Загальне
Кафедра: Терапії та реабілітації, ІV корпус, ауд. 301
Автор дисципліни : д.б.н., професор Богдановська Надія Василівна
Викладач дисципліни : к.б.н., доцент Страколист Ганна Миколаївна
E-mail : nat.pozmogova@gmail.com
Телефон: (061) 228-75-53(кафедра)
Консультації: щочетверга, ІV корпус, ауд. 301 або за попередньою домовленістю чи ел.поштоюМета: формування у студентів глибокого розуміння етичних та деонтологічних принципів, що лежать в основі професійної діяльності у галузі фізичної терапії. Основним завданням є надання студентам необхідних знань та навичок для вирішення етичних дилем та ситуацій, які можуть виникнути у процесі взаємодії з пацієнтами, їхніми сім'ями та іншими спеціалістами.
Завдання навчальної дисципліни:
- ознайомлення з основними етичними принципами, які керують діяльністю фізичного терапевта, такими як принципи доброчесності, автономії, справедливості тощо;
- розгляд етичних аспектів стосунків між фахівцем та пацієнтом, зокрема, конфіденційності, довіри та поваги до особистості клієнта;
- вивчення процедур етичного прийняття рішень у складних ситуаціях, які можуть виникнути в ході лікування та реабілітації;
- розгляд деонтологічних аспектів професійної практики, включаючи відповідальність за дії та вирішення конфліктних ситуацій;
- аналіз класичних та сучасних випадків, пов'язаних із етичними аспектами у фізичній терапії, для розвитку критичного мислення та уміння застосовувати отримані знання на практиці.
Зміст дисципліни (тематика):
Тема 1. Етичний кодекс фізичного терапевта. Свобода та відповідальність у професійній діяльності фізичних терапевтів та ерготерапевтів.
Тема 2. Мотиваційне інтерв’ю. Принципи побудови стосунків з клієнтом в процесі інтерв'ювання.
Тема 3. Зворотній зв'язок.
Тема 4. Між-, мульті-, трансдисциплінарна команда.
Тема 5. Особливості спілкування з особами з різними нозологіями та/чи визначеною інвалідністю.
Тема 6. Взаємодія фізичний терапевт – пацієнт.
Тема 7. Визначення базових факторів спілкування та власного міжособистісного стилю спілкування.
Тема 8. Конфлікти в медичній сфері та їх причини.
Тема 9. Стилі поведінки в конфліктній ситуації.
Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до заліку.