Питання до розділу 1

  •  Які складові частини термінів «нейропсихологія» та «нейролінгвістика»? Що позначає кожна з них?
  •  Витоки вчень о локалізації мовлення у мозку (Галь, Брока, Верніке).
  •  Які розділи нейропсихології та нейролінгвістики?
  •  Яка спеціфіка мовленнєвої функції?
  •  Яке місце займає мовлення серед інших ВПФ?
  •  Які функції кожного виду мовлення?
  •  Що позначає термін «гнозис»?
  •  Що позначає термін «праксис»?
  •  Яка модальність відіграє провідну роль у природньому опануванні мовленням дитиною?
  •  Які мозкові механізми імпресивного мовлення?
  •  Чим відрізняється сприймання мовлення на гностичному та фонематичному (понятійному) рівнях?
  •  Чим відрізняється аферентний арт.праксис від еферентного?
  •  Які коди мови ви знаєте?
  •  Що таке міжпівкульна асиметрія?
  •  Які півкулі є домінантними / субдомінантними по відношенню до ВПФ людини?
  •  Які особливості функціонування кожної з півкуль людини?
  •  Що таке ліворукість?
  •  Які особливості дебюту навчання грамоті дітей з ліворукістю?
  •  Які порушення мовлення притаманні дітям з ліворукістю?
  •  Що таке «конективінсть»? Яке її значення у сучасних нейронауках?
  •  З якої речовини складаються провідникові шляхи мозку? Яке її значення в опануванню дитиною когнітивних функцій?
  •  Які існують види провідникових шляхів?
  •  Які фактори порушують процес мієлінізації?
  •  Які рівні мозкової організації рухових та психічних процесів? Які їх функції?
  •  Які наслідки незрілості рівня організації рухів А? Яке відношення вони мають до РАС?
  •  Які наслідки незрілості рівнів Д та Е? Яке відношення вони мають до порушень формування мовлення та мислення?
  •  Розкрийте поняття «розвиток мовлення». Які його основні засади?
  •  Який зміст домовл. етапу оволодіння мовленням?
  •  Яка роль навколишнього середовища у розвитку мовлення?
  •  Що таке ідея випереджувального розвитку за Л.С. Виготським?
  •  Яку роль відіграє невербальний базис мовлення та яке його зміст?
  •  Яка основна умова розвитку імпресивного мовлення у дитини?
  •  У чому полягає специфіка немовл. слухового гнозису та її роль розвитку мовлення?
  •  У чому полягає специфіка мовл. слухового гнозиса та її роль розвитку мовлення?
  •  Яка послідовність функціональної активації півкуль мозку у дозріванні мовл. зон мозку?
  •  Яка основна умова розвитку експресивної мовл. у дитини? 
  •  У чому полягає роль аферентного артикуляційного праксису в розвитку мовлення?
  •  У чому полягає роль еферентного артикуляційного праксису у розвитку мовл.?
  •  У чому полягає відмінність артикуляційного праксису повторного мовл. від здатності до спонтанного артикулювання?
  •  Який вид мовл. слухового гнозису необхідний для оволодіння
  •  артикуляційним праксисом повторного мовл.?
  •  Яка мовленнєва здатність необхідна для оволодіння спонтанним артикулюванням?
  •  Дайте визначення мовл. навичок. Які вихідні складові частини мовл. навичок?
  •  Яким є внутрішній мовл. механізм фонологічного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для опанування навичок фонологічного коду мови?
  •  Яким є внутрішній мовл. механізм лексичного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для набуття навичок лексичного коду мови?
  •  Який внутрішній мовл. механізм морфологічного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для набуття навичок морфологічного коду мови?
  •  Яким є внутрішній мовл. механізм синтаксичного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для набуття навичок синтаксичного коду мови?
  •  У чому полягає роль уявлень про предикативність для набуття навичок фразового мовлення?