Тема 4. Натюрморт в змішаній техніці

Змішана техніка - методика як така і термін в різних тезаурусах, зазвичай має на увазі використання декількох технологій або способів при створенні артефактів; спочатку і насамперед - в образотворчому мистецтві, - графічних, скульптурних і живописних творів, в реставраційних роботах - при відтворенні, відновленні тих чи інших об'єктів; в даний час також іменується - застосування різнорідних прийомів в кінематографічної, мультимедійної практиці (сам цей, останній, термін вже містить - розглянутий: лат. multi - багато і лат. media - посередництвом, спосіб, техніка).
Певною мірою, багато традиційних видів образотворчого мистецтва вже включають ряд прикладів використання інструментарію і матеріалів різної технологічної приналежності. Так, наприклад, будь-яка акварельна штудія або робота гуашшю передбачає створення на папері олівцем малюнка, композиції, безпосередньо перед початком роботи акварельними або іншими водорозчинними фарбами, що важливо - на тому ж аркуші. Також і живопис, особливо - фігуративний, що має на увазі предметність в якості основної характерної своєї риси, включає попередній малюнок, як відомо, спочатку належить до графіку, будь то навіть малюнок пензлем (та ж китайська академічний живопис в європейському розумінні відноситься до графіку - туш на рисовому папері). Тобто традиційні пластичні техніки поєднуються з прийомами і техніками, характерними для різних видів прикладного мистецтва.

Особливості техніки "А-ля Прима" в акварелі:

✅ використовуємо для сумішей одно пігментні фарби; в цьому випадку чим професійніше серія фарб - тим соковитіше вийде робота)

✅ враховуємо інші характеристики кольорів - прозорість і покриваність, і намагаємося змішувати прозорі з прозорими, а покриваючи з покриваючими для максимальної передачі глибини роботи

✅ для темних ділянок додаємо в суміші не тільки глухі відтінки, але і пігменти, у яких висока покриваність здатність

✅ папір можна використовувати будь-який; наприклад, целюлозу, тому що вона зберігає яскравий колір, і сатинову текстуру - однак на ній треба працювати швидко і сміливо

✅ для завершення роботи допускається додати тільки кілька уточнюючих мазків у другому шарі, оскільки повторна покриваність заливки може зіпсувати ефект, створений фарбою в перший раз