Мета та завдання навчальної дисципліни
Як навчальна дисципліна «Суддівство в обраному виді спорту» є одним з основних предметів підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту. Становлення рівня професійної майстерності майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту залежить від того, наскільки своєчасно і вірно будуть закладені його основи в процесі навчання.
Мета курсу – розкрити основні напрямки професійної майстерності майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту та шляхи його формування, навчитися оцінювати їх професійну майстерність та ознайомитись з досвідом провідних суддів з видів спорту. Створити уявлення у студентів про порядок організації та проведення змагань з обраного виду спорту, про методику підготовки судді з обраного виду спорту.
Вивчення дисципліни сприяє розширенню світогляду фахівців, підвищує їх теоретичний рівень, формує практичні навички організації суддівства змагань, стимулює самопізнання.
Одне з головних завдань курсу «Суддівство в обраному виді спорту» спрямовано на поглиблене вивчення і засвоєння основ професійної майстерності майбутнього фахівця з суддівства спортивних змагань, знайомство зі структурою підготовки та проведення змагань. Вивчення дисципліни сприятиме формуванню у майбутнього судді з виду спорту його професійного кредо, вміння бачити мету, визначити завдання і правильно підібрати засоби, методи і форми для їх успішної реалізації. Сприяти розвитку у студентів творчого 3 мислення, вміння знаходити нові шляхи та форми роботи у сфері спортивного суддівства, а також удосконалення їх рухових вмінь та навичок. Програма визначає основний зміст та структуру навчального предмету.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
Соціально-особисті компетенції: Підготовленість до самостійного виконання конкретних видів діяльності, уміння вирішувати типові професійні завдання і оцінювати результати своєї праці, здатність самостійно набувати нових знань і умінь за фахом. Уміння самостійно виконувати конкретні види діяльності. Уміння вирішувати типові професійні завдання і оцінювати результати своєї праці. Уміння самостійно набувати нових знань і умінь за фахом. Інструментальні компетенції: Здатність використання нових методів, інтерактивних та інформаційних технологій навчання у професійній діяльності. Уміння використовувати активні методи, інтерактивні та інформаційні технології навчання у професійній діяльності.
Загально-професійні компетенції: Готовність до здійснення суддівського і педагогічного оволодіння управлінськими навичками у професійній сфері. Знати професійну термінологію. Вміти вільно володіти державною мовою України, культурою професійного мовлення і суддівською підготовкою.
Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Теорія і методика суддівства з обраного виду спорту» має тісний зв'язок з дисциплінами підготовки фахівців фізичного виховання та спорту такими, як: «Теорія та методика спортивного тренування» - цей зв'язок дає уявлення про структуру підготовки спортсменів, їхню психологію; «Організація та проведення спортивних змагань» – забезпечує знаннями з методики підготовки, планування та проведення змагань. Знайомитись з методикою складання та ведення документів планування та звітності, про проведення спортивних змагань; «Педагогіка та психологія» – дають уявлення про основні принципи виховання та навчання молоді, психології спортсменів, особливості розвитку психічних та фізичних якостей спортсменів різних вікових груп.
Кредити: 3
Семестр: 224