Самостійне завдання 5

Самостійне завдання 5 ПІДГОТОВКА ДО РОЗРОБКИ ПСИХОДІАГНОСТИЧНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ

 Мета: сформувати навички практичного використання теоретичних знань у плануванні роботи над створенням психодіагностичного інструмента; розвинути навички креативного вирішення завдань та навички групової взаємодії у процесі організації та здійснення діяльності спрямованої на генерування нових ідей. 

Виконайте самостійне завдання. Сплануйте розробку психодіагностичного інструмента. 

Методичні рекомендації до виконання завдань самостійної роботи. 

Виконання самостійної роботи об’єктивується у звіті, який здобувачі готують за результатами виконання кожного етапу. 

Звіт являє собою низку виконаних завдань, представлених послідовно й у завершеній формі. 

Питання попередніх характеристик психодіагностичного інструмента обговорювалося та частково вирішувалося на лекційному занятті № 5 «Планування розробки психодіагностичного інструментарію». Зокрема, це включає встановлення типу психодіагностичного інструмента: об’єктивний тест, опитувальник або проєктивна методика; формат проведення (індивідуальний, груповий). 

Також необхідно визначити структуру: − назви шкал вимірювання, їхню кількість; − тип пунктів або завдань, їхню кількість та формат (питання, твердження, задачі), розподіл за шкалами; − формат відповідей, кількість варіантів відповідей, опис стимульного матеріалу; − процедура проведення дослідження; − спосіб обробки та інтерпретації результатів дослідження; − формат звіту. 

Основними джерелами валідності можуть бути зв’язок із теоретичними положеннями (внутрішня валідність), ступінь очевидної валідності, основні критерії валідності: 103 − об’єктивний (продуктивність виконаних завдань за одиницю часу, що релевантно здебільшого об’єктивним тестам); − проєктивно-рефлексивний (звернення до суб’єктивного досвіду досліджуваного, який є унікально-специфічним, що більшою мірою відповідає опитувальникам та проєктивним методикам); − фізіологічний вплив на стан досліджуваного (здебільшого для об’єктивних тестів). Організаційний аспект підготовки до лабораторного заняття. 

Необхідно створити робочу групу, яка працюватиме над розробкою конкретного психодіагностичного інструмента. Втім, здобувач може працювати самостійно. Бажано чітко розподілити ролі у групі у роботі над окремими завданнями. 

Після завершення роботи необхідно звітуватися про виконане завдання і представити цілісний план розробки психодіагностичного інструмента. Звіт про виконання практичного завдання: 

1. Попередні характеристики психодіагностичного інструмента. 

2. Основні джерела валідності психодіагностичного інструмента. 

3. Готовий план розробки психодіагностичного інструмента.