"Іміджологія – інноваційна науково-технологічна дисципліна людинознавчого спрямування, що інтегрувала у собі множину гуманітарних, мистецтвознавчих та природничих студій. Місія іміджології – допомогти людям компактно та майстерно використовувати напрацьовані упродовж віків методики ефективної самопрезентації у повсякчасних життєвих інтеракціях, набути морально-психологічної впевненості у діловому спілкуванні, осягнути власне тіло як неповторну й унікальну модель та першооснову власної творчості. В іміджології кожна людина – це насамперед персона, особистість, індивідуальність, яка володіє величезним потенціалом візуалізації свого внутрішнього Я.

Безумовно, інтенсифікація комунікативних процесів у сучасному суспільстві вимагає від особистості значних психологічних й інтелектуальних ресурсів в управлінні враженням про себе та у формуванні власного іміджу як необхідного елементу успішної самореалізації. Саме тому сьогодні затребуваною є професія іміджмейкера – спеціаліста (консультанта) з іміджу, що володіє ефективними технологіями іміджування. Необхідність цієї професії зумовлена передусім новим соціально-культурним, економічним та політичним форматом українського суспільства та феноменом вільної конкуренції у всіх сферах життя людини та структурах суспільства – від конкуренції між людьми, колективами людей до конкуренції між підприємствами, організаціями, товарами та послугами. У таких ринкових відносинах особистість намагається заявити про себе, залишити приємне враження, запам’ятатися через свій індивідуальний імідж. Останній ми розглядаємо як зовнішній публічний образ людини, що відповідає певним соціальним очікуванням.

Зазначимо, виховання конкурентоспроможної особистості – наріжний камінь Болонської системи вищої освіти. На часі напрацювання теоретико-методологічних, прикладних та навчально-методичних позицій для підготовки фахівців у галузі іміджології. В основі такої концептуальної бази лежить гуманістична ідея створення привабливого іміджу людини шляхом актуалізації кращих особистісних характеристик та їх презентації через зовнішність (габітус), поведінку, мовлення. Розкрити резерви індивідуальності можна тільки через актуалізацію потреби у внутрішньому та зовнішньому самовдосконаленні. Програма підготовки майбутніх іміджмейкерів має бути орієнтованою на успіх як ключовий принцип, базова категорія їх професійної діяльності та результат іміджування.

Іміджмейкер – це універсальний професіонал, який повинен вільно володіти знаннями у сфері психології (задля створення сприятливих умов гармонійного розвитку особистості та усунення протиріч між внутрішнім світом людини і його візуалізацією), соціології (задля ефективного моделювання образу особистості у контексті соціальних очікувань та специфіки соціальної перцепції), костюмології (задля формування індивідуального стилю в одязі, здатного виокремити особистість у натовпі), кольорознавства (задля установлення кольорової гармонії з біологічною константою людини) і т. ін. Така багатогранна професійна робота з людським матеріалом здатна спричинити зміни у ставленні особистості до себе як невичерпного потенціалу творчих можливостей та трансформацію самого суспільного конструктора.

Об’єкт іміджологіїлюдина, предмет – внутрішній світ людини, візуалізований в її образі. Концепт імідж використовуємо у значенні образ соціального суб’єкта чи об’єкта, технологічно сформований групою професіоналів (іміджмейкерів / фахівців у галузі іміджології). Зрозуміло, що робота з такими матеріями має базуватися на усвідомленні усієї специфіки буття людини, осягенні множини соціальних та політичних процесів, розумінні культурного контексту епохи, осмисленні економічних критеріїв успішності певного проєкту" (Бондаренко І. Іміджологія: психологія іміджу").



Кредити: 3
Семестр: 224