Глосарій


Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

О

ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА

Потужний стратегічний інструмент, що дозволяє орієнтувати всі підрозділи та працівників на загальні цілі. Трактується як: засвоєні і застосовуються членами організації цінності і норми, які визначають її поведінку; атмосфера або соціальний клімат у організації; домінуюча в організації система цінностей і стилів поведінки. Виходячи з цих визначень, під такою розуміються в основному цінності і норми, що розділяються більшістю членів організації, а також їхні зовнішні прояви (організаційна поведінка).

ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА

структура організації, у якій елементами служать підрозділи або окремі учасники системи, а зв'язки виражають включеність учасників або підрозділів в інші підрозділи.

ОРГАНІЗАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

система формальних і неформальних зв'язків між людьми, у рамках яких реалізується трудова діяльність.

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КАПІТАЛ

систематизована і формалізована компетентність компанії плюс системи, які посилюють її творчу ефективність, а також організаційні можливості, спрямовані на створення продукту і вартості; включає капітал інновації (захищені комерційні права, інтелектуальна власність та інші нематеріальні активи і цінності, які забезпечують здатність компанії до оновлення) і капітал процесів (системи, що формують вартість продукту: виробництва, збуту, післяпродажного сервісу тощо. Організаційний капітал становлять знання, якими володіє організація, а не її окремі працівники. Це - впроваджені , або інституціалізовані знання, які можна зберігати за допомогою інформаційних технологій у доступних і легко розширюваних базах даних. Включає як написану інформацію (бази даних, інструкції і стандарти щодо виконання процедур), так і неписані знання, якими можна оволодіти, обмінятися або, наскільки можливо, кодифікувати їх.

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ КАПІТАЛ

Це -уміння управляти, організовувати, створювати і вести успішний бізнес; рівень уміння визначає величину власного і контрольованого капіталу (малий, середній і великий); якість уміння оцінюється за ефективністю використання капіталу і сталістю прогресивного розвитку бізнесу. Складові: підприємливість і ділова кмітливість, новаторство, організаторські здібності і висока відповідальність, почуття ощадливості і економії, вміння розумно ризикувати, енергія і сила волі потрібні для ведення бізнесу або управління. Відмінність від інших видів ЛК:володіння величезними ресурсами, ноу-хау, комерційними таємницями, системи інтрапренерства - внутрішньофірмового підприємництва.

ОРГАНІЗАЦІЯ

соціальна система управління, група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення певних цілей; суб'єкт управління - адміністрація, об'єкт управління - персонал.

ОСНОВНІ ФОРМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ

професійне просвітництво, професійна інформація, професійна консультація і професійний відбір.

ОСОБИСТІСНИЙ РІСТ

розвиток соціально-психологічної компетентності особистості, тобто здатності людини ефективно взаємодіяти з оточуючими її людьми і бути в гармонії з самою собою.

ОСОБИСТІСТЬ

людина як суб'єкт відносин і свідомої діяльності.

ОЦІНКА ПЕРСОНАЛУ

система періодичної перевірки праці працівника за звітний період (місяць, квартал, рік) відповідно до цілей і нормативами діяльності для даної посади, оцінка відповідності кваліфікаційних навичок вимогам посадової інструкції, аналіз відносини співробітника до своїх обов'язків, правил трудового розпорядку. Найчастіше персонал оцінюють за такими критеріями: • виконання посадових обов'язків; • дотримання вимог і норм корпоративної поведінки; • досягнення мети (обсяг виконаної роботи, її якість тощо); • рівень компетентності (знання іноземних мов, володіння ПК тощо); • особисті якості і риси характеру; • командні (лідерські) якості.