Практичне заняття 4

  1. Визначити причини, особливості, шляхи запобігання та стратегії вирішення педагогічних  конфліктів.
  2. Визначити й охарактеризувати 7-10 професійно важливих особистісних та професійних якостей сучасного викладача закладу вищої освіти. Проранжувати їх за значимістю від найбільш до найменш важливих.
  3. Визначити 5-8 факторів, які можуть впливати на професійний розвиток педагогів (як сприяти, так і перешкоджати розвитку визначених якостей).
  4.  Проаналізуйте конкретну ситуацію педагогічного конфлікту (на вибір: студент – студент, студент – батьки, педагог – група, студент – група, педагог – адміністрація).

Алгоритм виконання завдання:

1. Самостійно опишіть певну конфліктну педагогічну ситуацію.

2. Проаналізуйте конфліктну ситуацію відповідно до плану:

·        назвіть суб’єктів конфліктної ситуації; вказати, хто став ініціатором конфлікту;

·        виявіть причину(и) конфлікту (можливі групи причин: матеріально-технічні, ціннісно-орієнтаційні, фінансово-організаційні, управлінсько-особистісні, соціально-демографічні, соціально-психологічні);

·        вкажіть тип конфлікту (наприклад: конфлікти, породжені перепонами в досягненні цілей спільної діяльності; конфлікти, породжені перепонами в досягненні особистих цілей; конфлікти, спричинені протидією окремих людей соціальним нормам; особистісні конфлікти, зумовлені несумісністю індивідуальних психологічних рис / фахові конфлікти, конфлікти сподівань, конфлікти особистих інтересів);

·         опишіть можливе вирішення конфлікту відповідно до однієї зі стратегій (уникнення, пристосування, примушення, компроміс, співробітництво);

перерахуйте способи попередження конфлікту на стадії передконфліктної ситуації.