Мета курсу передбачає ознайомлення студентів із надбаннями української літератури ІІ пол. ХІХ століття, коли вона досягла розвитку кращих традицій попередніх етапів та визрівання нових художніх якостей, показати загальні закономірності саморозвитку художніх систем в українській літературі, як і в інших, а також – специфічні національні особливості, що вирізняли її з-поміж інших літератур світу, розглянути на тлі загального поступу української художньої культури розвиток української прози, поезії та драматургії. Курс має теоретичну та практичну спрямованість. Лекційний курс передбачає ознайомлення з найважливішими темами та проблемами, які формують уявлення про зміст та специфіку української літератури ІІ пол. ХІХ ст. і вимагають системного, узагальнюючого підходу. Система практичних занять разом із системою самостійної роботи дає змогу опанувати новий матеріал, закріпити й деталізувати його або розширити й доповнити матеріал, викладений у лекціях.

Основні завдання курсу полягають у виробленні розуміння особливостей української літератури ІІ пол. ХІХ ст., в засвоєнні найважливіших теоретичних проблем, пов’язаних із вивченням письменства цього періоду, у розвитку навичок аналізу літературних творів та суджень про їх наукову, історичну, художню та естетичну цінність.

Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких результатів:

за підсумками вивчення курсу студент повинен знати:

- основні тенденції розвитку української літератури на конкретному етапі.

- зміст художніх творів, які передбачено програмою для обов’язкового прочитання;

- різні погляди на ті чи ті твори письменників визначеного періоду в різні часи розвитку теоретичної думки;

- біографічні відомості письменників, творчість яких розглядається;

- риси індивідуальних стилів;

- літературний та історичний контекст творчості певного письменника;

- оцінку творчості письменника літературознавчою наукою;

за підсумками вивчення курсу студент повинен вміти:

 - аналізувати той чи інший літературний твір під заданим кутом зору, зокрема аналітично сприймати твір в цілому;

 - визначати його проблематику, складові елементи сюжету,

 - здійснювати пообразний аналіз твору, визначати засоби характеротворення;

 - здійснювати порівняльний аналіз кількох творів;

- виробити власну думку про наукову, художню, історичну та естетичну цінність твору давньої літератури, вдаючись до полеміки з дослідниками;

 - простежити виявлення і розвиток традиції у творах, що вивчаються.

-·засвоєння курсу передбачає набуття компетентностей:

- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;

- здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;

 - здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;

 - навички обдумування;

- прийняття рішень на основі ціннісних світоглядних орієнтирів;

- здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;

 - цінування  різноманіття та мультикультурності;

- навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);

- критичне осмислення основних  світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;

- уміння організувати комунікацію  учнів і вихованців;

 - уміння створювати рівноправний і справедливий клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.

 

 


Кредити: 4
Семестр: 224