Тема 3. Доросла людина як суб’єкт освіти і навчання

1.     На підставі вивчення характеристик дорослої людини, наведені різними вченими, сформулюйте власне визначення «дорослості», аргументуйте його й запишіть у зошиті.

2.     Використовуючи список основної й додаткової літератури, письмово в зошиті охарактеризуйте закономірності психофізіологічного розвитку дорослих: чергування стабільних і кризових фаз, гетерохронність (нерівномірність розвитку психічних функцій у різні вікові періоди), кумулятивність, провідна роль соціокультурного контексту.

3.     Виберіть із кола своїх знайомих дорослу людину, яка зараз десь навчається й попросіть її відповісти на такі питанні:

а) що вас спонукало продовжувати навчання у дорослому віці?

б) чи комфортно вона себе відчуває у позиції “учня”?

в) які форми навчання (лекції, семінари, дискусії, практикуми та ін.) їй найбільш до вподоби?

г) чи планує вона продовжувати навчання надалі і навіщо?

д) чи знає вона, що таке андрагогіка?

Проаналізуйте отримані відповіді та складіть «Портрет дорослого учня».