Тема 9. СТРУКТУРА НАУКОВОЇ СТАТТІ. ЕТИЧНИЙ КЕЙС 1

План.

1.  Структура наукової статті, її основні елементи.

2.  Етика наукових досліджень.

3.  Розгляд кейсів порушень наукової етики.

Короткий зміст навчального матеріалу:

1. Структура наукової статті, її основні елементи.

Основні елементи наукової статті:

a.   Вступ (Introduction).

b.  Опис літератури (literature review).

c.   Опис методології дослідження (research methodology).

d.  Питання дослідження (research questions).

e.   Гіпотези дослідження (hypotheses).

f.    Обговорення результатів дослідження (discussion).

g.  Обмеження дослідження (limitations of study).

h.  Перспективи подальших досліджень (perspectives for future research).

 Структура статті англійською мовою:

  • Abstract, key words
  • introduction,
  • literature review / problem statement and background,
  • research questions /hypotheses,
  • methodology,
  • discussion, results and findings,
  • conclusion,
  •  acknowledgements (contributors, financing etc.),
  • references (bibliography),
  • appendixes (tables, graphs, figures etc.).

Приклад наукової статті англійською мовою можна знайти тут:
http://comstudies.org/wp-content/uploads/2022/05/CIMC_2021_no30_47-59_1.pdf
Або тут:
http://comstudies.org/wp-content/uploads/2022/05/CIMC_2021_no30_14-32_1.pdf

Для того, щоб якісно підготувати усі перелічені елементи статті англійською мовою, необхідно не тільки вільно володіти лексичним і стилістичним багажем. Важливо ще розумітися на самій суті проведення наукових досліджень за кордоном. Особливо це стосується етичних і правових аспектів – research ethics and compliance.  

1.  Етика наукових досліджень.

Доброчесна, порядна, етична поведінка – ключ до успіху у будь-якій професії англомовного світу. Особливо це стосується сфери мас-медіа і наукових досліджень. У США чи Європі фахівці послідовно будують свою репутацію протягом усієї кар’єри: від навчання в школі і університеті до виходу на пенсію. Звичайно, це не означає, що неетичної поведінки не існує. Англомовний термін на пояснення цього явища – research misconduct / unethical behavior.

Виокремлюють декілька причин неправомірної поведінки науковців:

• Тиск щодо необхідності публікацій (наукова конкуренція),

• Несприятливі умови для досліджень (відсутність часу, ресурсів, знань),

• Людський фактор (спокуса, раціоналізація, честолюбство, амбіції, тиск колег тощо),

• Недостатня політика доброчесності досліджень,

• Грошова винагорода за публікацію,

• Культурний фактор та ситуації, коли взаємна критика відсутня або неможлива,

• Дослідники на ранньому етапі своєї кар'єри.

Реакцією на неправомірну поведінку може бути: запобігання їй, розслідування, покарання, корекція подібної поведінки у майбутньому. Для цього функціонують кодекси наукової етики (моральні стандарти) і чітка політика наукової доброчесності (професійні стандарти). Кожен американський і європейський студент зобов’язаний пройти курс академічної і дослідницької доброчесності ще на перших курсах бакалаврату. Такі дисципліни обов’язкові і в магістратурі, і в аспірантурі (на рівні проведення PhD-дослідження).

До недоброчесних дослідницьких практик відносять

(research misconduct):

̶        Фальсифікаціх даних (англ. false data),

̶        Фабрикації результатів (англ. results fubrication),

̶        Плагіат (англ. plagiarism),

До сумнівних дослідницьких практик відносять

(questionable research practices):

̶        Неправильне представлення даних (англ. misrepresentation),

̶        Погане управління даними (їх збір, аналіз і зберігання в спеціалізованих репозитаріях),

̶        Погана система реєстрації і зберігання записів (лабораторних та ін.),

̶        Неточність (англ. inaccuracy),

̶        Заангажованість / конфлікт інтересів (англ. bias/conflicts of interest),

̶        Дублювання публікацій (англ. double publication),

̶        Вибіркове представлення даних і їх вибірковий аналіз,

̶        Неправильне представлення авторства («дарування» авторства / автор-гість / автор-привид – англ. gift authorship / guest authorship / ghost authorship).

ЗавданняПрочитати і перекласти, де потрібно, навчальний матеріал, включаючи переклад відеокейсу (див. доданий нижче файл). 

Кейс № 1 (соціальні науки)


Обговорити кейс №1 з неетичної поведінки науковців (С. 50-52 + відео + переклад). Після перегляду відео дати відповіді на питання с. 52-53 посібника (здати у формі документу MS Word – 1 стор.  А 4, 12pt, 1 інтерв.)