Однією з найважливіших сфер життя сучасної людии є її професійне спілкування. Фахівці з проблем спілкування виокремлюють професійну (ділову) комунікацію, як таку, що відбувається в умовах конкретної діяльності і є її засобом. Вона вбирає в себе особливості цієї діяльності і є її важливою частиною. Професійна (ділова) комунікація виникає як цілеспрямований інформаційний обмін щодо питань професійної діяльності та взаємодії з метою організації процесу діяльності і вирішення проблем, що виникають у певних ситуаціях.
Професійне спілкування, спираючись на загальні норми, часто має індивідуальний характер і виявляється у способах спілкування, що їх обирає суб'єкт у певних комунікативних ситуаціях.
Для того, щоб вибирати конструктивні стратегії і способи спілкування, суб'єкти взаємодії повинні мати уявлення щодо закономірностей цих процесів і їх можливостей.
Крім того, кожній людині тією чи іншою мірою властива потреба у спілкуванні, налагодженні соціальних контактів, створенні певного соціального оточення, і, насамперед, у своїй професійній сфері.
Саме знання щодо розуміння і формування соціально-психологічної компетентності в професійній комунікації і є основною метою даного курсу.
Предметом розгляду на лекційних і практичних заняттях курсу стануть питання щодо того, які комунікативні компетенції дають можливість ефективного вирішення проблемних ситуацій в сфері професійної діяльності, які універсальні закономірності процесу спілкування важливо знати сучасному фахівцю, як психолого-акмеологічний підхід забезпечує розвиток особистості в її професійній діяльності і комунікації.
- Docente: Спіцина Лариса Валеріївна