АНОТАЦІЯ

НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Гендерна компетентність педагога»

для здобувачів ступеня вищої освіти «магістр»

01 Освіта/Педагогіка012 Дошкільна освіта

01 Освіта/Педагогіка013 Початкова освіта


Місце дисципліни в навчальному плані

– дисципліна вільного вибору студента,

цикл професійної підготовки.

 

 

 Загальний обсяг дисципліни: 120 годин, 4 кредити.

 

 Метою викладання навчальної дисципліни «Гендерна компетентність педагога» є забезпечення особистісної готовності студентів-магістрів до впровадження гендерного підходу у соціально-педагогічну діяльність освітніх закладів.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

·       ознайомлення із категоріальним апаратом, методологічними принципами, методами та основними тенденціями розвитку сучасної гендерної освіти;

·       формування уявлення про сутність і специфіку методології гендерного підходу як механізму впровадження ідеї гендерної рівності та недискримінації в освіту;

·       оволодіння навичками практичного застосування гендерних знань в організації досліджень гендерного рівності та недискримінації в освіті.

 

 

 

 

Згідно з вимогами освітньо- професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання:

Знати:

·       зміст базових понять і категорій курсу: освіта, методологія, теорія, підхід, об`єкт, предмет, соціальна андрогінність, гендер, гендерна рівніст, гендерний аналіз, гендерна асиметрія, гендерний вимір в освіті, гендерна складова, гендерний паритет, гендерна роль, гендерна соціалізація, гендерні стереотипи, гендерна педагогіка, гендерний підхід, гендерна чутливість, гендерночутливе освітне середовище, гендерні компетентності, гендерна дискримінація, маскулінність, егалітарні переконання, прихований навчальний план, сексизм, мовленнєвий сексизм, феміннісь, фемінізація.

·       теоретичні та методологічні засади гендерної освіти;

·       сутність гендерного підходу в освіті;

·       принципи і методи гендерної освіти.

Вміти:

·       самостійно встановлювати й розв`язувати завдання, пов`язані з гендерної рівністю та недискримінацією в освіті;

·       співвідносити специфічні завдання, що виникають у практиці роботи педагогічного працівника з контекстом гендерних проблем в освіті;

·       орієнтуватись у методологічних підходах та методах гендерної освіти;

·       організовувати власну проектну діяльність на релевантній гендерної освіті теоретико-методологічній основі.

 

Програма навчальної дисципліни

Тема 1. Вступ. Суспільні передумови появи гендерного напряму в системі соціально-гуманітарного знання.

Тема 2. Гендерні проблеми освіти: історія та сучасність.

Тема 3.Основи гендерної теорії. Визначення наукового апарату та методології

Тема 4. Ґендерні аспекти соціалізації особистості.

Тема 5. Досвід країн Західної Європи та США із становлення гендерного напряму в освіті.

Тема 6. Сучасні тенденції розвитку гендерного підходу в освіті Україні.           Тема 7. Освіта як агент формування ґендерних ролей.

Тема 8. Гендерне насильство (сексизм та буллинг) у школі: різноманіття форм прояву.

Тема 9. «Гендерна нейтральність» навчально-виховного процесу.

Тема 10. Гендерне виховання.

Тема 11. Гендерна культура, гендерна чутливість, гендерна толерантність.

    

  

Кредити: 3