Глосарій
Огляд глосарія за абеткою
Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все
О |
---|
ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА структура організації, у якій елементами служать підрозділи або окремі учасники системи, а зв'язки виражають включеність учасників або підрозділів в інші підрозділи.
| |
ОРГАНІЗАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕсистема формальних і неформальних зв'язків між людьми, у рамках яких реалізується трудова діяльність.
| |
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КАПІТАЛсистематизована і формалізована компетентність компанії плюс системи, які посилюють її творчу ефективність, а також організаційні можливості, спрямовані на створення продукту і вартості; включає капітал інновації (захищені комерційні права, інтелектуальна власність та інші нематеріальні активи і цінності, які забезпечують здатність компанії до оновлення) і капітал процесів (системи, що формують вартість продукту: виробництва, збуту, післяпродажного сервісу тощо. Організаційний капітал становлять знання, якими володіє організація, а не її окремі працівники. Це - впроваджені , або інституціалізовані знання, які можна зберігати за допомогою інформаційних технологій у доступних і легко розширюваних базах даних. Включає як написану інформацію (бази даних, інструкції і стандарти щодо виконання процедур), так і неписані знання, якими можна оволодіти, обмінятися або, наскільки можливо, кодифікувати їх.
| |
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ КАПІТАЛЦе -уміння управляти, організовувати, створювати і вести успішний бізнес; рівень уміння визначає величину власного і контрольованого капіталу (малий, середній і великий); якість уміння оцінюється за ефективністю використання капіталу і сталістю прогресивного розвитку бізнесу. Складові: підприємливість і ділова кмітливість, новаторство, організаторські здібності і висока відповідальність, почуття ощадливості і економії, вміння розумно ризикувати, енергія і сила волі потрібні для ведення бізнесу або управління. Відмінність від інших видів ЛК:володіння величезними ресурсами, ноу-хау, комерційними таємницями, системи інтрапренерства - внутрішньофірмового підприємництва.
| |
ОРГАНІЗАЦІЯсоціальна система управління, група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення певних цілей; суб'єкт управління - адміністрація, об'єкт управління - персонал.
| |
ОСНОВНІ ФОРМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИпрофесійне просвітництво, професійна інформація, професійна консультація і професійний відбір.
| |
ОСОБИСТІСНИЙ РІСТрозвиток соціально-психологічної компетентності особистості, тобто здатності людини ефективно взаємодіяти з оточуючими її людьми і бути в гармонії з самою собою.
| |
ОСОБИСТІСТЬлюдина як суб'єкт відносин і свідомої діяльності.
| |
ОЦІНКА ПЕРСОНАЛУсистема періодичної перевірки праці працівника за звітний період (місяць, квартал, рік) відповідно до цілей і нормативами діяльності для даної посади, оцінка відповідності кваліфікаційних навичок вимогам посадової інструкції, аналіз відносини співробітника до своїх обов'язків, правил трудового розпорядку.
Найчастіше персонал оцінюють за такими критеріями:
• виконання посадових обов'язків;
• дотримання вимог і норм корпоративної поведінки;
• досягнення мети (обсяг виконаної роботи, її якість тощо);
• рівень компетентності (знання іноземних мов, володіння ПК тощо);
• особисті якості і риси характеру;
• командні (лідерські) якості.
| |