Самостійне завдання 1

 Практичне завдання –  аналіз профілактичних концепцій Л.С.Виготського – про психічну активність, В.П.Сімонова – про емоційний резонанс та емоційний голод, Мелані Кляйн – про теорію прив’язаності дитини в процесі розвитку. 

Ознайомитись із змістом концепцій у додатку та проаналізувати їх за настцпними критеріями.

Вимоги до виконання та оформлення:

Довільна форма (презентація, доповідь, таблиця тощо). 



Існує багато теорій розвитку людини, які відрізняються за своїми підходами та методологією. Для порівняння теорій розвитку людини можна використовувати наступні критерії:

  1. Підход до розвитку: теорії можуть бути орієнтовані на розвиток фізичних, психологічних або соціальних аспектів людини, або на всі аспекти разом.

  2. Концепція людини: деякі теорії описують людину як активного творця свого власного розвитку, тоді як інші розглядають її як пасивного приймача зовнішніх стимулів.

  3. Фокус на віковій динаміці: деякі теорії розвитку людини орієнтовані на конкретні вікові періоди, такі як дитинство, підлітковий вік або дорослість, тоді як інші розглядають розвиток протягом усього життя.

  4. Теоретична база: деякі теорії базуються на біологічних, психологічних або соціальних теоріях, тоді як інші використовують інтердисциплінарний підхід.

  5. Підтримка науковими дослідженнями: деякі теорії мають значну кількість наукових досліджень, що їх підтверджують, тоді як інші теорії є менш обґрунтованими.

  6. Практична значущість: теорії можуть мати практичне застосування, таке як розробка програм виховання, терапії, дидактичних методик тощо, або бути використані в академічних дослідженнях, або ж бути відкритими для дискусій та дебатів.