Структура за темами

  • Загальне

    Метою викладання навчальної дисципліни «Проблеми свідомості та самосвідомості в сучасній психології» є забезпечення аспірантів теоретико-методичними засобами розвитку свідомості та самосвідомості особистості, оволодіння практичними навичками самоаналізу, самоспостереження та принципами оздоровчих систем організму людини, а також усвідомлення взаємозв’язків тіла і психіки.
    Клопота Євгеній Анатолійович доктор психологічних наук, професор кафедри психології, Заслужений працівник освіти України


  • Змістовий модуль І: Теоретичні основи свідомості особистості

    Тема 1. Свідомість

    Загальне уявлення про свідомість у вітчизняній та зарубіжній психології. Структура, властивості і функції свідомості. Становлення свідомості особистості. Методи дослідження свідомості.

     

    Тема 2.  Несвідоме

    Історичні аспекти становлення вчення про несвідоме. Види й прояви неусвідомлюваних процесів. Неусвідомлювані механізми свідомих дій. Несвідомі спонукачі свідомих дій. Несвідомі» процеси. Структури суспільного несвідомого. Методи дослідження неусвідомлюваних процесів.

    • Змістовий модуль ІI: Теоретичні основи самосвідомості особистості

      Тема 3. Самосвідомість особистості.

      Погляди на проблему самосвідомості у вітчизняній та зарубіжній науці. Структура самосвідомості та «Я-концепції» особистості. Компоненти самосвідомості: когнітивний (самопізнання), емоційний (відношення до себе), регулятивний.

       

      Тема 4. Захисні механізми особистості.

      Поняття про адаптивні функції захисних механізмів. Рефлексія як психічний механізм самосвідомості. Види захисних механізмів.

       

      Тема 5. Внутрішній світ особистості.

      Життєві цінності. Аналіз своїх можливостей. Самоконтроль та саморегуляція. Самовизначення особистості. Мета як основа професійно-особистісного зростання. Поняття професійний ідеал. Якості сучасного педагога.


      • Змістовий модуль ІІI: Практичні основи саморегуляції особистості

        Тема 6. Міжособистісне сприйняття як засіб самопізнання та саморозвитку.

        Психологічна симптоматика наявності порушень комунікативних стосунків. Усвідомлення суттєвих аспектів власної поведінки завдяки зворотному зв’язку і самоспостереженню. Випробування нових способів і форм поведінки.

         

        Тема 7. Взаємозв’язок тіла і психіки особистості.

        Вплив фізичного стану організму на психіку та навпаки. Психосимантичні прояви організму.

         

        Тема 8. Оздоровчі системи.

        Вітчизняні та зарубіжні оздоровчі системи. Особливості використання оздоровчих систем.

        • Змістовий модуль ІV: Практичні основи тренінгової роботи

          Тема 9. Тренінг як метод навчання.

          Поняття та визначення тренінгу. Види тренінгової роботи.

          Група як мікрокосм. Етапи розвитку групової динаміки.

           

          Тема 10. Перенесення та контр-перенесення.

          Роль педагога у груповій роботі. Поняття переносу. Актуальні відносини та контр-переніс. Емоційний досвід особистості. Міжособистісні транзакції у групі. Переніс педагога. Взаємодія педагога та групи.

           

          Тема 11. Психофізіологічний тренінг як метод пізнання тіла і психіки.

          Поняття тілесно-орієнтованого тренінгу. Зняття тілесних напружень. Оцінка результатів тренінгової роботи.


          • Змістовий модуль V: Засоби самопізнання та саморозвитку

            Тема 12. Теоретичні і практичні аспекти тренінгу самопізнання та саморозвитку.

            Принципи тренінгової роботи. Стадії та процеси тренінгу. Програма тренінгу самопізнання та саморозвитку. Оцінка результатів тренінгової роботи.

             

            Тема 13. Засоби самовдосконалення особистості.

            Релаксація, концентрація, візуалізація та самонавіювання.

             

            Тема 14. Аутогенне тренування.

            Основні поняття та принципи аутогенного тренування. Техніка аутогенного тренування.


            • Підсумковий контроль