Мета курсу: забезпечити засвоєння основних теоретичних положень педагогіки; розкрити генезис та значимість педагогічних знань; розкрити та проаналізувати різноманітні підходи у вирішенні проблем організації навчально-виховного процесу; сформувати вміння та навички практичної реалізації теоретичних основ педагогіки.
Завдання:
1) ознайомити з понятійним апаратом курсу та сформувати вміння переносити зміст понять у інші галузі знань;
2) формувати вміння й навички як аналізу організації навчально-виховного процесу, так і знаходженням способів його корекції за основними характеристиками;
3) використовувати методи науково-педагогічних досліджень для вивчення різноманітних аспектів формування особистості в навчальному закладі.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- предмет педагогічної науки, основні категорії педагогіки;
- психолого-педагогічні концепції розвитку і формування особистості;
- закони і нормативні акти про демократизацію і гуманізацію освіти;
- мати уявлення про дидактику, знати існуючи категорії дидактики;
- форми організації навчального процесу в середній школі;
- основи комунікативної культури педагога;
- закономірності, принципи, форми та методи виховання;
- усвідомлювати роль національної школи як центру формування культури дітей;
- передовий та новаторський досвід учителя.
вміти:
- переносити на практичну діяльність отримані знання про закономірності розвитку особистості;
- орієнтуватися в діючому законодавстві з питань педагогічної діяльності;
- аналізувати, узагальнювати, використовувати, пропагувати передовий педагогічний досвід;
- визначати загальні та конкретні цілі в педагогічної діяльності;
- визначати цілі конкретного уроку;
- підбирати зміст форми і методи для виховної роботи;
- здійснювати самоаналіз педагогічної діяльності.

Міждисциплінарні зв’язки .Вивчення даної дисципліни відіграє важливу роль при опануванні дисциплін гуманітарного блоку та фахового блоку, а саме навчальних дисциплін «Психологія», «Філософія», «Політологія», «Виробнича педагогічна практика».
Кредити: 3
Семестр: 1