Мета викладання навчальної дисципліни «Проєктування в соціальній сфері»: на основі вивчення теоретичних основ соціального проєктування сформувати у студентів готовність до практичної розробки конкретних соціальних проєктів для вирішення завдань соціальної допомоги різним верствам населення.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Проєктування в соціальній сфері» є:
- вивчення студентами методології, технології проєктування, інструментальних засобів проєктування, його системних принципів, форм і методів;
- оволодіння студентами основними поняттями курсу: передбачення, прогнозування, моделювання, проектування, планування; громадянське суспільство, соціальні процеси, інформаційний масив проєктування; соціальна інновація, соціальний паспорт;
- розробка студентами конкретних соціальних проєктів, у плануванні і управлінні розвитком територіально-промислових, економіко-господарських, соціально-культурних і інших комплексів.
Студенти повинні знати:
- предмет і об’єкт, структуру об’єкта, умови і етапи соціального проєктування;
- сутність основних принципів прогнозування: системність, погодженість, варіативність, безперервність, ефективність;
- сутність і зміст технологічних стратегій проєктування: лінійної, розгалуженої, циклічної, адаптивної, прирощування;
- розуміти загальнонаукові принципи соціального проєктування: детермінованість, цілеспрямованість, результативність, економічність, надійність; методи, засоби і форми соціального проєктування.
вміти:
- володіти методиками соціального проектування –матриця ідей, вживляння в роль, аналогії, асоціації, мозковий штурм, сінектика;
- здійснювати вибір проєктної стратегії, розробляти організаційну програму проєкту;
- використовувати в процесі проєктувальної діяльності асоціативні, імітаційні, евристичні методи;
- визначати актуальні проблеми певних соціальних груп клієнтів і здійснювати розробку проєктів з вирішення конкретних проблем, публічно захищати проєкт.
- Nauczyciel: Гладиш Марія Олександрівна