Робоча програма

1.      Мета та завдання навчальної дисципліни

 

  Мета навчальної дисципліни –  освоєння комплексу теоретично-практичних знань з основ видавничої справи та редагування, необхідних для фахової підготовки до друку офіційних і нормативних видань, різних за цільовим призначенням.

           Завдання курсу :

-          ознайомлення зі специфікою редакційно-видавничої підготовки офіційних і нормативних видань;

-          вироблення у студентів навичок професійного редакторського аналізу друкованої інформаційної продукції (офіційні та нормативні видання у їх жанрово-типологічних варіаціях);

-          вивчення творчо-технічних аспектів роботи редактора/видавця, який займається підготовкою офіційних і нормативних видань  та їх розповсюдженням.

Студенти повинні знати:

-           особливості редакторсько-видавничої підготовки офіційних і нормативних видань

-          альтернативу професійної реалізації у майбутньому;

-          головні методологічні прийоми роботи редактора над офіційними і нормативними виданнями;

-          типологію офіційних і нормативних видань та специфіцифіку їх редакторської підготовки.

Студенти повинні вміти:

-          вільно орієнтуватися у типології видань;

-          здійснювати ґрунтовний редакторський аналіз офіційних і нормативних видань;

-          підбирати та опрацьовувати зображальні оригінали;

-          кадрувати та масштабувати зображення (редакторський погляд).

 

 

2.      Програма навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1. Редакторська підготовка офіційних видань

Тема 1. Офіційні видання в контексті типології видань.

Тема 2. Поліграфічна характеристика офіційних видань.

            Тема 3. Робота редактора над підготовкою офіційних видань.

            Тема 4. Дизайн офіційних видань: редакторський аспект підготовки.

Змістовий модуль 2. Редакторська підготовка нормативних видань

Тема 1. Нормативні видання в контексті типології видань.  

Тема 2. Поліграфічне виконання нормативних видань.

Тема 3. Робота редактора над підготовкою нормативних видань  різних видів.

Тема 4. Дизайн нормативних видань : редакторський аспект підготовки.  

 


 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

п

інд

с.р.

л

п

інд

с.р.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Змістовий модуль 1. Редакторська підготовка офіційних видань

Тема 1. . Офіційні видання в контексті типології видань.

18


5

 

13

15

2

 

 

13

Тема 2. Поліграфічна характеристика офіційних видань.

20


7

 

13

13



 

13

Тема 3. Робота редактора над підготовкою офіційних видань.

20


7

 

13

15


2

 

13

Тема 4. Дизайн офіційних видань: редакторський аспект підготовки

20


7

 

13

15


2

 

13


 

Разом за змістовим модулем 1

78


26

 

52

58

2

4

 

52

Змістовий модуль 2. Редакторська підготовка нормативних видань

Тема 1. Нормативні видання в контексті типології видань. 

10


7

 

13

15

2


 

13

Тема 2.  Поліграфічне виконання нормативних видань.

 

10


7

 

13

15


2

 

13

Тема 3 Робота редактора над підготовкою нормативних видань  різних видів.

10


7

 

13

15


2

 

13

Тема 4. Дизайн нормативних видань : редакторський аспект підготовки. 

 


 

8


5

 

15

15



 

15

Разом за змістовим модулем 2

38


26

 

54

60

2

4

 

54

Усього годин

158


52

 

106

118

4

8

 

106













 

 

 

3.      Теми лекційних занят

з/п

Назва теми

Кількість годин

денна форма

заочна форма

1

 Офіційні видання в контексті типології видань


2

2

Нормативні видання в контексті типології видань


2

 

5. Теми практичних занять

з/п

Назва теми

Кількість годин

денна форма

заочна форма

1

 Офіційні видання в контексті типології видань

5

 

2

Поліграфічна характеристика офіційних видань.

7


3.

Робота редактора над підготовкою офіційних видань

7

2

4

 Дизайн офіційних видань: редакторський аспект підготовки

7

2

5

. Нормативні видання в контексті типології видань

7

 

6

Поліграфічне виконання нормативних видань

7

2

   7

. Робота редактора над підготовкою нормативних видань  різних видів.

7

2

8

Дизайн нормативних видань: редакторський аспект підготовки.

5






 

Разом

52

8

 

 

 

7. Теми лабораторних занять

Не передбачено планом

 

8. Самостійна робота

з/п

Назва теми

Кількість годин

денна форма

заочна форма

1

 Офіційні видання в контексті типології видань

13

13

2

Поліграфічна характеристика офіційних видань.

13

13

3.

Робота редактора над підготовкою офіційних видань

13

13

4

 Дизайн офіційних видань: редакторський аспект підготовки

13

13

5

. Нормативні видання в контексті типології видань

13

13

6

Поліграфічне виконання нормативних видань

13

13

   7

. Робота редактора над підготовкою нормативних видань  різних видів.

13

13

8

Дизайн нормативних видань: редакторський аспект підготовки.

15

15





 

Разом

106

106

 

 

 

9. Методи навчання

 

За джерелами знань використовуються такі методи навчання: словесні – розповідь, пояснення, лекція, інструктаж; наочні – демонстрація, ілюстрація; практичні – індивідуальні завдання, самостійна робота, практична робота.

За характером логіки пізнання використовуються такі методи: аналітичний, синтетичний, аналітико-синтетичний, індуктивний, дедуктивний.

За рівнем самостійної розумової діяльності використовуються методи: проблемний, частково-пошуковий, дослідницький.

 

11. Методи контролю

 

Усний контроль у вигляді індивідуального та фронтального опитування. Письмовий контроль у вигляді модульних контрольних робіт, виконання індивідуальних завдань, поточного тестування.          

 

12. Розподіл балів, які отримують студенти

Поточний контроль знань

Екзамен

Сума

Модульна атестація  1

Модульна атестація


 

 

Змістовий модуль 1

Змістовий модуль 2

20

100

 

40

40

 

 

 

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

За шкалою

ECTS
За шкалою

університету

За національною шкалою

Екзамен

Залік

A

90 – 100

(відмінно)

5 (відмінно)

Зараховано

B

85 – 89

(дуже добре)

4 (добре)

C

75 – 84

(добре)

D

70 – 74

(задовільно)

3 (задовільно)

E

60 – 69

(достатньо)

FX

35 – 59

(незадовільно – з можливістю повторного складання)

2 (незадовільно)

Не зараховано

F

1 – 34

(незадовільно – з обов’язковим повторним курсом)

 

13. Методичне забезпечення

 

1.                              Конспект опорних лекцій.

2.                              Методичні вказівки до практичних занять (плани практичних занять)

3.                              Методичні вказівки до самостійної роботи студента

4.                              Методичні вказівки до виконання індивідуальної роботи студента.

5.                              Варіанти модульних контрольних робіт.

6.                              Перелік питань для контролю з кожного модуля і дисципліни в цілому.

 

14. Рекомендована література

Основна

1.      Буковецкая О. А. Дизайн текста: Шрифт, эффекты, цвет. – 2-е изд., испр. – М.: ДМК, 2000. – 304 с.

2.      Валуєнко Б. В. Специфіка оформлення книжкових оправ. – К.: Час, 1990. – 48 с.

3.      Васильев Г.А., Поляков В.А. Основы рекламной деятельности: Учебное пособие. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004. – 414с.

4.      Донни О’Куин. Допечатная подготовка. Руководство дизайнера. – С-Пб., 2001. – 592с.

5.      Партико З.В. Галузеве редагування в засобах масової інформації. – Л.: Афіша, 2007. – 104с.

6.      Редакторская       подготовка        изданий:       Учебник         /           Под     общ.    ред. Антоновой        С.Г. - М.: МГУП, 2002. – 468 с.

7.      Сава В. І. Основи техніки творення книги: Навч. посібник. – Л.: Каменяр, 2000. – 136с.

8.      Шевченко В. Е. Особливості режисури періодичних та неперіодичних друкованих видань: Текст лекції для студентів Інституту журналістики. – К.: Інститут журналістики, 2004. – 28 с.

9.      Шевченко В. Художньо-технічне редагування: підручник. – К.: ПАЛИВОДА А. В., 2010. – 516 c.

10.  Яцюк О.Г. Компьютерные технологии в дизайне. Логотипы, упаковка, буклеты. – С.-Пб., 2002. – 464 с.

Додаткова 

1.      Валуєнко Б. В. Зовнішнє оформлення друкованих видань: Способи композиційного зв’язку шрифту і зображення // Друкарство. – 1999. – № 3. – С. 12-13.

2.      Герчук Ю. Я. Что такое орнамент? Структура и смысл орнаментального образа / Е.Ю. Герчук, М.П. Раяк (худож. фото). – М.: Галарт, 1998. – 327 с.

3.      ДСТУ 3017-95: Видання. Основні види: Терміни та визначення [Чинний від 1996-01-01]. – К., 1995. – 29 с.

4.      Клушина Н.И. Композиция рекламного текста // Русская речь. – 2000. – № 5. – С. 85 – 87.

5.      Комолова Н. Компьютерная верстка и дизайн. –  Спб: BHV, 2003. – 500 c.

6.      Реоли Э.К. Проблема типологии иллюстрированного материала //Проблемы школьного учебника. - № 15. - 1985. - С. 75-89.

7.      Фаворский В. А. Об искусстве, о книге, о гравюре. – М.: Книга, 1986. – 239 с.

8.      Фридман JT.M. Наглядность и моделирование в обучении. М.: Знание, 1984.-78 с.

9.      Чихольд Я. Облик книги: Избр. статьи о книжном оформлении. – М.: Книга, 1980. – 238 с.

10.  Шевченко В. Е. Основні поняття, що визначають зовнішню форму друкованого видання: Текст лекції для студентів Інституту журналістики. – К.: Інститут журналістики, 2004. – 28 с.

11.  Шевченко В. Е. Графічна організація друкованого тексту та його художня інтерпретація засобами складання // Наукові записки Інституту журналістики. –Т.2. – К., 2001. – С. 53-69.

12.  Шевченко В. Е. Елементи оформлення сучасного газетного видання // Наукові записки Ін-ту журналістики. – К., 2000. – Т.1. – С. 88-95.

 

15. Інформаційні ресурси

1.      Документознавство. Основні терміни та визначення. - http://softacademy.іnpu.edu.ua/рrograms/dokumentoznavstvo/10.html#a101

2.      Пасечник Л.  Новые виды нормативных документов в информационном пространстве Украины. – http://libconfs.narod.ru/2004/s8/s8_p21.htm

 

Modifié le: Wednesday 13 January 2016, 14:40