Sunday 30 June 2024 22:28 PM
Сайт: Система електронного забезпечення навчання ЗНУ
Курс: Організаційна поведінка (Організаційна поведінка (спеціальність "Менеджмент", ОР "Бакалавр") (Шавкун Ірина Григорівна))
Глосарій: Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"
Т

Теорія справедливості (Equity theory)

– виходить з того, що працівники схильні оцінювати неупередженість дій менеджменту, порівнюючи результати своєї участі у виконанні робочих завдань із витраченими зусиллями по досягненню, а також зіставляючи отриману пропорцію (далеко не завжди абсолютний рівень винагород) з аналогічними пропорціями інших людей.

Трансакційний аналіз (Transactional analysis - TA)

- вивчення соціальних взаємодій індивідів з метою удосконалення комунікацій і людських відносин.

Трансакція (Transaction)

- одиниця спілкування , що складається з комунікаційного стимулу і комунікаційної відповіді.

Трансформаційний лідер (керівник-перетворювач) (Transformational leader)

- менеджер, який ініціює сміливі стратегічні зміни, спрямовані на зміцнення позицій організації в майбутньому.

Трудова етика (Work ethics)

- установка працівника, відповідно до якої людина ставиться до праці як до дуже важливої і бажаної життєвої мети.
У

Управління враженням (Impression management)

- передбачає створення і захист індивідом власного іміджу за допомогою цілеспрямованих впливів на оцінки оточуючих.

Управління екологією (Ecological control)

- повідомлення, спрямоване на надання планованого впливу на поведінку отримувача шляхом зміни довкілля відправником.

Управління за цілями (УЗЦ) (Management by objectives - MBO)

- процес, у ході якого менеджер разом з вищим керівництвом встановлює цілі, розробляє плани дій, регулярно контролює їхнє виконання і бере участь у щорічних оцінках досягнутих показників виконання робочих завдань.

Управління тотальною якістю (Total quality management - TQM)

- залучення кожного співробітника організації до постійного пошуку удосконалення процесу праці.

Управління, засноване на «виходах у народ» (Management by walking around -MBWA)

- система зв'язку та отримання інформації про стан справ у компанії, для чого її менеджери з власної ініціативи систематично спілкуються зі співробітниками.