Метою курсу є прищеплення студентам розуміння складних процесів взаємовпливів між ідеологічним запитам окремо взятого суспільства на формування національної ідеології та роллю політичних еліт у її конструюванні та подальшій імплементації. Приклад сучасної Республіки Болгарії обрано свідомо та невипадково, адже історична доля болгарського народу, поєднаного із українським спільністю походження, віри та мови, багато в чому нагадує долю українців: багатовікове іноземне панування, тривала боротьба за звільнення, певні складнощі із формуванням власної інтелектуальної еліти, тривалий звивистий шлях до повернення в сім’ю європейських націй. Тож, комплексний розгляд болгарського досвіду, із елементами компаративістики та відсилкою до вітчизняних аналогій сприятиме усвідомленню студентами механізмів конструювання національної ідеї, їх кореляцію із процесами еволюційного поступу соціуму в цілому. Поглиблене вивчення саме болгарської моделі доцільне й з огляду на те місце, які займають партнерські стосунки України з цієї балканською країною в її євроінтеграційному русі: Болгарія є одним із послідовних адвокатів нашої країни в ЄС і НАТО, саме в нашій країні мешкає найбільша в світі болгарська діаспора, економічні зв’язки міцніють щороку.

Проходження курсу, почасти, відбуватиметься в інтерактивному форматі, шляхом обговорення окремих аспектів теми. Участь студентів у диспутах не тільки стимулюватиме їх до засвоєння азів риторики і полеміки, але й сприятиме поглибленню здатності до критичного мислення, аналітичного розбору ситуацій минулого та сучасності, пов’язаних із формуванням та функціонуванням ідеологем та політикуму Болгарії. Крім цього, підготовка студентами-бакалаврами практичних завдань та групових творчих проектів формуватиме у них вміння працювати в команді, сприятиме розвиткові якостей організаторів, спікерів, аналітиків і диспутантів, що є настільки затребуваними як для майбутніх політологів-міжнародників, так і для їх потенційних роботодавців.


Кредити: 3
Семестр: 222