Сторітеллінг (англ. Storytelling),
або розповідання історій, був винайдений і успішно випробуваний на
особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії
Armstrong International. Розробляючи свій метод, Девід Армстронг
врахував відомий психологічний фактор: історії більш виразні,
захоплюючі, цікаві і легше асоціюються з особистим досвідом, ніж правила
або директиви. Вони краще запам’ятовуються, їм надають більше значення
та їх вплив на поведінку людей сильніше.
-
Соціальний (некомерційний)
– культурний
Культурний сторітеллінг оповідає про цінності, моральність і віруваннях (наприклад, історії
про християнство, іудаїзм, індуїзмі, буддизмі).
– соціальний
Плітки відносяться до соціального сторітеллінгу. Люди діляться
новинами про все і про всіх, починаючи з колег по роботі і закінчуючи
знаменитостями. Ця форма сторітеллінга подобається людям, зрозуміла і
зручна та об’єднує людей в групи за інтересами.
– міфи, легенди
Міфи – особливий вид історій, які розповідають про можливе у правдивих
подіях, але це важко підтвердити, оскільки ніхто не знає точно, звідки
міф пішов спочатку. Міфи, казки відображають культуру і нагадують нам,
чого слід уникати в житті, щоб бути щасливим. Два найпоширеніші міфи у
студентів: наприклад, якщо викладач задає додаткові питання, він
неодмінно "завалює".
– незрозумілий
Всі обожнюють слухати історії про містичні істот, привидів, НЛО,
жахливих людей.
– сімейний
Сімейні легенди зберігають історію ваших родичів. Ці історії
передаються з покоління до покоління і допомагають родині пам’ятати про
своїх предків і знати причину, наприклад, чому ваша родина переїхала,
або чому деякі члени сім’ї живуть окремо. Такі легенди можуть бути як
хорошими, так і похмурими, але, тим не менш, завжди цікаво знати про те,
ким були ваші далекі предки.
– дружній
Такі історії об’єднують друзів, оскільки вони згадують про якийсь
досвіді, пережитий разом.
– особистий
Особисті історії говорять про ваш досвід і переживання. Це важливий
вид сторітеллінга, тому що подібні історії допомагають вам зрозуміти
себе, визначити, ким ви є насправді, і почати розвиватися. Особисті
історії можуть підказати вам, в якому напрямку рухатися, зрозуміти, як
треба діяти через призму минулих помилок або відкриттів.
-
Комерційний
сторітеллінг, тобто історії, які використовуються для створення свого
бренду, для просування марки, товару, ідеї, для залучення людей.
Основні функції сторітеллінга у навчально-виховному процесі:
Пропагандистська.