Friday 27 September 2024 00:30 AM
Сайт: Система електронного забезпечення навчання ЗНУ
Курс: Організаційна поведінка (Організаційна поведінка (спеціальність "Менеджмент", ОР "Бакалавр") (Шавкун Ірина Григорівна))
Глосарій: Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"
Р
Результат (вихід) (Outcomes)
- винагороди, які в сприйнятті співробітників організації вони отримують від своєї роботи і роботодавців.
|
Референтна група (Reference group)
- група, нормам якої прагне відповідати індивід.
|
Робоча команда (Task team)
– невеликі групи в організації, що регулярно співпрацюють, координуючі свою діяльність.
|
Роль (Role)
- нормативно заданий і колективно схвалюваний зразок поведінки, очікуваної від людини, що займає в групі конкретну позицію; може бути зумовлена посадою, специфікою колективної праці або самостійно обиратися членом групи (наприклад, ролі "знавця", "середняка", "аутсайдера", "адвоката", "гумориста", "цапа-відбувайла"); увійшовши в роль, співробітник поступово звикає до неї, а члени групи чекають від нього відповідної поведінки.
|
С
Самоефективність (Self-efficacy)
- внутрішня переконаність індивіда у тому, що він володіє необхідними потенційними можливостями і рівнем компетентності для виконання робочого завдання, реалізації рольових очікувань або можливості успішно впоратися з важкою ситуацією.
|
Самокеровані команди (Self-managing teams)
- природничі робочі групи, яким надана практично повна автономія в процесі ухвалення рішень, здійснення контролю та відповідальності за результати; відомі також як самокеровані команди, соціотехнічні команди або напівавтономні робочі групи.
|
Самокерування (Self-leadership)
- самостійна постановка співробітником природно мотивованих завдань і ухвалення рішень щодо найбільш доцільних дій, за виконання яких не передбачено грошової винагороди.
|
Санкції (Sanctions)
- заохочення і покарання, що використовуються групою для мотивації своїх членів до дотримання прийнятих норм.
|
Семантичні бар'єри (Semantic barriers)
- обмеження комунікацій, пов'язані з різноманіттям значень символів, що використовуються в повідомленнях.
|
Система (System) (грец. systema - ціле, складене з частин; з'єднання)
- безліч елементів, що знаходяться в певних взаємовідносинах і що утворюють цілісність, єдність; на відміну від структури, або "скелета", організації система - це "плоть і кров", "обличчя" організації (її місія, цілі і завдання, процес управління, взаємини персоналу, результати тощо), що відрізняє її від інших.
|