Мета викладання навчальної дисципліни «Проєктування в соціальній сфері»: на основі вивчення теоретичних основ соціального проєктування сформувати у студентів готовність до практичної розробки  конкретних соціальних проєктів для вирішення завдань соціальної допомоги різним верствам населення.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Проєктування в соціальній сфері» є:

- вивчення студентами методології, технології проєктування, інструментальних засобів проєктування, його системних принципів, форм і методів;

- оволодіння студентами основними поняттями курсу: передбачення, прогнозування, моделювання, проектування, планування;  громадянське суспільство, соціальні процеси, інформаційний масив проєктування; соціальна інновація, соціальний паспорт;

- розробка студентами  конкретних соціальних проєктів, у плануванні і управлінні розвитком територіально-промислових, економіко-господарських, соціально-культурних і інших комплексів.

Студенти повинні знати:

-         предмет і об’єкт, структуру об’єкта, умови і етапи соціального проєктування;

-         сутність основних принципів прогнозування: системність, погодженість, варіативність, безперервність,  ефективність;

-         сутність і зміст технологічних стратегій проєктування: лінійної, розгалуженої, циклічної, адаптивної, прирощування;

-         розуміти загальнонаукові принципи соціального проєктування: детермінованість, цілеспрямованість, результативність, економічність, надійність;   методи, засоби і форми соціального проєктування.

вміти:

-         володіти методиками соціального проектування –матриця ідей, вживляння в роль, аналогії, асоціації, мозковий штурм, сінектика;

-          здійснювати вибір проєктної стратегії, розробляти організаційну програму проєкту;

-         використовувати в процесі проєктувальної діяльності асоціативні, імітаційні, евристичні методи;

-          визначати актуальні проблеми певних соціальних груп клієнтів  і здійснювати розробку проєктів з вирішення конкретних проблем, публічно захищати проєкт.


Кредити: 3
Семестр: 222