Зміст курсу «Техніка адміністративної діяльності» передбачає надати студентам знання про закономірності побудови, функціонування й розвитку трудових та громадських організацій, органів державної влади та місцевого самоврядування, а також про поведінку їх членів. На сучасному етапі створюється нове бачення ролі менеджера в органах державної влади та місцевого самоврядування, усвідомлюється необхідність оновлення завдань, що стоять перед керівниками організацій відповідно до вимог, яким повинно відповідати демократичне суспільство з ринковою економікою. Одним з головних завдань діяльності адміністративного апарату як приватних фірм, так і державних установ – організація ефективної діяльності структурних підрозділів, з метою реалізації діючих завдань даної організації, органів державної влади та місцевого самоврядування. Досягти цього можна за рахунок удосконалення процесу управління. Сучасний менеджер повинен досконально знати структуру адміністративного апарату та його відділів, чітко уявляти собі процес управління, знати його психологічні особливості.
Дисципліна «Техніка адміністративної діяльності» побудована з використанням сучасних досягнень у галузі теорії організації та управління. Її вивчення сприятиме формуванню у фахівців адміністративного мислення, вміння розуміти й аналізувати проблеми розвитку організацій, органів державної влади та місцевого самоврядування.
Методологічна теза, покладена в основу курсу, визначається у таких напрямах:
удосконалення організаційного процесу та організаційної культури у сучасних трудових об’єднаннях;
перехід до гнучких організаційних структур; взаємодії комунікативних та психологічних технологій;
залежність успіху органів державної влади та місцевого самоврядування від її здатності до змін, інновативності, зв’язків з громадськістю;
визнання визначної ролі людини, позиція і активність якої значною мірою впливає на ефективність діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування;
підвищення соціальної відповідальності органів державної влади та місцевого самоврядування тощо.
Метою викладання дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань формування організаційної культури; теоретичних основ комунікативної науки, основних моделей комунікації, а також методики, методології та інструментарію паблік рилейшнз (PR); вивчення PR, як однієї з функцій менеджменту та елемента комплексу маркетингових комунікацій, що надасть змогу сформувати практичні навички багатоаспектного застосування прийомів паблік рилейшнз в різних комунікативних ситуаціях, пов’язаних з діяльністю в суспільній та економічній сферах, в тому числі діяльністю органів державної влади та місцевого самоврядування.
Завданням дисципліни є узагальнення теоретичних засад зв’язків з громадськістю, особливістю застосування технології зв’язків з громадськістю у суспільстві, розуміння основних тенденцій та напрямів їх еволюції; визначення суті, принципів, системи характеру та типології PR-технологій; визначення основних напрямів і каналів здійснення комунікацій; опанування методами і формами застосування сучасних PR-технологій у практичній діяльності; дослідження зарубіжного та вітчизняного досвіду використання PR-технологій для формування та підвищення позитивного іміджу суб’єкта комунікації з позицій загально-цивілізаційних цінностей, світового досвіду та осмислення наукових здобутків; набуття навичок розроблення та впровадження заходів зв’язків з громадськістю, зокрема, у сфері публічного врядування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
об’єкт та предмет курсу;
сутність та психологічний зміст процесу управління, його принципи, елементи та взаємодію основних складових;
моделі організаційної культури;
механізми управління організаціями різних рівнів та форм власності;
фактори, що впливають на організаційну культуру та корпоративну політику;
правила і норми діяльності організації, в тому числі органів державної влади, місцевого самоврядування та громадськості;
основні види комунікативних технологій, що забезпечують ефективну співпрацю із зовнішнім середовищем;
основні види, шляхи комунікацій та документообіг в організації;
технології просування корпоративного іміджу;
складові професійної етики;
історію виникненням та теоретичні основи зв’язків з громадськістю (PR);
сутність, місце та функції зв’язків з громадськістю у сучасній виробничій, економічній, політичній та міжнародній сфері діяльності підприємства/організації;
практичні методи та інструментарій зв’язків з громадськістю;
головні прийоми співпраці з засобами масової комунікації та інформації;
фундаментальні морально-етичні засади при використанні PR-технології;
правові аспекти діяльності у сфері зв’язків з громадськістю (вітчизняні та зарубіжні).
вміти:
визначати стандарти організації (установи);
забезпечувати розроблення процедур прийняття рішень в організації (регламенти, правила), системи здійснення контролю в організації (інструкції, положення);
з урахуванням статуту організації, структури та корпоративної культури розробляти правила внутрішнього трудового розпорядку;
впроваджувати механізми ефективної реалізації корпоративної політики;
вирішувати основні психологічні проблеми процесу управління, налагоджувати взаємодію його складових;
розпізнавати різні види та причини конфліктів у колективах, знаходити шляхи їх розв’язання;
давати раціонально-критичну оцінку етичних відносин у трудових колективах;
налагоджувати ефективну роботу організації із зовнішнім середовищем;
розробляти, виготовляти та поширювати інформаційні матеріали в рамках PR-кампаній;
застосовувати основні методи роботи із засобами масової комунікації та інформації;
розробляти медіа-план PR-кампанії підприємства/організації;
визначати стратегічні цілі та мету кампанії зв’язків з громадськістю (в залежності від мети кампанії) у різних економічних, виробничих та політичних ситуаціях;
аналізувати результати проведених PR-акцій.

Кредити: 3
Семестр: 222