Загальне
Метою викладання навчальної дисципліни «Проектування програмних продуктів у GIS» є формування системи теоретичних знань і набуття практичних умінь і навичок з питань теоретичних основ та використання сучасних методології та технологій розроблення, тестування та експлуатації програмних продуктів, та для моделювання і проектування інформаційних систем, документування та маркетингу програмного забезпечення.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Проектування програмних продуктів у GIS» є :
– вивчення понять, принципів, методології та технологій створення програмних продуктів як сукупності процесів розроблення програмних систем на засадах життєвого циклу (ЖЦ) програмного забезпечення інформаційних систем;
– вивчення призначення засобів об'єктного підходу до проектування програмного забезпечення інформаційних систем;
– вивчення стандартів програмної інженерії;
– вивчення методів створення вимог під час розроблення програмних продуктів;
– вивчення методів та засобів тестування програмне забезпечення сучасними засобами тестування програмних продуктів;
– вивчення стандартів якості під час створення програмного забезпечення інформаційних систем;
– вивчення інструментальних засобів програмної інженерії та їх практичне застосування під час проектування програмне забезпечення інформаційних систем
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
– етапи життєвого циклу програмного продукту;
– як аналізувати, створювати та обирати склад та типи вимог до програмного продукту;
– сучасні процеси проектування та розроблення програмних продуктів;
– принципи управління якістю програмних продуктів;
– методи тестування програмного продукту;
– методології та засоби програмної інженерії;
– методи моделювання для опису об'єктів інформатизації;
– основні підходи та поняття до об'єктно-орієнтованого проектування інформаційних систем;
– як ідентифікувати об'єкти системи, що проектується;
– методи спостереження, опису об'єктів проектування;
– сучасні підходи до маркетингу програмних продуктів.
вміти:
– аналізувати предметну область на основі об'єктно-орієнтованої методології проектування;
– застосовувати основні методи та інструменти розроблення програмних продуктів;
– будувати діаграми у мові UML для формалізації опису предметної області, для якої розроблюється програмний продукт;
– складати специфікацій щодо вимог різних рівнів (вимоги замовника та розробника) на основі аналізу предметної області з використанням стандартної специфікації вимог до програмного продукту, що розробляється;
– проводити порівняльний аналіз процесів проектування і розробки програмних продуктів і робити обґрунтований вибір;
– виконувати формування та аналіз вимог для розроблення програмних продуктів;
– виконувати тестування програмного продукту;
– розробляти документацію, необхідну для тестування програмного продукту;
– працювати з замовником для виявлення вимог до програмного продукту;
– складати технічне завдання на розробку програмного продукту;
– застосовувати методи моделювання для опису об'єктів інформатизації;
– аналізувати та моделювати бізнес-процеси, будувати регламенти зі створення комп'ютеризованих бізнес-процесів;
– ідентифікувати об'єкти системи, що проектується;
– розробляти діаграми динамічних та статичних аспектів інформаційної системи;
– розрізняти і використовувати стандарти групи IDEF;
– будувати діаграми потоків даних;
– розробляти діаграми взаємодії об'єктів інформаційної системи;
– розробляти технічну документацію на програмне забезпечення;
– застосовувати сучасні підходи до маркетингу програмних продуктів.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
- СК 3. Здатність опанувати сучасні технології математичного моделювання об’єктів, процесів і явищ, розробляти обчислювальні моделі та алгоритми чисельного розв’язання задач математичного моделювання;
- СК 4. Здатність проектувати та розробляти програмне забезпечення із застосуванням різних парадигм програмування: структурного, об’єктно-орієнтованого, функціонального, логічного, з відповідними моделями, методами та алгоритмами обчислень, структурами даних і механізмами управління;
- СК 5. Здатність реалізувати багаторівневу обчислювальну модель на основі архітектури клієнт-сервер, включаючи бази даних, для забезпечення обчислювальних потреб багатьох користувачів, обробки транзакцій, у тому числі на хмарних сервісах;
- СК 6. Здатність до розробки мережного програмного забезпечення, що функціонує на основі різних топологій, використовує комп’ютерні системи і мережі передачі даних та аналізує якість роботи комп’ютерних мереж;
- СК 7. Здатність застосовувати методи та засоби забезпечення інформаційної безпеки, розробляти та експлуатувати спеціальне програмне забезпечення захисту інформаційних ресурсів;
Міждисциплінарні зв’язки.
Навчальна дисципліна «Проектування програмних продуктів у GIS» базується на знаннях дисциплін, які вивчалися на бакалаврському рівні, та пов’язана з дисциплінами «Статистичний аналіз у GIS», «Моделювання та аналіз інженерних мереж у ГІС», «Застосування GIS-даних в Internet», та «Розробка прикладних GIS». Знання, отримані після опанування даної навчальної дисципліни, стануть в нагоді під час проходження асистентської практики.