Сучасний стан розвитку вищої педагогічної освіти в Україні вимагає нових підходів до вдосконалення професійної підготовки педагогів, що зумовлено підвищеним попитом суспільства на висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівців. Основні напрями реформування та оновлення вищої педагогічної освіти, які визначені в нормативно-правових документах, широко впроваджуються в традиційну масову практику. Однією з провідних тенденцій оновлення світового освітнього простору є збільшення гуманітарної складової засобами педагогічної риторики та ергономіки.

Метою навчальної дисципліни «Культура і техніка мовлення» є засвоєння здобувачами вищої освіти певного обсягу теоретичних відомостей в галузі культури та техніки мовлення сучасного педагога-ритора; формування системи знань, умінь, навичок з мовленнєвої діяльності вчителя, що забезпечують реалізацію функцій, покладених на викладача у цілому, здійснення майбутніми фахівцями професійного мовлення на високому якісному рівні; продукування процесів самореалізації й самовдосконалення.

Основними завданнями курсу є: формування у студентів знань теоретичних положень основ культури та техніки мовлення корекційного педагога; оволодіння основними принципами культури та техніки мовлення, необхідних для успішного публічного виступу й конструктивного професійного діалогу; розвиток умінь і навичок відбирати продуктивні форми мовленнєвого впливу на опонентів при розв’язанні професійно-педагогічних завдань; вироблення у студентів потреби у риторичному самовдосконаленні та підвищенні педагогічної та професійної майстерності вчителя-мовця. Виконання риторичних практикумів спонукає до розвитку вмінь будувати свою діяльність відповідно до моральних, духовних, етичних і правових норм, працюючи в команді; оволодіння навичками самоорганізації і саморегуляції.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

У разі успішного завершення курсу студент зможе:

  •   володіти методиками і технологіями встановлення контактів з різними групами клієнтів з ООП;

  • розуміти принципи психології, застосовувати їх при роботі в групі (у ролях керівника та підлеглого, колеги, партнера, клієнта тощо);

  •  диференціювати й адекватно інтерпретувати вербальну та невербальну поведінку інших людей;

  •  удосконалювати техніки дихання; особливості інтонування, паузи, тембру голосу вчителя;

  •  створювати завдяки професійному мовленню атмосферу взаємної довіри, поваги, допомоги, співробітництва та співтворчості;

  • підтримувати й формувати засобами мовлення сприятливий для успішної педагогічної діяльності соціально-психологічний клімат у колективі;

  •  попереджати й знаходити ефективні варіанти розв’язання педагогічних конфліктів;

  •  самостійно створювати власний імідж спеціаліст;.

  •  впевнено користуватися сучасними програмними продуктами (Storyboard, Prezi, WordCloud, MindMeister) для створення презентацій, візуалізації риторичних практик та публічних виступів, дизайну наративу, урізноманітнення навчального та виховного процесу в освіті.




Кредити: 3
Семестр: 223