Загальна інформація про навчальну дисципліну
Навчальний курс розроблено для організації навчання студентів 2 курсу магістратури за спеціальністю 014 Середня освіта предметної спеціальності 014.08 Середня
освіта (Інформатика) освітньо-професійна програма Середня освіта
(Фізика)
Метою викладання навчальної дисципліни «Складні питання шкільного курсу інформатики» є систематизоване формування знань про методи вирішення задач шкільної інформатики, які в якості необхідних компетенцій є передумовою професійної діяльності вчителя інформатики. У центрі уваги дисципліни знаходяться наскрізні змістові лінії шкільного курсу інформатики і навчальні завдання, що виникають під час руху за ними учня, алгоритми і технології їх розв’язування, методичні прийоми їх розуміння, пояснення та застосування на практиці.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Складні питання шкільного курсу інформатики» є:
· ознайомлення магістрантів з методами класифікації типових проблем обробки інформації з метою знаходження раціональних засобів їх вирішення;
· оволодіння студентами основами знань про можливості та специфіку застосування сучасних ІКТ на заняттх з шкільної інформатики та у типових ситуаціях професійної діяльності;
· набуття системних знань про функціонування апаратних складових сучасної обчислювальної системи, прийоми управління їх роботою; методи створення та ефективного використання програмних засобів, алгоритмізацію, програмування, тестування; функціонування комп’ютерних мереж та використання їх можливостей для здійснення комунікацій; структуру, функції, проектування та використання інформаційних систем;
· розкрити особливості процесу вирішення типової задачі шкільного курсу інформатики та методики навчання технологіям підтримки цього процесу;
· набуття знань про цілі, форми, методи і засоби вивчення інформатики у закладах середньої освіти.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
· структурно-логічну та змістову організацію програми навчання шкільної інформатики;
· методичні прийоми для забезпечення результативного засвоєння учнями окремих питань шкільної інформатики;
· алгоритми, технології та інструментальні засоби шкільного курсу інформатики, необхідні для вирішення навчальних завдань;
вміти:
· визначати загальні закономірності типових навчальних вправ і задач з курсу шкільної інформатики;
· визначати та застосовувати алгоритми, технології та інструментальні засоби шкільного курсу інформатики;
· застосовувати форми, методи і засоби навчання інформатики у професійній діяльності;
· грамотно користуватися мовою предметної області;
· ефективно користуватись можливостями сучасних комп’ютерних мереж для пошуку актуальної інформації;
· готувати усні та письмові повідомлення щодо використаних у роботі методів, технологій та отриманих результатів.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
· знання і розуміння теоретичного і практичного базису шкільної інформатики;
· здатність до комп’ютерного моделювання явищ і процесів;
· розуміння побудови діяльності вчителя під час організації навчальної роботи з учнями за профілем інформатика;
· навички роботи з джерелами інформації;
· здатність самостійно навчатися і опановувати нові знання з інформатики;
· здатність набувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та інформаційні технології;
· здатність застосовувати в професійній діяльності базові знання з інформатики та методики її викладання;
здатність до планування роботи, усного та письмового пояснення сутності проблеми, методів її вирішення, аналізу результатів, аргументації отриманих висновків.