Тема 1 Пленер

Пленерний (франц. еn plein air – «відкрите повітря») живопис на відкритому повітрі сприяє як розширенню світогляду молодих дизайнерів, так і глибшому освоєнню фахових знань.

Перед початком роботи слід обов’язково уважно роздивитись уподобаний мотив і надалі намагатись зберегти перше зорове враження, яке має суттєвий вплив на кінцевий результат. Кілька начерків олівцем або іншим графічним матеріалом перед роботою над етюдом невеликого розміру сприятимуть кращому композиційному вирішенню, допоможуть у відборі головних елементів.

Робота над короткочасними етюдами з вивчення швидкоплинних станів природи відіграє значну роль для творчого розвитку молодих дизайнерів. Важливою складовою пленерного живопису є вміння відбору головних елементів в уподобаному мотиві. Це мають бути ті елементи пейзажу, які несуть основне смислове навантаження, другорядні ж мають бути їм підпорядковані, а в деяких випадках і зовсім відкинуті, оскільки достатньою мірою не працюють на художній образ. Підкреслення найважливіших образно-змістовних акцентів сприяють вдалому вирішенню етюду.

СЕКРЕТИ РОБОТИ З АКВАРЕЛЛЮ

Главний принцип недомовленості в акварелі - не перевантажувати акварель деталями!

1) Починайте малювати стоячи, щоб бачити всю роботу цілком і бути вільними в нанесенні патьоків фарби.

2) А вже потім в цих патьоках шукайте деталі натюрморту. Працюйте вдумливо. Головне - не переборщити, використовуйте мінімумом засобів, щоб проявити об'єкти. Для цього потрібно не забувати частіше відходити від свого малюнка, дивитися на нього здалеку.

3) Чи не занадто заглиблюйтеся в деталі, щоб краще зберегти свіжість і яскравість акварелі.


 Потрібно пам’ятати 4 ПРАВИЛА багатошарового живопису аквареллю:

1) щоб уникнути бруду мало насичених кольорів, не можна накладати один на одного протилежні кольори;
2) з кожним шаром слід брати все більш темні і яскраві кольори;
3) теплі відтінки розташовувати в перших шарах (світлих), а далекі (наступні) брати темні і холодні;
4) тьмяність кольору забирається контрастом.