Питання до розділу 1
- Які складові частини термінів «нейропсихологія» та «нейролінгвістика»? Що позначає кожна з них?
- Витоки вчень о локалізації мовлення у мозку (Галь, Брока, Верніке).
- Які розділи нейропсихології та нейролінгвістики?
- Яка спеціфіка мовленнєвої функції?
- Яке місце займає мовлення серед інших ВПФ?
- Які функції кожного виду мовлення?
- Що позначає термін «гнозис»?
- Що позначає термін «праксис»?
- Яка модальність відіграє провідну роль у природньому опануванні мовленням дитиною?
- Які мозкові механізми імпресивного мовлення?
- Чим відрізняється сприймання мовлення на гностичному та фонематичному (понятійному) рівнях?
- Чим відрізняється аферентний арт.праксис від еферентного?
- Які коди мови ви знаєте?
- Що таке міжпівкульна асиметрія?
- Які півкулі є домінантними / субдомінантними по відношенню до ВПФ людини?
- Які особливості функціонування кожної з півкуль людини?
- Що таке ліворукість?
- Які особливості дебюту навчання грамоті дітей з ліворукістю?
- Які порушення мовлення притаманні дітям з ліворукістю?
- Що таке «конективінсть»? Яке її значення у сучасних нейронауках?
- З якої речовини складаються провідникові шляхи мозку? Яке її значення в опануванню дитиною когнітивних функцій?
- Які існують види провідникових шляхів?
- Які фактори порушують процес мієлінізації?
- Які рівні мозкової організації рухових та психічних процесів? Які їх функції?
- Які наслідки незрілості рівня організації рухів А? Яке відношення вони мають до РАС?
- Які наслідки незрілості рівнів Д та Е? Яке відношення вони мають до порушень формування мовлення та мислення?
- Розкрийте поняття «розвиток мовлення». Які його основні засади?
- Який зміст домовл. етапу оволодіння мовленням?
- Яка роль навколишнього середовища у розвитку мовлення?
- Що таке ідея випереджувального розвитку за Л.С. Виготським?
- Яку роль відіграє невербальний базис мовлення та яке його зміст?
- Яка основна умова розвитку імпресивного мовлення у дитини?
- У чому полягає специфіка немовл. слухового гнозису та її роль розвитку мовлення?
- У чому полягає специфіка мовл. слухового гнозиса та її роль розвитку мовлення?
- Яка послідовність функціональної активації півкуль мозку у дозріванні мовл. зон мозку?
- Яка основна умова розвитку експресивної мовл. у дитини?
- У чому полягає роль аферентного артикуляційного праксису в розвитку мовлення?
- У чому полягає роль еферентного артикуляційного праксису у розвитку мовл.?
- У чому полягає відмінність артикуляційного праксису повторного мовл. від здатності до спонтанного артикулювання?
- Який вид мовл. слухового гнозису необхідний для оволодіння
- артикуляційним праксисом повторного мовл.?
- Яка мовленнєва здатність необхідна для оволодіння спонтанним артикулюванням?
- Дайте визначення мовл. навичок. Які вихідні складові частини мовл. навичок?
- Яким є внутрішній мовл. механізм фонологічного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для опанування навичок фонологічного коду мови?
- Яким є внутрішній мовл. механізм лексичного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для набуття навичок лексичного коду мови?
- Який внутрішній мовл. механізм морфологічного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для набуття навичок морфологічного коду мови?
- Яким є внутрішній мовл. механізм синтаксичного коду мови? Якими є зовнішні стимули, необхідні для набуття навичок синтаксичного коду мови?
- У чому полягає роль уявлень про предикативність для набуття навичок фразового мовлення?