Залік з „Давньої української літератури”

Курс Тести для ЗНУ

доц. Горбач Н.В.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ з „Давньої української літератури” залік кафедра української літератури філологічний факультет доц. Горбач Н.В.

Сторінка містить тестові завдання для самоперевірки, які доступні всім студентам курсу в будь-який час. Відразу після завантаження на сторінці відображається перелік варіантів. Щоб побачити питання для самоперевірки, натисніть на назву вибраного варіанту. Відповіді на питання оцінюються відразу і ніде не записуються. Щоб відповісти на питання повторно, ви повинні завантажити сторінку заново.

Пов'язані сторінки
Є частиною  Філологічний факультет



Variant 1

1. Традиція пов’язувати початки давньої української літератури з Х століттям була пов’язана з:
a) прийняттям християнства;
в) появою писемності;
г) утворенням Київської Русі.
2. Проблема автентичності пам’яток літератури пов’язана з визначенням:
a) авторства твору;
б) місця його написання;
в) часу написання;
г) справжності, оригінальності твору.
3. Відкриття „Велесової книги” пов’язане з іменем:
a) Володимира Шаяна;
б) Юрія Миролюбова;
в) Алі Ізенбека;
г) Сергія Лісного.
4. „Велесова книга” була створена:
a) у ХІІ столітті до Р.Х. на території сучасного Криму;
б) у ІХ столітті після Р.Х. на Поліссі;
в) у ХVІ столітті після Р.Х. на Харківщині.
5. У перших дослідженнях „Велесова книга” називалася:
a) „Дощечки Ізенбека”;
б) „Літопис Велеса”;
в) „Літопис руський”.
6. Хронологічні рамки „Велесової книги” охоплюють:
a) І тисячоліття до н.е. – ІХ століття н.е.;
б) І століття н. е. – ІХ століття н.е.;
в) І століття н.е. – ХІІ століття н.е.
7. „Велесова книга” була знайдена:
a) 1921 року у Криму;
б) 1919 року на Харківщині;
в) 1941 року у Бельгії.
8. „Велесова книга” була написана:
a) піктографічним письмом;
б) „чертами” і „різами”;
в) ранньою кирилицею;
г) глаголицею.
9.Як називались неповні євангелія, призначені для читання під час богослужіння?
a) апокрифічні;
б) апракосні;
в) тетраєвангелія.
10.Коли і де було здійснене перше видання „Слова про Ігорів похід”?
a) 1185 року в Києві;
б) 1787 року в Москві;
в) 1800 року в Москві.
11.Назвіть імена дослідників, які підготували „Слово про Ігорів похід” до друку:
a) Олексій Мусін-Пушкін, Микола Бантиш-Каменський, Олексій Малиновський;
б) Микола Карамзін, Микола Бантиш-Каменський, Іоїль Биковський;
в) Олександр Пушкін, Микола Бантиш-Каменський, Микола Карамзін.
12. Найдавнішим свідченням існування писемності на території сучасної України є:
a) „Велесова книга”;
б) тексти Кам’яної могили;
в) „Послання оріїв хозарам”;
г) „Літопис Аскольда”.
13. Спроба розшифрування піктографічних написів „Кам’яної могили” належить:
a) Анатолію Кіфішину;
б) Валерію Шевчуку;
в) Борису Яценку.
14. Вперше думку про можливість існування „Літопису Аскольда” висловив:
a) Іван Забєлін у ХІХ ст.;
б) Борис Рибаков у 60-х роках ХХ ст.;
в) Михайло Брайчевський у 70-х роках ХХ ст.
15. Назва „Літопису Аскольда” пов’язана з іменем давньоруського князя, оскільки:
a) твір писався під час правління і на замовлення Аскольда;
б) його автором є Аскольд;
в) саме таку назву літопису донесли пам’ятки пізнішого часу.
16. “Слово о полку Ігоревім” належить до періоду давньоруської літератури, що має назву:
a) монументального стилю;
б) орнаментального стилю;
в) бароко.
17. Ідеєю поеми “Слово про похід Ігорів” є:
a) заклик руських князів до єднання;
б) засудження Ігоря за необдуманий похід;
в) боротьба проти половців.
18. Перемогу якого з князів описує автор “Слова про похід Ігорів” такими словами: “наступив на землю Половецьку, притоптав горби та яруги, змутив ріки і озера, висушив потоки і озера” ?
a) Святослава;
б) Всеволода;
в) Ігоря.
19. Що чи хто є центральним образом “Слова про похід Ігорів”?
a) Ігор;
б) Руська земля;
в) Святослав;
г) Всеволод.
20. Який художній засіб використано у “Слові про похід Ігорів” при творенні образу Руської землі?
a) алегорія;
б) символ;
в) оксимирон;
г) метонімія;
д) персоніфікація.
21. Якому із князів у “Слові про похід Ігорів” належать слова: “З вами, русичі, хочу голову свою положити або напитися шоломом з Дону!”
a) Святославу;
б) Ігорю;
в) Всеволоду.
22. Ідеологічну боротьбу проти польської шляхти та католицької церкви вели церковно-освітні товариства міщан, які мали назву:
a) політичні організації;
б) ідеологічні гуртки;
в) братства.
23. Гостра суперечка з приводу протилежних думок з якогось питання, яка точилась напр. ХVІ – поч. ХVІІст. між уніатськими і православними письменниками, має назву:
a) полеміка;
б) полонізація;
в) трактат;
г) дискусія;
д) памфлет.
24. Вірші "мандрівних дяків" належали до:
a) сатиричних;
б) панегіричних;
в) бурлескних.
25. Побутові гумористичні сценки, які йшли як окремі вистави в антрактах між діями драми чи трагедії, мали назву:
a) шкільні драми;
б) інтермедії;
в) комедії;
г) трагікомедії.
26. "Ох, преподобнії! Я стовпотворіння умножати собою не хочу, доволі і вас, стовпів неотесаних, у храмі Божому!" – так відповів ченцям Києво-Печерської лаври:
a) Іван Вишенський;
б) Григорій Сковорода;
в) Лазар Баранович;
г) Мелетій Смотрицький.
27. У якому з навчальних закладів навчався Г. Сковорода ?
a) Києво-Могилянській академії;
б) Київському університеті;
в) Харківському колегіумі;
г) Львівському колегіумі.
28. Які твори Г.Сковороди були видрукувані за його життя:
a) "Сад божественних пісень";
б) "Байки Харківські";
в) "Алфавіт, чи Буквар світу";
г) жоден.
29. У якому вірші Г.Сковороди звучить біографічний момент, пов’язаний із небезпекою потрапити в кріпацьку залежність від поміщика Степана Томари?
a) „Всякому городу нрав і права”;
б) „Видя житія сего я горе”;
в) „Кто серцем чист и душею”;
г) „На день народження Василя Томари”;
д) „De libertate”;
30.Поетичні твори Г.Сковороди, присвячені священикам Гервасію Якубовичу, Іоанну Козловичу, Іоасафу Миткевичу, стали інтерпретацією жанру:
a) панегірика;
б) епітафії;
в) епіграми;
г) геральдичної поезії.
31.Роль біблійних епіграфів у збірці „Сад божественних пісень” полягає у:
a) формально-механістичному об’єднанні поезій;
б) тлумаченні авторської концепції, наголошенні окремих аспектів віршів, виявленні не завжди очевидного їх смислу;
в) приховуванні гостроти філософського і соціального змісту творів.
32.Розділи якої поеми латиномовного автора присвячені життю і звичаям запорозького козацтва на о. Хортиця?
a) „Роксоланія” Себастьяна Кльоновича;
б) „Про Острозьку війну...” Симона Пекаліда;
в) „Дніпрові камени” Яна Домбровського.
33.Коли, на думку Івана Огієнка, Юрія Шевельова, зародилася писемність і письменство на території сучасної України?
a) в V столітті н.е.;
б) в ІХ столітті н.е.;
в) в Х столітті н.е.
34.Яка праця започаткувала дослідження історії давньої української літератури?
a) опис бібліотеки Львівського монастиря;
б) „Каталог книг учителей, коториє ся до моєї книги уживано” Захарії Копистенського;
в) „История древній русской словесности” Михайла Максимовича;
г) „План викладу історії літератури руської” Івана Франка.
35.У чому полягає різниця між поняттями „список” і „редакція” ?
a) у кількості й характерові змін, правок, доповнень, внесених у твір;
б) у рукописній чи друкованій формі твору;
в) у часі написання твору.
36.Як називались списки заборонених книг на Русі?
a) інкунабули;
б) ізборники;
в) індекси.
37. У якій українській історичній драмі вперше дійовою особою постає український народ?
a) „Володимир”;
б) „Йосиф, патріарха”;
в) „Милість Божа”.
38.Під поняттям „вертеп” розуміють:
a) тип народного театрального мистецтва;
б) ляльковий театр;
в) скриньку для лялькового театру;
г) визначення пунктів б і в;
д) визначення пунктів а, б і в;
39. „Живий вертеп” – така театральна форма народного мистецтва, персонажами якої були:
a) маріонетки;
б) ляльки і люди;
в) актори.
40. „Шкільною драмою” називали твори, які:
a) належали до драматичного жанру;
б) п’єси, в яких порушувались проблеми тогочасної освіти;
в) п’єси, написані в навчальних закладах з метою навчання і виховання;
г) драматичні твори, інсценізовані учнями шкіл.
41. Назвати найдавніший вид давньоукраїнської оригінальної писемності:
a) паломницька література;
б) літописання;
в) агіографічна література;
г) апокрифічна література;
д) ораторська література.
42. З якою метою літописці використовували "порічний" принцип викладу історичних подій?
a) упорядкування потоку фактів та введення національної історії у загальноісторичний контекст;
б) створення ідеального образу володаря;
в) унаочнення ідейного змісту;
г) залучення значної кількості запозичених сюжетів.
43. У творах якого жанру творився образ ідеального християнина?
a) апокрифічна література:
б) агіографічна література;
в) патріотична література;
г) ораторська література;
д) паломницька література.
44. Назвати перший оригінальний житійний збірник:
a) „Синайський патерик”;
б) „Лимонар”;
в) „Римський патерик”;
г) „Києво-Печерський патерик”;
д) „Почаївський патерик”.
45. Які з названих агіографічних збірників за своєю структурою є некалендарними?
a) патерики;
б) синаксари
в) четьї-мінеї.
46. Автор якого твору поставив перед собою завдання показати „звідки пішла Руська земля, і хто в ній почав спершу княжити, і як Руська земля постала”?
a) „Початковий літопис”;
б) „Повість минулих літ”;
в) „Київський літопис”;
г) „Галицько-Волинський літопис”.
47. Який твір києворуської літератури можна вважати першою історіософською працею в історії української літератури?
a) "Слово про Ігорів похід";
б) "Повість минулих літ",
в) „Києво-Печерський патерик”;
г) „Повчання дітям” Володимира Мономаха;
д) „Галицько-Волинський літопис”.
48. Назвати твір києворуського періоду, в якому зустрічаються рядки: "Тут кривавого вина не вистачило: тут бенкет закінчили хоробрі русичі, сватів напоїли і самі полягли за землю Руську"?
a) "Повість врем'яних літ";
б) „Повчання дітям” Володимира Мономаха;
в) "Слово про Ігорів похід";
г) „Житіє Володимира Великого”;
д) „Київський літопис”.
49. Використання давньоруської міфології, персоніфікація предметів та явиш природи, прийом метаморфози в „Слові про Ігорів похід” вказують на:
a) поганський світогляд його автора;
б) національність автора;
в) узгодженість художнього змісту з історичною епохою;
г) освіченість і художній смак автора.
50. У чому виявляється ліризм "Слова про Ігорів похід"?
a) авторські звертання до Русі, історичні коментарі;
б) персоніфіковані пейзажі, плачі Ярославни та руських жон;
в) батальні сцени, героїзм воїнів;
г) використання міфологічних образів.
51. З яким фольклорним жанром споріднений плач Ярославни?
a) замовляння;
б) легенда;
в) голосіння;
г) приповідка;
д) дума.
52. Який художній засіб використано у "Слові про Ігорів похід" при творенні образу Руської землі?
a) алегорія;
б) символ;
в) оксиморон;
г) метонімія;
д) персоніфікація.
53. Хто з українських письменників XIX ст. переклав "Слово про Ігорів похід", стилізуючи його під народні думи?
a) Маркіян Шашкевич;
б) Панас Мирний;
в) Іван Франко;
г) Юрій Федькович;
д) Степан Руданський.
54. Яка тематична група житій постала в XI ст. і була властива лише українській агіографії?
a) житія юродивих;
б) княжі житія;
в) житія стовпників;
г) житія преподобних отців;
д) житія-мартирії.
55. До якого напряму давньоруської проповіді належать „Слово про Закон і Благодать” Іларіона, „Слова” Кирила Туровського?
a) епідиктичне красномовство;
б) дидактичне красномовство.
56. Яке суспільне явище чи історична подія стали приводом для написання Іларіоном "Слова про Закон і Благодать"?
a) хрещення Русі Володимиром Великим;
б) призначення Іларіона Руським митрополитом;
в) спроба поширення на Русі іудаїзму;
г) побудова Ярославом Мудрим церкви Благовіщення;
д) напад на Київ кочівників.
57. Назвати причини постання латиномовної української віршової традиції:
a) відповідна система освіти, ренесансні ідеї космополітизму;
б) боротьба окремих народів проти денаціоналізації та асиміляції;
в) відсутність національної книжної віршової традиції;
г) єдиний європейський релігійний простір.
58. Широке використання образів античної міфології, вияв авторової релігійної толерантності, світський характер поеми Себастьяна Кленовича "Роксоланія" свідчать про:
a) ренесансний характер твору;
б) високий культурний рівень автора;
в) інтерес автора до літературних надбань попередніх епох;
г) запозичення з інших літературних творів.
59. Яку з культурних епох Д.Чижевський назвав "центральною у духовній історії України”?
a) Середньовіччя;
б) Бароко;
в) Ренесанс;
г) Класицизм;
д) Просвітництво.
60. Полемічна література – це різновид:
a) історіографічної прози;
б) белетристики;
в) сатиричної прози:
г) публіцистики;
д) житійної літератури.
61. Про кого з українських письменників Іван Франко писав: "Навіть погляду, що основою суспільної організації є праця і робітничі кола, ми не бачимо у нашого автора і сліду: він знає лиш один вид праці – аскетичний подвиг, а виробнича праця для нього суєта”?
a) Григорій Граб'янка;
б) Дмитро Туптало;
в) Іван Вишенський;
г) Герасим Смотрицький;
д) Іван Величковський.
62. Як називався рукописний збірник творів Івана Вишенського?
a) "Ізборник";
б) "Волховник";
в) "Торжественник";
г) "Книжиця";
д) "Діаріуш".
63. Яка жанрова форма була найбільш уживаною у творчості Івана Вишенського?
a) діалог;
б) посвята;
в) памфлет;
г) послання;
д) трактат.
64. Яким засобом скористався у "Треносі" Мелетій Смотрицький для зображення образу Матері-церкви?
a) символ;
б) оксюморон;
в) алегорія;
г) персоніфікація;
д) метонімія.
65. Хто є автором першої найповнішої біографії Івана Вишенського?
a) Сергій Маслов;
б) Пантелеймон Куліш:
в) Володимир Перетц;
г) Іван Франко;
д) Микола Костомаров.
66. У якому жанровому різновиді української поезії ХVІІ-ХVІІІ ст. в одне естетичне ціле поєднуються текст і зовнішня зорова форма?
a) сатирична поезія;
б) курйозна поезія;
в) панегірична поезія;
г) історична поезія;
д) любовна поезія.
67. Назвати перший український друкований панегіричний твір:
a) "Вірші... на погреб... Петра Конашевича Сагайдачного" Касіяна Саковича;
б) анонімна "Просфонима";
в) "Візерунок цнот" Олександра Митури;
г) "Імнологія" Памви Беринди;
д) "Евхаристиріон" Софронія Почаського.
68. Назвати поетичний текст, який поклав початок української друкованої геральдичної поезії:
a) ''Евхаристиріон" Софронія Почаського;
б) "Вірші... на погреб... Петра Конашевича Сагайдачного" Касіяна Саковича;
в) анонімна "Просфонима";
г) "Похвала на герб князів Острозьких" Герасима Смотрицького;
д) "Хронологія" Андрія Римші.
69. Кому з відомих діячів української церкви присвячені панегірики "Евхаристиріон", "Імнологія" та "Евфонія веселобриняча"?
a) Лазар Баранович;
б) Петро Могила;
в) Варлаам Ясинський;
г) Іоаникій Галятовський;
д) Єлисей Плетенецький.
70. У якому із жанрових різновидів української поезії XVII ст. творився образ позитивного героя доби?
a) історична поезія;
б) релігійно-моралізаторська поезія;
в) панегірична поезія;
г) курйозна поезія;
д) геральдична поезія.
71. Хто був автором першої в історії української фольклористики збірки прислів'їв і приказок?
a) Касіян Сакович;
б) Климентій Зіновіїв;
в) Іван Величковський;
г) Дмитро Туптало;
д) Григорій Сковорода.
72. Теорію якого з жанрів української шкільної драми виклав у своєму підручнику поетики „Про поетичне мистецтво” Феофан Прокопович?
a) трагедія;
б) комедія;
в) діалог;
г) інтермедія;
д) трагікомедія.
73. Який жанр шкільної драми за змістом був найближчим до агіографічних творів?
a) мораліте;
б) міраклі;
в) містерії;
г) трагедії;
д) інтермедії.
74. Назвати першу в історії давньої української літератури історичну драму:
a) "Властотворний образ" Митрофана Довгалевського;
б) анонімна "Милость Божа";
в) "Владимир" Феофана Прокоповича;
г) анонімне "Слово о збуренню пекла";
д) "Розмова Великоросії з Малоросією" Семена Дівовича.
75. Про який із козацьких літописів Пантелеймон Куліш писав, що той "не має нічого рівного собі серед українських джерел”?
a) «Літописець» Василя Дворецького;
б) «Уманський літопис»;
в) „Літопис Григорія Граб'янки”;
г) „Літопис Самовидця”;
д) „Літопис Самійла Величка”.
76. У якому з козацьких літописів була започаткована традиція міфологізації образу Богдана Хмельницького?
a) „Традиційний літопис”;
б) „Літопис Григорія Граб'янки”;
в) „Літопис Самовидця”;
г) „Літопис Самійла Величка”.
77. Якими джерелами користувався автор для укладання Літопису Самовидця?
a) "Синопсис";
б) "Війна домова" СамійлаТвардовського;
в) києворуське літописання;
г) розповіді, свідчення очевидців;
д) "Введение в историю европейскую" Самуїла Пуффендорфа.
78. Яка з названих ідей була визначальною для морально-етичних поглядів Григорія Сковороди?
a) ідея „нерівної” рівності;
б) ідея горньої республіки;
в) ідея самопізнання;
г) ідея "сродної” праці.
79. У чому полягає значення творчості Григорія Сковороди-байкаря?
a) створив першу в українській літературі прозову байку;
б) створив першу в українській літературі збірку байок;
в) вперше увів в українську літературу сюжети з міжнародного байкарського фонду.
80. Назвати історіографічний твір II половини XVII - І половини XVIII ст., сюжет з якого став основою роману Пантелеймона Куліша:
a) „Синопсис”;
б) „Літопис Самовидця”;
в) „Літопис Самійла Величка”;
г) „Хмільницький літопис”;
д) „Історія русів”.
81. Який літературний твір києворуської літератури став основою для роману Валерія Шевчука "На полі смиренному"?
a) "Слово про Закон і Благодать" Іларіона;
б) „Києво-Печерський патерик”;
в) „Житіє і ходіння Даниїла...”;
г) „Київський літопис”;
д) „Житіє Бориса і Гліба”.
82. Коли і хто здійснив перший повний переклад Біблії українською мовою?
a) у 1581 році Герасим Смотрицький, т. зв. Острозька Біблія;
б) у 1758 році монахи Києво-Печерської лаври;
в) у 1860 році Пилип Морачевський;
г) у 1903 році Пантелеймон Куліш, Іван Пулюй, Іван Нечуй-Левицький.
83.Що таке апокрифи?
a) релігійні твори, які в своєму трактуванні біблійних сюжетів відрізняються від канонічної літератури;
б) „святе письмо”, що прославляло життя мучеників;
в) збірники проповідей християнства, що використовувалися для боротьби з язичництвом.
84. Який твір Іван Вишенського був надрукований ще за його життя?
a) „Писаніє до всЬх обще в Лядськой земли живущих”;
б) „Писаніє к утеклим от православной веры епископам”;
в) „От святые Афонские горы скитствующих”.
85. Хто був автором латиномовної поеми „Роксоланія”?
a) Григорій Чуй Русин із Самбора;
б) Станіслав Оріхоський;
в) Себастьян Фабіан Кльонович;
г) Ян Домбровський.
86. Яке братство вважається найстарішим ?
a) Брестське;
б) Луцьке;
в) Віленське;
г) Київське Богоявленське;
д) Львівське Успенське.
87. На основі яких закладів і коли було створено Києво-Могилянську колегію?
a) на основі Київського Богоявленського і Люблінського братств у 1617 році;
б) на основі Брестського братства і Київської лаврської школи в 1632 році;
в) на основі Київської братської і Києво-Печерської лаврської школи у 1632 році.
88. Які літературні періоди включає в себе давньоукраїнська доба ХІV-ХVІІІ століть?
a) реформації, бароко, класицизму;
б) ренесансу, реформації, бароко, класицизму;
в) реформації, бароко, класицизму, романтизму;
г) ренесансу, реформації, бароко;
д) ренесансу, реформації, класицизму.
89. До яких стильових домінант належать такі риси як антиномічність, потяг до гіпербол, антитез, алегоричність, символізм, емблематичність, поєднання фантастики з реальністю, мотиви швидкоплинності часу тощо?
a) романтичних;
б) реалістичних;
в) класицистичних;
г) барокових.
90. Якому стилю властива нормативність, строга підпорядкованість форми змісту, продумана ощадливість зображувальних засобів, ворожість до умовних форм?
a) бароко;
б) класицизму;
в) сентименталізму;
г) романтизму;
д) реалізму.
91. Як називався культурний осередок другої половини ХVІІ - середини ХVІІІ століття, оснований архієпископом та поетом, представником літературного бароко Лазарем Барановичем?
a) Київські Атени;
б) Львівські Атени;
в) Чернігівські Атени;
г) Львівський Парнас;
д) Острозький гурток.
92. Який літературний напрям на українському ґрунті мав „високий”, „середній” та „низовий” рівні?
a) бароко;
б) класицизм;
в) рококо;
г) романтизм;
д) реалізм;
93. Твори якого жанру поділяються на такі тематичні групи: „старозавітні”, „новозавітні”, „есхатологічні” ?
a) паломницькі;
б) агіографічні;
в) ораторські;
г) апокрифічні.
94. Як називався збірник афоризмів, укладений у Візантії в ХІ столітті і перекладений в Київській Русі в ХІІ-ХІІІ століттях?
a) „Шестоднев”;
б) „Фізіолог”;
в) „Бджола”;
г) „Християнська топографія”.
95. Зразком для написання творів якого жанру була євангельська розповідь про життя і діяння Ісуса Христа, зумовивши композиційну схему цих творів?
a) житійні;
б) проповідницькі;
в) паломницькі;
г) апокрифічні.
96. У якому літописі і під яким роком був уперше зафіксований етнонім „Україна”?
a) у „Повісті минулих літ” під 1097 роком;
б) у „Київському літописі” під 1187 роком;
в) у „Галицько-Волинському літописі” під 1240 роком;
г) у „Київському літописі” під 1185 роком.
97. Назвіть найдавнішу відому вам пам’ятку паломницької літератури:
a) „Житіє і ходіння Даниїла, Руської землі ігумена”;
б) „Ходіння за три моря” Афанасія Нікітіна;
в) „Апологія перегринації до країн східних” Мелетія Смотрицького;
г) „Странствованія” Василя Григоровича-Барського.
98. Як називається найвизначніша пам’ятка української політичної думки к. ХVІІІ ст., авторство якої приписувалося Георгію Кониському, Олександру Безбородьку, Григорію Полетиці та ін.?
a) „Хронологія”;
б) „Хроніка”;
в) „Синопсис”;
г) „Історія русів”.
99. Який графічно-літературний твір мав тричленну будову – зображення, девіз, пояснювальний підпис?
a) епітафія;
б) епіграма;
в) емблема;
г) панегірик.
100. Яка з поетичних збірок ХVІІ-ХVШ ст. викладала теорію курйозного віршування?
a) "Сад божественних пісень" Григорія Сковороди;
б) "Вірші та приповістки посполиті" Климентія Зіновіїва;
в) "Млеко од вівці..." Івана Величковського;
г) "Аполлонова лютня" Лазаря Барановича;
д) "Зегар з полузегарком..." Івана Величковського.
Загальний рахунок :