Курс "Сучасна українська література" передбачає вивчення особливостей розвитку сучасної української літератури з огляду на такі її естетичні орієнтації, як неопозитивізм, неомодернізм, передпосмодерні явища, постмодернізм, феміністичне письмо альтернативне самовираженя, різноманітні стильові явища. Розглядається літературно-естетична дискусія про постмодернізм і його особливості в українському письменстві. Аналізується творчість найпомітніших літературних постатей сучасних майстрів слова,  стильова специфіка їхнього письма. 

Метою викладання навчальної дисципліни «Сучасна українська література» передбачено оволодіння студентами знань із сучасного українського літературного процесу, через отримання повноцінного уявлення про предмет курсу.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Актуальні проблеми сучасного українського літературознавства» полягають у аналізі основних літературознавчих проблем, виробленні аналітичного підходу до їх осмислення й усвідомлення, вмінь формувати й відстоювати власну наукову точку зору.

 

Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей: 

 

№ з/п

Програмні компетентності

Результати навчання

1.       

Інтегральна

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в процесі навчання і професійної діяльності, що передбачає застосування теорій та методів літературознавства і характеризується комплексністю та невизначеністю умов 

Знати традиційні й новітні теорії та методи літературознавства як підґрунтя системного підходу до вивчення літератури

 

Уміти творчо, критично, аналітично добирати і використовувати літературознавчі методології задля досягнення навчальних і професійних цілей

2.       

Загальні

Здатність учитися й оволодівати сучасними знаннями,  опрацьовувати та аналізувати інформацію з різних джерел, зокрема, з використанням інформаційних і комунікаційних технологій

Знати традиційні і сучасні джерела інформації, можливості інформаційних і комунікаційних технологій у процесі вивчення літератури

 

Уміти  віднаходити та використовувати джерела офіційної інформації про актуальні проблеми та основні тенденції розвитку сучасного літературознавства, працювати з бібліотечними фондами, фаховими філологічними виданнями

3.       

Дотримання етичних норм, повага до різноманіття та мультикультурності в процесі навчання і професійної діяльності  

Знати етичні норми як передумову створення сприятливих умов для виконання професійних обов’язків

 

Уміти діяти відповідно до етичних міркувань, соціально свідомо, коректно, із урахуванням різноманітності та мультикультурності як у колективі

4.       

Уміння виявляти, ставити та вирішувати актуальні фахові проблеми, працюючи в команді та автономно

Знати теоретичні проблеми, пов’язані з вивченням української літератури, перспективи удосконалення знань та особливості їх застосування в умовах зміни умов діяльності та професійних завдань 

Уміти в команді та самостійно з високим рівнем автономності виявляти, ставити та вирішувати фахові проблеми у процесі професійної діяльності

5.       

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях та професійній діяльності

Знати вимоги навчальної програми з української літератури

Уміти реалізовувати навчальну програму з української літератури в навчальних закладах,  відповідально ставитися до забезпечення якості знань здобувачів освіти.

6

Фахові

Здатність використовувати в професійній діяльності системні знання про основні періоди розвитку української літератури  від давнини до ХХІ століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу

Знати  основні періоди розвитку української літератури  від давнини до ХХІ століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу

 

Уміти застосовувати знання про основні періоди розвитку української літератури  упродовж історії її розвитку, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу з метою забезпечення якості літературної підготовки в навчальних закладах

 

 

7

Уміння здійснювати літературознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів

Знати особливості літературознавчого аналізу текстів різних стилів і жанрів

Уміти здійснювати літературознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів з огляду на виховну, естетичну мету вивчення художнього твору 

8

Уміння використовувати виховний потенціал української літератури задля  створення сприятливого психологічного  клімату.

Знати виховні можливості певної твору літератури, його зорієнтованість на суспільні цінності та головні вимоги до виховання учнів 

 

Уміти застосовувати можливості художньої літератури для зацікавлення здобувача освіти предметом, їхнього інтелектуального та літературно-естетичного розвитку, формування і розвитку особистості

 


Кредити: 4
Семестр: 224