Мета викладання навчальної дисципліни «Історія української літератури І половини ХІХ століття : 40-60-ті роки» : простежити становлення і розвиток української літератури в першій половини ХІХ століття 40-60-их рр., усвідомити естетичні функції творів, осмислити їх жанрово-стильові особливості, виявити продовження і розвиток традицій. Основні завдання вивчення дисципліни «Історія української літератури І половини ХІХ століття : 40-60-ті роки» : розкрити суть історико-літературного процесу, художніх методів, літературних напрямів, течій, стилів першої половини ХIХ століття, зокрема 40-60- их рр.; визначити місце письменника в контексті розвитку літератури; розглянути літературні напрями, літературні роди, дати аналіз поетичної творчості, художньої прози, драматургії, сценічного мистецтва цього періоду; охарактеризувати творчість Т. Шевченка, який визначив подальші шляхи розвитку української літератури. Розкрити літературні портрети Марка Вовчка, Л. Глібова, М. Костомарова, П. Куліша, С. Руданського, А. Свидницького, О. Стороженка, Ю. Федьковича, Т. Шевченка, розглянути їхню творчість із нових, науково-об’єктивних позицій, як цілісне ідейно-художнє явище. Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні : Знати : - своєрідність періодизації літературного процесу ХІХ століття 40-60-их рр.; - основні віхи життєвого і творчого шляху письменників І половини ХІХ століття 40-60- их рр.; - зміст художніх текстів; - імена дослідників української літератури І пол. ХІХ ст. 40-60-их рр. Вміти : - орієнтуватися в історико-літературному процесі І пол. ХІХ ст. 40-60-их рр., характеризувати образи творів, систему художньо-виражальних засобів; - аналізувати художні твори відповідно до вимог сучасного літературознавства, виділяти суттєве, робити зіставлення та узагальнення; - здійснювати літературознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів, ураховуючи специфіку шкільного вивчення літератури в 5-8 і 9-11 класах; - виявляти, ставити та вирішувати актуальні фахові проблеми, працюючи в команді та автономно; - застосовувати знання у практичних ситуаціях і професійній діяльності в галузі середньої освіти; - використовувати виховний потенціал української літератури задля створення сприятливого психологічного клімату в шкільному колективі. Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей: Інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; Загальні компетентності: - здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності; - здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; - навички обдумування; - здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення; - цінування різноманіття та мультикультурності; - навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій); - критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - уміння організувати комунікацію учнів і вихованців; - уміння створювати клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціальнокультурно-економічного контексту. Вивчення курсу «Історія української літератури І половини ХІХ століття : 40-60-ті роки» передбачає володіння вміннями та навичками, отриманими студентами при вивченні вступу до літературознавства, усної народної творчості, історії України.

Кредити: 3
Семестр: 123