Анотація
Метою викладання дисципліни «Формування безперешкодного середовища до життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями» є набуття майбутнім фахівцям теоретичних і практичних знань до проектування середовища, в якому б люди з обмеженими фізичними можливостями могли би жити і працювати на рівні зі здоровими людьми, надати теоретичні знання та практичні уміння і навички для вирішення комплексних задач в галузі містобудування, будівництва, архітектури та цивільної інженерії та підготувати студентів до здійснення інженерно-професійної діяльності з практичним використанням у профільних установах і організаціях, на підприємствах.
Завданням дисципліни «Формування безперешкодного середовища до життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями» є:
- здатність комплексно вирішувати задачі планування будівель з урахуванням потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями;
- здатність приймати ефективні рішення щодо вибору оптимальних конструктивних рішень будівель з урахуванням принципів доступності;
- здатність використовувати знання нормативно-технічних вимог на практиці;
- ознайомлення студентів з актуальними проблемами проектування безперешкодного середовища;
- формування у студентів необхідних знань з нормативно-технічних вимог до житлових та громадських будівель, до благоустрою архітектурних просторів з урахуванням потреб людей з обмеженими фізичними можливостями.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- вимоги до планування міських архітектурних просторів щодо людини з обмеженими фізичними можливостями;
- проектування житлових, громадських будинків з урахуванням потреб людей з обмеженими фізичними можливостями;
- основну нормативно-технічну документацію по доступності будинків і споруд для мало мобільних груп населення;
- особливості розробки об’ємне-планувальних і конструктивних рішень будівель з урахуванням потреб людей з обмеженими фізичними можливостями;
- типові і прогресивні конструкції, які застосовуються для створення безперешкодного середовища.
вміти:
- комплексно вирішувати основні задачі класифікації будинків та планування будівель для людей з обмеженими фізичними можливостями;
- приймати ефективні рішення щодо вибору оптимальних конструктивних схем будівель з урахуванням потреб людей з обмеженими фізичними можливостями;
- використовувати знання нормативно-технічних вимог та основні потреби людини з обмеженими фізичними можливостями;
- обґрунтовувати доцільність прийнятих рішень.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
· набуття гнучкого мислення та використання сучасних методів та новітніх інформаційних технологій, комп’ютерних систем та мереж, програмних продуктів;
· компетентність розробляти заходи що до раціонального використання матеріалів та енергоресурсів;
· компетентність в розробці проектної документації на підставі ДБН України,
· здатність виконувати проектування до реконструкцій приміщень для людини з обмеженими фізичними можливостями;
· володіння найновішими інноваційними технологіями сучасних наукових знань згідно освітньо-професійної програми;.
· здатність обґрунтовано обирати та застосовувати методи й засоби проектування, спрямовані на збереження здоров’я людей і довкілля від небезпек;
· здатність використовуючи відповідні методики, давати фізичну оцінку екологічної, конструктивної та експлуатаційної надійності конструктивна - архітектурних елементів.
Міждисциплінарні зв’язки.
Відповідно до структурно-логічної схеми освітньо-професійної програми є зв’язок між дисциплінами «Проектування архітектурного середовища з урахуванням життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями» та «Архітектура будівель та споруд». Ці дисципліни взаємно доповнюють один одного для розширення наукового сприйняття умінь і навичок для проектування всіх класифікацій будівель та споруд для громадян з обмеженими фізичними можливостями на заставі ДБН України та забезпечує життєдіяльність громадян с обмеженими фізичними можливостями у всіх сферах життєдіяльності.