживачем з метою продажу свого товару. Кібернетичний маркетинг, що використовує рекламу, яка передбачає безпосередній відгук з метою виявлення потенційних клієнтів, перетворення їх у реальних та подальшого утримання. Продакт плейсмент – практика появи товару в програмі чи у фільмі з метою створення враження його цінності. Пропаганда – стимулювання попиту на товар, послугу або ділову організаційну одиницю шляхом розповсюдження комерційно важливих даних про них у друкованих виданнях, на радіо, телебаченні або інших засобах масової інформації. Реклама – оплачена неособиста комунікація, що здійснюється ідентифікованим спонсором й така, що використовує засоби масової інформації з метою вплинути на аудиторію. Синергія – спільні зусилля, спільна діяльність, результати яких вагоміші, ніж сума складників. Стимулювання збуту (sales promotion) – короткотермінові заходи, які використовує підприємець для тимчасового збільшення об’ємів продажу. Маркетингова діяльність, яка збільшує базову цінність товару чи послуги на обмежений проміжок часу та безпосередньо стимулює придбання товару споживачем, співпраця дистриб’юторів чи зусилля торгового персоналу.