Topic outline

  • Загальна інформація про навчальну дисципліну

    Навчальний курс розроблено для організації навчання студентів 2 курсу магістратури за спеціальністю 014 Середня освіта предметної спеціальності 014.08 Середня освіта (Інформатика) освітньо-професійна програма Середня освіта (Фізика)

    Метою викладання навчальної дисципліни «Складні питання шкільного курсу інформатики» є систематизоване формування знань про методи вирішення задач шкільної інформатики, які в якості необхідних компетенцій є передумовою професійної діяльності вчителя інформатики. У центрі уваги  дисципліни знаходяться наскрізні змістові лінії шкільного курсу інформатики і навчальні завдання, що виникають під час руху за ними учня, алгоритми і технології їх розв’язування, методичні прийоми їх розуміння, пояснення та застосування на практиці.

    Основними завданнями вивчення дисципліни «Складні питання шкільного курсу інформатики» є:

    · ознайомлення магістрантів з методами класифікації типових проблем обробки інформації з метою знаходження раціональних засобів їх вирішення;

    · оволодіння студентами основами знань про можливості та специфіку застосування сучасних ІКТ на заняттх з шкільної інформатики та у типових ситуаціях професійної діяльності;

    · набуття системних знань про функціонування апаратних складових сучасної обчислювальної системи, прийоми управління їх роботою; методи створення та ефективного використання програмних засобів, алгоритмізацію, програмування, тестування; функціонування комп’ютерних мереж та використання їх можливостей для здійснення комунікацій; структуру, функції, проектування та використання інформаційних систем;

    · розкрити особливості процесу вирішення типової задачі шкільного курсу інформатики та методики навчання технологіям підтримки цього процесу;

    · набуття знань про цілі, форми, методи і засоби вивчення інформатики у закладах середньої освіти.

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

    знати:

    · структурно-логічну та змістову організацію програми навчання шкільної інформатики;

    · методичні прийоми для забезпечення результативного засвоєння учнями окремих питань шкільної інформатики;

    · алгоритми, технології та інструментальні засоби шкільного курсу інформатики, необхідні для вирішення навчальних завдань;

    вміти:

    · визначати загальні закономірності типових навчальних вправ і задач з курсу шкільної інформатики;

    · визначати та застосовувати алгоритми, технології та інструментальні засоби шкільного курсу інформатики;

    · застосовувати форми, методи і засоби навчання інформатики у професійній діяльності;

    · грамотно користуватися мовою предметної області;

    · ефективно користуватись можливостями сучасних компютерних мереж для пошуку актуальної інформації;

    · готувати усні та письмові повідомлення щодо використаних у роботі методів, технологій та отриманих результатів.

    Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти  таких результатів навчання (компетентностей):

    · знання і розуміння теоретичного і практичного базису шкільної інформатики;

    · здатність до компютерного моделювання явищ і процесів;

    · розуміння побудови діяльності вчителя під час організації навчальної роботи з учнями за профілем інформатика;

    · навички роботи з джерелами інформації;

    · здатність самостійно навчатися і опановувати нові знання з інформатики;

    · здатність набувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та інформаційні технології;

    · здатність застосовувати в професійній діяльності базові знання з інформатики та методики її викладання;

    здатність до планування роботи, усного та письмового пояснення сутності проблеми, методів її вирішення, аналізу результатів, аргументації отриманих висновків.

  • Розділ 1. Наскрізні лінії шкільного курсу інформатика. Організація вивчення навчальних матеріалів тематичного напряму «Інформація, інформаційні процеси, системи, технології».

  • Розділ 2. Організація вивчення навчальних матеріалів тематичного напряму «Моделювання,основи алгоритмізації та програмування».

  • Розділ 3. Організація вивчення навчальних матеріалів тематичного напряму «Телекомунікаційні технології».