Загальне
Предметом вивчення навчальної дисципліни є наукові засади, теоретичні моделі, стратегії і принципи сталого розвитку в контексті соціально-економічного потенціалу сталого розвитку з урахуванням, з одного боку, численних факторів зовнішнього середовища, а з іншого – таких, що зумовлені причинами внутрішнього походження, у зв'язку з обранням євроінтеграційного вектору розвитку України.
Метою вивчення дисципліни «Сталий розвиток» є ознайомлення з концептуальними засадами сталого розвитку суспільства, набуття знань і світогляду, щодо стратегії сталого розвитку як на міжнародному, так і на національному та локальному рівнях, оволодіння вміннями вирішення завдань у різних галузях професійної, наукової, культурної та побутової сфер діяльності на основі вивчення концептуальних положень моделі сталого розвитку людства, стратегій розвитку цивілізації з метою збереження довкілля, можливостей забезпечення добробуту людини та підготовки суспільства до вирішення проблем, з якими воно зіткнеться в майбутньому.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:
– вивчення основних положень теорії та методології сталого розвитку соціальних систем;
– вивчення основних принципів, засобів, методів забезпечення безпеки та збереження здоров'я при взаємодії людини з різним середовищем проживання, у тому числі в умовах освітнього середовища;
– зрозуміння ролі соціального та екологічного факторів у сталому життєзабезпечуючому довгостроковому розвитку;
– набуття вмінь аналізу, політичних, економічних та соціальних процесів у контексті сталого розвитку;
– вдосконалення вміння проводити дослідження, що базуються на ідеях сталого розвитку в рамках інших дисциплін та напрямів;
– вироблення практичних навичок у галузі розробки та реалізації довгострокових програм сталого розвитку.