Метою курсу є надання систематичних знань студентам спеціальності «Прикладна математика» з основ теорії моделювання, планування та прогнозування роботи суб’єкта, що хазяює, і соціально-економічного розвитку регіону, у тому числі з застосуванням сучасної обчислювальної техніки та новітніх інформаційних технологій. Закріпити теоретичні знання шляхом формування практичних навичок в області планування роботи підприємства та прогнозування і планування соціально-економічного розвитку, оволодіння методологією побудови економіко-математичних і соціальних моделей для проведення системного аналізу відповідно соціально-економічних систем, явищ та процесів; закріплення теоретичних знань шляхом формування практичних навичок в області побудови та дослідження економіко-математичних та соціальних моделей.
Завдання курсу:
Розкриття ролі економічного й соціального моделювання; надання систематичних знань стосовно постановки та розв’язання задач економічного і соціального моделювання. Ознайомлення з основними методами, що використовуються для розв’язку задач мікро- й макроекономічного і соціального моделювання. Розгляд сучасних моделей економічної і соціальної динаміки. Висвітлення особливостей практичних аспектів економічного і соціального моделювання; ознайомлення з основними напрямками та сферами застосування економіко-математичних і соціальних моделей. Розкриття основних критеріїв оцінки адекватності, якості й точності економіко-математичних і соціальних моделей.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– функції корисності та функції попиту. Їх побудову;
– виробничі функції та функції виробничих витрат, їх основні типи;
– поняття оптимальності для підприємства та показники, що його характеризують;
– поняття про недосконалу конкуренцію;
– етапи та принципи побудови економіко-математичних моделей;
– модель міжгалузевого балансу та її розвиток;
– оптимізаційні моделі міжгалузевого балансу;
– характеристики економічної динаміки;
– трендові моделі;
– прикладні динамічні міжгалузеві моделі;
– основні моделі динаміки мікроекономічних процесів;
– економіко-математичні моделі підприємства;
– поняття про моделі соціальних явищ;
– поняття про м’які та грубі моделі;
– моделі суспільних особин;
вміти:
– розв’язувати задачу споживчого вибору;
– будувати виробничі функції;
– моделювати вплив НТП у виробничих функціях;
– розв’язувати задачі використання ресурсів, що взаємно заміняються;
– будувати динамічні моделі мікроекономічних процесів;
– моделювати різнобічні сторони діяльності підприємства та проводити їх аналіз;
– будувати модель міжгалузевого балансу та її різновиди, аналізувати її;
– застосовувати моделі міжгалузевого балансу для аналізу економічних показників;
– будувати оптимізаційні міжгалузеві моделі, проводити їх економіко-математичний аналіз;
– моделювати міжгалузеві виробничі зв’язки;
– моделювати соціальні явища;
– створювати моделі суспільних особин;
– оцінювати параметри моделей за допомогою відомих точних та наближених формул;
– оцінювати адекватність, якість й точність економіко-математичних та соціальних моделей;
– проводити аналіз отриманих розв’язків та робити відповідні висновки.
- Trainer/in: Леонтьєва Вікторія Володимирівна