Вивчення діяльності прес-служб та інформаційних агентств є необхідною складовою професійної підготовки майбутнього спеціаліста у галузі журналістики, передусім електронних ЗМІ й відповідає навчальному плану факультету журналістики. Курс передбачає ознайомлення не тільки з історією формування, різновидами за сферою діяльності, структурою і принципами організації прес-служб, головними функціями, напрямками роботи і завданнями державних та комерційних прес-служб та інформаційних агентств, а також вироблення навичок добору і обробки інформації, підготовки текстових й інших матеріалів для опублікування й розміщення на сторінках електронних ЗМІ, розробки виступів, промов та організації і проведення різних заходів задля популяризації та підняття іміджу умовної організації чи підприємства, розуміння напрямків діяльності в кризових ситуаціях, обізнаності в правовій та законодавчій базі щодо роботи інформаційних агентств.
Профілюючий курс зорієнтований навчити студентів-журналістів формувати власні принципи і методи організаційно-оперативної взаємодії з різними видами ЗМІ, привити навички роботи в прес-службах різних організацій, підприємств ..., інформагентств, що сприятиме орієнтуванню молодого фахівця в державному та світовому інформаційному просторах.
Дисципліна викладається на 4 курсі (протягом 1 семестру) для студентів спеціальності „журналістика” та „видавнича справа та редагування”, передбачає 12 лекційних, 12 практичних занять, 2 навчальні модулі й завершується заліком.
Під час вивчення курсу студенти розширюють і поглиблюють знання про способи розповсюдження та обмін інформацією в системі суспільних інститутів, організацію та планування зв’язків із громадськістю, нові підходи та методи в становленні й розвитку електронної журналістики. В той же час майбутні спеціалісти знайомляться із новими можливостями глобальної комп’ютерної мережі Інтернет – важливим інформаційним ресурсом, що забезпечує функціонування всіх сфер сучасного суспільства.
Унаслідок виконання завдань до практичних занять та самостійної роботи студенти матимуть доступ у комп’ютерних класах до мережі Інтернет як користувачі, що дозволить їм у режимі он-лайн створювати індивідуальні запити до інформаційних служб та агентств із використанням ключових слів, фільтрації результатів пошуків за відповідними характеристиками запропонованих документів, співпрацювати з електронними ЗМІ тощо. Такі інноваційні підходи у вивченні дисципліни ,,Прес-служби та інформаційні агентства” сприятимуть зростанню їх професійного рівня та розвиткові незалежної журналістики в Україні.
У підсумку студенти оволодівають широким спектром знань про прес-служби (політичні, дипломатичні, економічні, конфесійні, соціуму, а також різних видів ЗМІ та приватних осіб), також знайомляться з історією, сучасним станом, напрямками діяльності найпопулярніших вітчизняних і найбільших закордонних інформаційних агентств, набувають практичних умінь та навичок співпраці з структурними підрозділами та представниками різного роду установ і підприємств, що сприятиме у подальшому самостійно провадити журналістську діяльність у інформаційному просторі реґіону, України чи за кордоном.

ІІ. МЕТА І ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ

МЕТА КУРСУ полягає у ознайомленні студентів з різними типами та видами прес-служб та напрямками й організацією діяльності провідних власнеукраїнських і відомих закордонних інформаційних агентств, специфікою роботи інформаційних служб – найголовнішого джерела оперативної інформації; а також набутті практичних навичок у сфері зв’язків з громадськістю та вмінні знаходити, обробляти, аналізувати та використовувати необхідну інформацію і створювати власні матеріали,що сприятиме організації самостійної журналістської діяльності.

ОСНОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ курсу ,,Прес-служби та інформаційні агентства” є:
- розгляд діяльності інформаційних служб (інформаційні управління, інформаційно-аналітичні підрозділи, прес-служби, прес-центри, управління та центри по зв’язкам із громадськістю, прес-бюро, прес-секретар, прес-аташе тощо) нашого регіону, всеукраїнських та найбільших іноземних агентств;
- вивчення специфіки основних напрямків роботи, функцій, структурних підрозділів, різновидів прес-служб, специфіки роботи фахівці у прес-службі (аналітик-дослідник, творча літературна група, модератор (ведучий прес-конференції, дискусій), спічрайтер, оглядач, прес-секретар та ін.);
- оволодіння практичними навичками інформаційного висвітлення, забезпечення інформацією, проведення прес-конференцій, брифінгів, інформаційних зустрічей журналістів та технікою розповсюдження офіційних повідомлень, заяв, прес-релізів і інших видів інформаційних матеріалів.

За підсумками вивчення курсу студент повинен знати:

- історію формування, сучасний стан та напрямки роботи і головні завдання прес-служб та інформаційних агентств;
- принципи добору, обробки та розповсюдження інформації;
- правову і законодавчу базу та інші нормативні документи щодо роботи цього різновиду електронних ЗМІ;
- напрямки діяльності інформаційних служб, їх структурні підрозділи, функції у плануванні діяльності, підготовці та розповсюдженні ЗМІ офіційних повідомлень про найважливіші події;
- рейтинг і положення національних та іноземних інформаційних агентств на глобальному інформаційному ринку.
За підсумками вивчення курсу студент повинен уміти:
- співпрацювати з прес-службами та здобувати необхідну інформацію про будь-які події, що відбуваються у крані чи світі;
- знаходити, обробляти та використовувати необхідну інформацію,
- організовувати та проводити зустрічі, прес-конференції, брифінги;
- володіти технікою розповсюдження повідомлень, заяв, прес-релізів та інших видів інформаційних матеріалів.
- орієнтуватися у світовому інформаційному просторі;
- сформувати власне бачення організаційно-оперативної взаємодії з різними видами ЗМІ, що сприятиме самостійному провадженню журналістської діяльності в інформаційному чи іншому видові висвітленні актуальних питань.


ІІІ. МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ЗВ’ЯЗКИ
Навчальна дисципліна ,,Прес-служби та інформаційні агентства” тісно пов’язана з курсами ,,Технічні засоби масової комунікації”, ,,Електронні видання та Інтернет”, ,,Журналістська етика”, ,,Зарубіжна журналістика”, ,,Реклама та PR”.
Кредити: 3
Семестр: 224