Sekcja ogólna
Метою викладання навчальної дисципліни «Розвиток малих жанрових форм модерністської літератури» є вивчення малих жанрових структур (поезія в прозі, етюд, шкіц, нарис, образок тощо) модерністської літератури, вироблення розуміння їх специфіки, функціонування того чи іншого жанру в творчості письменників кінця ХІХ - початку ХХ століття.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Розвиток малих жанрових форм модерністської літератури» є повна характеристика жанрів малої прози, їх підзаголовків, класифікація й аналіз творів маловідомих письменників, поглиблення курсу «Історії української літератури кінця ХІХ – початку ХХ століття».
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
знати:
– визначення жанру, жанрові підзаголовки малої прози;
– класифікації жанрових новоутворень;
– загальну характеристику творчості письменників-модерністів;
– основні літературознавчі розвідки по творчості цих письменників;
– імена дослідників малих жанрових форм.
уміти:
– аналізувати художні твори під заданим кутом зору, зокрема:
– визначати жанр, жанровий підзаголовок твору;
– розташовувати твір за класифікаційним розподілом;
– визначати символічну структуру твору;
– визначати художній напрям тексту;
– здійснювати порівняльний аналіз кількох творів;
– самостійно аналізувати художні твори;
– виробити власну думку про наукову, художню, історичну та естетичну цінність твору.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
Інтегральна компетентність:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
Загальні компетентності:
- здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
- навички обдумування;
- здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;
- цінування різноманіття та мультикультурності;
- навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);
- критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- уміння організувати комунікацію учнів і вихованців;
- уміння створювати клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.
Горбач Наталія Вікторівна, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури