Вирішення ігор в змішаних стратегіях.


       Якщо гра не має сідловок точки, то застосування чистих стратегій не дає оптимального вирішення гри. У такому разі можна отримати оптимальне рішення, випадковим чином чергуючи чисті стратегії.
     Змішаною стратегією
SA гравця А називається застосування чистих стратегій А1, А2.,Аi,.Аm з вірогідністю p1, p2.,pi,.pm, причому сума вірогідності рівна 1:  . Змішані стратегії гравця записуються у вигляді матриці:
      або у вигляді рядка . Аналогічно змішані стратегії гравця В позначаються:  або , де сума вірогідності появи стратегій гравця В рівна 1: .
      Чисті стратегії можна вважати окремим випадком змішаних і задавати рядком з нулів і одиниці, причому одиниця повинна стояти в позиції, відповідній чистій стратегії.
      На підставі принципу мінімакса визначається оптимальне вирішення гри: це пара оптимальних стратегій , у загальному випадку змішаних, таких, що володіють наступною властивістю: якщо один з гравців дотримується своєї оптимальної стратегії, то іншому не може бути вигідно відступати від своєї оптимальної стратегії. Виграш, відповідною оптимальному рішенню, називається ціною гри . Ціна гри задовольняє нерівності:
      , де - нижня ціна гри; - верхня.
      Теорема Неймана: кожна кінцева гра має принаймні одне оптимальне рішення, можливо, серед змішаних стратегій.
      Якщо чиста стратегія входить в оптимальну змішану стратегію з вірогідністю, відмінною від нуля, то вона називається активною.

      Теорема про активні стратегії: якщо один з гравців дотримується своєї оптимальної змішаної стратегії, то виграш залишається незмінним і рівний ціні гри , якщо другий гравець не виходить за межі своїх активних стратегій.
      Нехай задана платіжна матриця гри:
      
      Середній виграш гравця А, якщо він використовує оптимальну змішану стратегію , а гравець В чисту стратегію (відповідає першому стовпцю платіжної матриці Р), рівний ціні гри :
      
      Той же середній виграш отримає гравець А, якщо гравець У вибере стратегію  , тобто: . Враховуючи, що , отримаємо систему рівнянь для визначення оптимальної стратегії  і ціни гри :
      
      Вирішуючи цю систему отримаємо оптимальну стратегію і ціну гри :
      
      Використовуючи теорему про активні стратегії - оптимальну стратегію гравця В, отримуємо, що при будь-якій чистій стратегії гравця А (або ) середній програш гравця В рівний ціні гри :
      
      Вирішуючи цю систему отримаємо оптимальну стратегію і ціну гри: