Практичні заняття 10-12

«Медіаграмотність». Концепція розвитку медіаграмотності (за Поттером). Шкідливий вплив на здоров’я телевізійної та комп’ютерної залежності. «Цифрова недоумкуватість», «Інтернет-психоз», «завмерлий погляд», педагогіка переживання. Особливості розвитку мислення, мовлення, пам’яті, вольової сфери, сфери почуттів та вмінням співпереживати. Цифрова гуманістична педагогіка та позитивний потенціал застосування цифрових технологій. Способи профілактики та подолання цифрової залежності в дітей. 

Раннє втручання. Підтримку та розвиток компетентності батьків. Принципи послуги раннього втручання: сімейноцентрованість, міждициплінарність та командність. Функціональний підхід. Реалізація програм раннього втручання в природньому середовищі з використанням повсякденних рутин. Алгоритм надання послуги раннього втручання. Хронометраж послуги раннього втручання. 

Ігрова діяльність дітей. Теорій сучасної наукової інтерпретації ігрової діяльності (Л.Артемова, Р. Жуковська, Т. Маркова, Н. Михайленко, Е.Костяшкін, Б.Кобзар, О.Огородніков, К.Агафонова, Л.Веденісова, Р.Зіміна, В.Чубенко та ін. Онтогенез гри, значення та вили ігор. Структура ігрової діяльності дітей як системного явища. Діагностичні методики для виявлення ігрових умінь та ігрових навичок дітей дошкільного віку. Особливості добору методик та способи їх обробки. Складання протоколу спостережень за процесом ігрової діяльності, складання протоколу бесіди за тематикою гри. Діагностика міжособистісних стосунків дітей в процесі гри. Ознайомитись з особливостями діагностування дітей різного віку. Складання перспективного плану роботи з організації ігрової діяльності дітей з ООП. Методика організації ігор різного типу в роботі з дітьми раннього віку. Моделювання ігрових ситуацій та вирішенню педагогічних ситуацій. 


«Учіння», «навчальної діяльності». Способи оволодіння досвідом – внутрішній (гностична діяльність, вторинне учіння) та зовнішній (предметні дії, первинне учіння) Ознаки навчальної діяльності. Причини та прояви особливостей навчальної діяльності дітей з ООП. Інтелектуальні дії, мисленнєві операції за С.Л. Рубінштейном (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація та інші). Теорія П.Я. Гальперіна про поетапне формування розумових дій як засіб розвитку особистості в навчальній діяльності. Піраміда навчання. Проекція порушень розвитку дітей на піраміду навчання. Ознайомитись з проекцією навичок і видів діяльності дітей на піраміду навчання. Труднощі у навчанні. Методи діагностики труднощів у навчанні. Прийоми запобігання виникнення труднощів у навчанні. Психогігієна навчання.